Beantwoord

Proximus TV App start en... stopt!


Mijn Proximus TV App op mijn Windows 10 laptop start op, ik krijg het blauwe scherm met het Proximus TV logo en de App sluit terug af.
Machine reeds twee keer gereboot.
icon

Beste antwoord door jonathandr 8 March 2019, 15:05

Bekijk origineel

57 reacties

misschien toch nog eens de app verwijderen en opnieuw installeren indien je dit nog niet geprobeerd hebt en als dit niks oplevert zullen de mensen van Proximus je morgen hier wel verder helpen als ze terug op het forum langskomen.
Al twee keer gedaan.
Reputatie 7
Badge +4
Michel, lukt dit wel via www.proximustv.be ? Kan je dit even proberen aub?
Ik zie dat er smartphones gelinkt zijn met je login ook, werken deze nog probleemloos?
Gisteren avond heb ik:
- TV App verwijderd
- Machine geboot
- TV App geïnstalleerd > zelfde probleem
- TV App verwijderd
- Windows update gedraaid
- Machine gereboot
- TV App geïnstalleerd > zelfde probleem
- proximustv.be geprobeerd op IE11 > zowel bij opnames als bij live TV krijg ik drie geanimeerde bolletjes
- Router herstart > zelfde probleem
- Deze ochtend op Moto G5 smartphone geprobeerd > dit werkt
- Andere streamingsites zoals YouTube en VRTNU werken naar behoren
Reputatie 7
Badge +4
Michel, werkt dit met andere browser wel via www.proximustv.be ?
Neen, ik krijg een fout als ik Edge of Chrome gebruik, zoals ook aangegeven op jullie website dat deze nog niet ondersteund worden.
Zie de 'Voetnoten' op https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tve_install_apps/particulieren/support/mobiele-apps/proximus-tv/van-start-met-de-proximus-tv-app/hoe-krijgt-u-tv-op-uw-gs-tablet-of-computer.html#/tvcomputer
Reputatie 7
Badge +4
Michel, ik heb hiervoor even contact opgenomen met ons IT team. Als ik hier meer info over krijg, dan informeer ik je asap. Grtjs,
De proximus TV app wordt niet meer ondersteund op windows. Je moet naar proximustv.be gaan. Maar bekijken van programma's kan alleen maar met internet explorer. En programma's wissen gaat ook niet meer.
Beste Manno, gelieve mijn berichten grondig te lezen alvorens hier commentaar achter te laten:
- Ik zeg duidelijk Windows 10 op laptop, niet Windows Phone. De Proximus TV App is nog steeds beschikbaar in de store. Als u beweert dat de TV App niet meer ondersteund wordt op Windows 10 mag u mij steeds een URL doorsturen van een Proximus pagina waar dit letterlijk op staat.
- Ik zeg ook duidelijk dat ik proximustv.be geprobeerd heb op IE11, ttz Internet Explorer 11.
een screenshot van mijn desktop die op Windows 10 werkt.

En proximustv.be werkt bij mij wel op internet explorer 11.
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tve_install/particulieren/support/televisie/proximus-tv-applicatie/van-start-met-de-proximus-tv-app/hoe-krijgt-u-tv-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html


U hebt geen speciale software nodig om ProximusTV te bekijken op uw computer. Surf gewoon naar proximustv.be en meld u aan met de gebruikersnaam en het wachtwoord van de beheerder van uw MyProximus-account. Bent u wachtwoord kwijt of beschikt u nog niet over een MyProximus account? Schrijf u in of vraag uw login-gegevens op.

Er staat niet echt dat de windows app niet meer werkt maar er is ook geen link meer naar.
Dat de app nog te vinden is in de store is mijn fout niet.

En proximustv.be werkt enkel met internet explorer 11 met de Silverlight-plugin. Misschien is dat laatste jouw probleem want bij mij werkt het.
Waarom zou die PX-TV windows app niet meer werken ?
omdat het niet meer ondersteunt wordt (zie screenshot hierboven).

Eerst problemen met Chromecast (ondertussen werkt het terug) en nu dit weer.

En bij de support weten ze weer van niets.
Ik had deze de laatste dagen niet meer gebruikt vandaar dat ik nog niet op de hoogte was maar zoals ik hier op het forum reeds al verschillende keren gepost had vond ik het heel verdacht dat men ineens in deze app het chrome casten er uitgehaald had, nochtans was het geen nieuwe windows PX-TV app maar in de oude dat men dit verwijderd had, dus voelde ik al de nattigheid komen….
Reputatie 5
Badge +2
hier zelfde probleem, werkte tot gisteren op mijn laptop met edge, nu niet meer, start op en sluit direct op, herinstalleren kan je niet meer omdat je een smartphone of iPhone moet hebben en die heb ik niet, jammer was een heel handige app, voor programmeren en nakijken of het aan het opnemen was, terwijl je op tv een andere programma aan het kijken was. ik vind het heel jammer dat het niet meer werkt een hele vermindering van de service
Ik vind dit inderdaad ook heel erg spijtig want ik gebruikte dit op mijn laptop en verkoos het boven de website versie van proximustv.be
Reputatie 5
Badge +2
ik vind het ook heel jammer, ik gebruikte het ook op mijn laptop, heel handig om te programmeren en teveel opgenomen opnames van series te wissen, kan ook terwijl je tv kijkt
wanneer ik op reis was gebruikte ik het ook om na te kijken of alles opgenomen was en te programmeren. op de webiste versie duurt het veel langer en ik nu juist nagekeken, kan je niet wissen, of ik weet toch niet hoe.
de app is heel handig op te raadplegen en werkte ook heel rap, jammer dat zo'n handig item niet meer gebruikt kan worden.
hopelijk komt het terug

ontevreden klant over dit item, voor de rest ok
Het lukt zelfs niet om via Internet Explorer naar opnames te kijken.
Ik vind het echt jammer dat de TV app niet meer werkt.
Ik kan vanaf nu dus nergens meer naar de TV app kijken in een andere kamer.

Zoveel mensen die de TV app gebruiken en dan gaat Proximus deze niet meer ondersteunen ...
Schandalig eigenlijk! 😠
Reputatie 5
Badge +2
inderdaad tv kijken op een ander scherm kan ik ook niet meer heel jammer
Ik heb eens geprobeerd met verschillende browsers en met Firefox kan ik opnames bekijken.
ga nu eens kijken welke versie ik juist heb van Firefox

EDIT: het is firefox versie 65.0.2 die ik nu heb en waarmee ik opnames kan bekijken.
❗️ Ik heb nu eens met Windows Edge browser geprobeerd en toen ik op opnames klikte komt het scherm open met opnames en rechts staat "bekijken" uitgedoofd
maar als je dan links op de titel van de opname klikt, werkt het wel en kun je de opnames bekijken !
Edit: en met chrome werkt het ook via de zelfde omweg door niet op bekijken te klikken maar op de titel van de opname klikken.
Ik heb eens geprobeerd met verschillende browsers en met Firefox kan ik opnames bekijken.
ga nu eens kijken welke versie ik juist heb van Firefox

EDIT: het is firefox versie 65.0.2 die ik nu heb en waarmee ik opnames kan bekijken.
Zeer straf van het 'huis van vertrouwen'! Een App die werkt op het device, waar geen updates voor geweest zijn, houdt er mee op.
Dat kan volgens mij alleen betekenen dat er iemand ergens een server afgezet heeft (bij wijze van spreken) zonder boe of ba!
Zoiets zou ik nog kunnen begrijpen van iemand die in zijn vrije tijd eens iets online gooit, maar van een bedrijf als Proximus? Ongehoord!
Die uitleg wil ik graag wel eens horen.
Pas op! Het gaat wel om de website versie proximustv.be die ik met verschillende browsers getest heb, het gaat dus niet over de pc app die niet meer werkt / niet meer ondersteunt wordt
De Proximus TV App was ook mijn originele post.
Ik heb gisteren die web-versie aan de praat gekregen en die ga ik niet meer gebruiken. Rommel.
ik betreur het ook heel erg dat deze PC-app niet meer ondersteunt wordt en niet meer werkt, ik gebruikte ook altijd de PC app versie, op mijn windows 10 laptop, (die een uur geleden de upgrade naar windows 10 / 1809 met succes uitgevoerd heeft en zonder problemen maar dit ter zijde )

Reageer