Beantwoord

Proximus TV App start en... stopt!


Mijn Proximus TV App op mijn Windows 10 laptop start op, ik krijg het blauwe scherm met het Proximus TV logo en de App sluit terug af.
Machine reeds twee keer gereboot.
icon

Beste antwoord door jonathandr 8 March 2019, 15:05

Bekijk origineel

57 reacties

MamaBloBlo, kan je alleszins al eens jouw decoder proberen resetten om de problemen daarmee te verhelpen? https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html
Ik begin het behoorlijk beu te worden eerlijk gezegd. De computer app werkt niet meer ( die ik zo graag gebruikte) , de digicorder zelf werkt ook maar half ( helft van de tijd moeten we heropstarten omdat de tv-gids blanco blijft en we dus geen programma kunnen selecteren, bij het kiezen om een opgenomen programma te kijken start het gewoonweg niet ... ) . Na enkele maanden ergernis dat opgenomen programma's zo vaak haperen overweeg ik nu echt terug de overstap naar de concurrent. Dat ze nergens enige communicatie verzorgen aangaande stopzetting van de app en het gebrek aan alternatief ( want via de website 'zullen de programma's bnnenkort beschikbaar zijn' )
De webversie is gewoonweg crap.
Werkt voor geen meter, al 5 keer geprobeerd om een film te bekijken en nog nooit volledig kunnen uitkijken zonder haperingen.
Zwaar teleurgesteld. De app werkte zo goed en dan schaft men die af en stelt men een crappy website in de plaats.
Nochtans bestaat de technologie om films etc te streamen op PC ondertussen toch al wat jaren.
YouTube en anderen hebben hier geen enkel probleem mee waarom Proximus dan wel ??
We zullen maar afwachten zeker op wat hier beloofd werd, namelijk dat we van de van dezelfde functionaliteiten zullen kunnen genieten en hopelijk zal dit toch niet al te lang op zich laten wachten, en hopelijk kunnen we dan ook casten en niet enkel en alleen met de chrome browser, ben in ieder geval benieuwd wat het gaat worden ….
Reputatie 5
Badge +2
op de website van proximus tv, kan je kijken en programmeren maar geen items annuleren, of ik zie toch niet hoe je opnames kan wissen, dat kan ik enkel op de tv doen.
ik vind het nog steeds jammer van de app, handiger in gebruik en rapper om in te loggen, dit ging onmiddellijk, via de website moet je veel meer stappen ondernemen om in te loggen, dus niet meer eens vlug checken of de opname bezig is
Als je het maar weet, maar helaas te laat ….
Reputatie 4
Badge +2
Inderdaad het is bijlange nog geen volwaardige vervanger en ik hoop dat het geen maanden en maanden gaat duren vooraleer het een volwaardige vervanger zal worden 🤔

Ze hadden beter eerst de web-versie volwaardig gemaakt en dan pas de PC-App afgevoerd !
Dat lijkt me eerder een normale manier van werken....
Inderdaad het is bijlange nog geen volwaardige vervanger en ik hoop dat het geen maanden en maanden gaat duren vooraleer het een volwaardige vervanger zal worden 🤔
Reputatie 4
Badge +2
't is te hopen, want nu is het geen volwaardige vervanging van de Windows TV App !
Iemand een idee hoe je een gekeken programma kan wissen op proximustv.be ?
Is er ook een mogelijkheid om al de afleveringen van een serie te groeperen ipv ze allen apart te tonen ?

Volgens mij zitten die mogelijkheden er nog niet in maar aangezien dat ze de proxTV pc app definitief afgevoerd hebben zullen ze waarschijnlijk de website versie wel nog uitbreiden, ook een beetje af te leiden uit wat johnatan gepost heeft "... kan daar van dezelfde functionaliteiten genieten … "
martin

De app zal binnenkort volledig afgedankt worden en er zal een link in verschijnen die verwijst naar de site
je kan daar van dezelfde functionaliteiten genieten

Bedankt in ieder geval jonathandr,
zo weten we het toch officieel, anders kunnen we hier maanden blijven over gissen.
Al vind ik het toch heel spijtig want ik gebruikte veel liever deze app op mijn laptop dan deze van de proximustv.be site 😒
Ook al om reden dat ik dan niet verplicht was om de chrome browser te gebruiken i.v.m. de chromecast mogelijkheid.
Daar moet je zelf niet aan twijfelen ☺️
@jonathandr Zijn er nog services die binnenkort afgedankt worden waarover geen communicatie gebeurt vanuit PXS?...
Reputatie 4
Badge +2
Iemand een idee hoe je een gekeken programma kan wissen op proximustv.be ?
Is er ook een mogelijkheid om al de afleveringen van een serie te groeperen ipv ze allen apart te tonen ?
Reputatie 7
Badge +4
martin

De app zal binnenkort volledig afgedankt worden en er zal een link in verschijnen die verwijst naar de site
je kan daar van dezelfde functionaliteiten genieten
👍 Bedankt jonathandr,
groeten Martin.
Reputatie 7
Badge +4
ik informer even hiervoor bij ons engineering team
❓ Kan er eens aan de bevoegde Proximus engineers gevraagd worden of de ProximusTV-app voor PC/laptop nog terug komt of dat deze voor altijd afgevoerd werd ❓
Ik vermoed sterk dat er opgevolgd wordt hoeveel klanten de PC/laptop app nog gebruiken in vergelijking met het aantal gebruikers op iOS en Android operating systemen, dan kan hun "rekenhof" natuurlijk vlug uit de kosten/baten analyse concluderen dat voor hen het sop van de bonen niet meer waard is om daar energie = geld in te steken, want waarom hebben ze trouwens van in het begin al, toen de prox TV app vernieuwd werd maanden geleden, alleen de apps voor iOS en Android ge-upgrade en niet niet de app voor pc/laptop en ook bevestigd dat deze app niet ging veranderen!
Ik heb al mijn stem uitgebracht op "Teken voor onze toekomst" mss moeten we eens aan Frank de Boosere voorstellen om ook eens reclame te maken voor "Teken voor onze Prox TV PC-app toekomst" !
Reputatie 5
Badge +2
Ik heb deze morgen een mail gestuurd om te melden dat de app niet meer ondersteund wordt en wat eraan gedaan zal worden. Kort nadien hebben ze teruggebeld, zo als gewoonlijk wisten ze van niets. Ik heb dan maar gemeld waar ze het konden terug vinden en nu zal ze het melden hogerhand!!!!! met de vraag of er iets zal gebeuren voor de gewone computer gebruikers, iets anders dan de website. 't is toch al iets dat het zal nagevraagd worden. Ik heb ook gemeld dat er op het forum ook misnoegde klanten waren over het verdwijnen van de app voor windows. Spijtig ik vond die app zo handig. Misschien komt er voor ons ook nog iets uit de bus, vragen staat vrij, zeggen ze dan.
Spijtig dat de personen die de telefonische opvolging doen en de emails niet directer op de hoogte gehouden worden van de nieuwigheden. Het is niet aan ons om eerst de uitleg te doen wat er veranderd is, zodat zij het kunnen oplossen.
De mevrouw die mij terugbelde wilde mij al direct helpen met de app, hoewel ik uitgelegd had in de mail wat het probleem was, ze was heel hulpvaardig maar eigenlijk zou ze al op de hoogte moeten zijn voor dat ze belde

🆘 💯
Ik hoop inderdaad ook maar één ding dat de Proximus medewerkers hier morgen komen vertellen dat deze melding die de app geeft bij het opstarten, dat er geen ondersteuning meer is, maar tijdelijk is en er een terug een werkende app komt voor de PC, zoals een universele app, die dan bv. ook op Xbox console zou draaien.
Hoop doet leven …….
Reputatie 5
Badge +2
Ik vind het heel jammer dat de app niet meer werkt, vroeger kon je alles doen met de computer, nu denkt men alleen maar aan de mensen met iPhone en iPad en dergelijke.
Anderen worden afgeschreven, niet iedereen werkt met die nieuwe systemen, idem voor klantenkaarten alles werkt met apps
Er zijn er nog veel die met computers en laptops werken, en niet zo'n oude dingen maar nieuwe apparaten.
Ik heb een gewone gsm omdat ik dat voldoende vind enkel te bellen als ik onderweg ben en niet constant mijn mails te controleren, maar nee ze dwingen u bijna over te schakelen op een iPhone die veel duurder kost en allerhande dingen heeft die je niet wil gebruiken.
Enfin dit wilde ik kwijt, dat men alles bekijkt voor een beperkt cliënteel en de andere kunnen stikken.
Ik ben tevreden met proximus maar weeral worden er ook bij proximus mensen uitgeschakeld.

verder nog een prettige avond en hopelijk wordt er toch nog iets aan gedaan
ja dan is het logisch dat je denkt dat het een tijdelijk fout is maar spijtig genoeg is het dit niet.
@Contron Goede vraag, is niet echt duidelijk, nee. Haar laatste feedback gaat over het browserverhaal.

Reageer