Beantwoord

Proximus TV App start en... stopt!


Mijn Proximus TV App op mijn Windows 10 laptop start op, ik krijg het blauwe scherm met het Proximus TV logo en de App sluit terug af.
Machine reeds twee keer gereboot.
icon

Beste antwoord door jonathandr 8 March 2019, 15:05

Bekijk origineel

57 reacties

Reputatie 7
Badge +4
ik informer even hiervoor bij ons engineering team
Reputatie 5
Badge +2
Ik vind het heel jammer dat de app niet meer werkt, vroeger kon je alles doen met de computer, nu denkt men alleen maar aan de mensen met iPhone en iPad en dergelijke.
Anderen worden afgeschreven, niet iedereen werkt met die nieuwe systemen, idem voor klantenkaarten alles werkt met apps
Er zijn er nog veel die met computers en laptops werken, en niet zo'n oude dingen maar nieuwe apparaten.
Ik heb een gewone gsm omdat ik dat voldoende vind enkel te bellen als ik onderweg ben en niet constant mijn mails te controleren, maar nee ze dwingen u bijna over te schakelen op een iPhone die veel duurder kost en allerhande dingen heeft die je niet wil gebruiken.
Enfin dit wilde ik kwijt, dat men alles bekijkt voor een beperkt cliënteel en de andere kunnen stikken.
Ik ben tevreden met proximus maar weeral worden er ook bij proximus mensen uitgeschakeld.

verder nog een prettige avond en hopelijk wordt er toch nog iets aan gedaan
Reputatie 5
Badge +2
Ik heb deze morgen een mail gestuurd om te melden dat de app niet meer ondersteund wordt en wat eraan gedaan zal worden. Kort nadien hebben ze teruggebeld, zo als gewoonlijk wisten ze van niets. Ik heb dan maar gemeld waar ze het konden terug vinden en nu zal ze het melden hogerhand!!!!! met de vraag of er iets zal gebeuren voor de gewone computer gebruikers, iets anders dan de website. 't is toch al iets dat het zal nagevraagd worden. Ik heb ook gemeld dat er op het forum ook misnoegde klanten waren over het verdwijnen van de app voor windows. Spijtig ik vond die app zo handig. Misschien komt er voor ons ook nog iets uit de bus, vragen staat vrij, zeggen ze dan.
Spijtig dat de personen die de telefonische opvolging doen en de emails niet directer op de hoogte gehouden worden van de nieuwigheden. Het is niet aan ons om eerst de uitleg te doen wat er veranderd is, zodat zij het kunnen oplossen.
De mevrouw die mij terugbelde wilde mij al direct helpen met de app, hoewel ik uitgelegd had in de mail wat het probleem was, ze was heel hulpvaardig maar eigenlijk zou ze al op de hoogte moeten zijn voor dat ze belde
👍 Bedankt jonathandr,
groeten Martin.
misschien toch nog eens de app verwijderen en opnieuw installeren indien je dit nog niet geprobeerd hebt en als dit niks oplevert zullen de mensen van Proximus je morgen hier wel verder helpen als ze terug op het forum langskomen.
Reputatie 7
Badge +4
Michel, werkt dit met andere browser wel via www.proximustv.be ?
Reputatie 7
Badge +4
Michel, ik heb hiervoor even contact opgenomen met ons IT team. Als ik hier meer info over krijg, dan informeer ik je asap. Grtjs,
er staat duidelijk vermeld dat de TV app niet meer wordt ondersteunt maar je wel kunt kijken via proximustv.be
Dus ik denk dat dit al duidelijk is dat ze er van afgestapt zijn!
En je zult wel zien wat de Proximus medewerkers zullen vertellen als ze van de bevoegde dienst de nodige uitleg krijgen wat er hieromtrent moet gecommuniceert worden
Die melding wordt gegeven direct als de app start en ik heb van anderen juist het zelfde vernomen.
Ik hoop inderdaad ook maar één ding dat de Proximus medewerkers hier morgen komen vertellen dat deze melding die de app geeft bij het opstarten, dat er geen ondersteuning meer is, maar tijdelijk is en er een terug een werkende app komt voor de PC, zoals een universele app, die dan bv. ook op Xbox console zou draaien.
Hoop doet leven …….

🆘 💯
Ik vermoed sterk dat er opgevolgd wordt hoeveel klanten de PC/laptop app nog gebruiken in vergelijking met het aantal gebruikers op iOS en Android operating systemen, dan kan hun "rekenhof" natuurlijk vlug uit de kosten/baten analyse concluderen dat voor hen het sop van de bonen niet meer waard is om daar energie = geld in te steken, want waarom hebben ze trouwens van in het begin al, toen de prox TV app vernieuwd werd maanden geleden, alleen de apps voor iOS en Android ge-upgrade en niet niet de app voor pc/laptop en ook bevestigd dat deze app niet ging veranderen!
Ik heb al mijn stem uitgebracht op "Teken voor onze toekomst" mss moeten we eens aan Frank de Boosere voorstellen om ook eens reclame te maken voor "Teken voor onze Prox TV PC-app toekomst" !
❓ Kan er eens aan de bevoegde Proximus engineers gevraagd worden of de ProximusTV-app voor PC/laptop nog terug komt of dat deze voor altijd afgevoerd werd ❓
Reputatie 7
Badge +4
martin

De app zal binnenkort volledig afgedankt worden en er zal een link in verschijnen die verwijst naar de site
je kan daar van dezelfde functionaliteiten genieten
Daar moet je zelf niet aan twijfelen ☺️
MamaBloBlo, kan je alleszins al eens jouw decoder proberen resetten om de problemen daarmee te verhelpen? https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html
Al twee keer gedaan.
Reputatie 7
Badge +4
Michel, lukt dit wel via www.proximustv.be ? Kan je dit even proberen aub?
Ik zie dat er smartphones gelinkt zijn met je login ook, werken deze nog probleemloos?
Gisteren avond heb ik:
- TV App verwijderd
- Machine geboot
- TV App geïnstalleerd > zelfde probleem
- TV App verwijderd
- Windows update gedraaid
- Machine gereboot
- TV App geïnstalleerd > zelfde probleem
- proximustv.be geprobeerd op IE11 > zowel bij opnames als bij live TV krijg ik drie geanimeerde bolletjes
- Router herstart > zelfde probleem
- Deze ochtend op Moto G5 smartphone geprobeerd > dit werkt
- Andere streamingsites zoals YouTube en VRTNU werken naar behoren
Neen, ik krijg een fout als ik Edge of Chrome gebruik, zoals ook aangegeven op jullie website dat deze nog niet ondersteund worden.
Zie de 'Voetnoten' op https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tve_install_apps/particulieren/support/mobiele-apps/proximus-tv/van-start-met-de-proximus-tv-app/hoe-krijgt-u-tv-op-uw-gs-tablet-of-computer.html#/tvcomputer
De proximus TV app wordt niet meer ondersteund op windows. Je moet naar proximustv.be gaan. Maar bekijken van programma's kan alleen maar met internet explorer. En programma's wissen gaat ook niet meer.
Beste Manno, gelieve mijn berichten grondig te lezen alvorens hier commentaar achter te laten:
- Ik zeg duidelijk Windows 10 op laptop, niet Windows Phone. De Proximus TV App is nog steeds beschikbaar in de store. Als u beweert dat de TV App niet meer ondersteund wordt op Windows 10 mag u mij steeds een URL doorsturen van een Proximus pagina waar dit letterlijk op staat.
- Ik zeg ook duidelijk dat ik proximustv.be geprobeerd heb op IE11, ttz Internet Explorer 11.
een screenshot van mijn desktop die op Windows 10 werkt.

En proximustv.be werkt bij mij wel op internet explorer 11.
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tve_install/particulieren/support/televisie/proximus-tv-applicatie/van-start-met-de-proximus-tv-app/hoe-krijgt-u-tv-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html


U hebt geen speciale software nodig om ProximusTV te bekijken op uw computer. Surf gewoon naar proximustv.be en meld u aan met de gebruikersnaam en het wachtwoord van de beheerder van uw MyProximus-account. Bent u wachtwoord kwijt of beschikt u nog niet over een MyProximus account? Schrijf u in of vraag uw login-gegevens op.

Er staat niet echt dat de windows app niet meer werkt maar er is ook geen link meer naar.
Dat de app nog te vinden is in de store is mijn fout niet.

En proximustv.be werkt enkel met internet explorer 11 met de Silverlight-plugin. Misschien is dat laatste jouw probleem want bij mij werkt het.
Waarom zou die PX-TV windows app niet meer werken ?

Reageer