Beantwoord

Proximus tv app en chromecast

  • 2 October 2017
  • 69 reacties
  • 3275 Bekeken

Sinds een week is het niet langer mogelijk om te streamen vanuit de Proximus tv app naar chromecast.
Er kan een link gemaakt worden met de chromecast en het scherm ‘Proximus tv klaar om te kijken’ komt op de tv, maar van zodra je vanuit de app probeert te streamen valt deze uit.
icon

Beste antwoord door SamuelD 25 November 2017, 11:52

Bekijk origineel

69 reacties

best wat meer gegevens doorgeven aan de proximus medewerkers
zoals op welk toestel en op wat operating systeem die draait.

Kan je nog streamen vanuit andere apps naar chromecast zoals YouTube bijvoorbeeld
Streamen via andere apps werkt
Heb ik gisteren getest met steevie
Werkte perfect

Proximus tv app getest via 2 iPads en iPhone, alles draait op iOS 11
Mss weten ze bij proximus of er problemen zijn in dit verband onder iOS11 en daarom mss best, indien er morgen bijtijds geen reactie moest komen, om dan via dit Forum, een privébericht aan Het Proximus Team te sturen via onderstaande link:
    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
Reputatie 7
Badge +6
​Hey Direx, ik ben momenteel niet in de mogelijkheid dit zelf even voor je te testen, (mijn Chromecast ligt namelijk thuis 😉 ) maar ik heb het doorgestuurd naar onze ontwikkelaars om dit even na te kijken. Ik houd je op de hoogte!
Reputatie 3
Badge +2
Idd, hier ook geen enkel ios11 toestel die proximustv naar de chromecast stuurt. Netflix en dergelijke lukt wel.
In andere post heeft het proximus team vertelt dat proximus engineering met een nieuwe versie van de app bezig is.
Bedankt voor de feedback
Nog even geduld dus
Reputatie 6
Badge +4
we hebben een Chromecast met een iPAD onder IOS11 kunnen gebruiken.

Streaming blijft stabiel en geen error boodschap was gekregen.

Kunnen dus niet echt het probleem traceren onder IOS11

kan je me eens volgende doorgeven

firmware versie van je chromecast

versie van proximus tv app

heb je na de update naar IOS11 als eens de prx tv app verwwijderd en reinstalled?? of gewoon eens uitgelogd volledig en opnieuw ingelogd??

Op verschillende devices zeg je.. iedere keer zelfde probleem?? uitval bij streamen?

mvg sabine
Idd, uitvallen bij streamen
Ik kan de app linken met de chromecast. Op de tv krijg ik ‘Proximus tv klaar om te kijken’ maar als k het programma wil streamen valt de app uit.

Op verschil. Devices

App er ondertussen al s afgegooid
Zelfde probleem

Firmware cast : 1.27.96539
Prox tv app : 3.1.6
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb de info doorgestuurd naar het verantwoordelijke team. Eenmaal meer info van hen geef ik je hier een update.
Reputatie 3
Badge +2
Bij mij firmwareversie cast: 1.27.96538
proximustv app versie 3.1.6
alle toestellen op ios 11
Zelfde probleem. Er komt op de tv klaar om te kijken. Wanneer ik dan naar boven swipe gaat het beeld naar boven op de ipad maar gebeurt er niks op de tv.
Reputatie 7
Badge +4
Direx

We hebben dit getest en ondervinden geen probleem met

firmware versie 1.27.97379.
kan je hiervoor even upgraden ?
Ter info: Er is ondertussen al een ios 11.02 met bug fixes uitgekomen
Reputatie 3
Badge +2
@jonathandr. : de firmware versie waar jij met test is de versie van de chromecast 1. Ik heb de chromecast ultra en aan de firmware versie van Direx te zien denk ik dat hij ook de ultra heeft.
Reputatie 7
Badge +4
ok, ik geef dit door en laat dit nog verder nakijken
Reputatie 3
Badge +2
Is hier al enige vooruitgang ? Of enig nieuws ?
Reputatie 7
Badge +6
Helaas nog niet. Ik stuur even een rappel naar de desbetreffende dienst. Zodra ik feedback krijg, laat ik je iets weten.
Reputatie 3
Badge +2
Bedankt ThomasP, prettig weekend!
Reputatie 3
Badge +2
Vandaag een update van de tv app maar de chromecast bug lijkt blijkbaar niet opgelost 😞
Beste,

Ik stream met mij Huawei P8 lite (2016) met de Chromecast naar de Samsung TV UE40H6400.
Ik kan bijna alle zenders naar de TV streamen, buiten Vitaya. Deze begint even in te laten. Even daarna krijg ik een volledig zwart beeld.
ter info: ik heb met mijn chromecast op mijn Sony TV geen enkel probleem kan dat dan van de TV afhangen !
Reputatie 7
Badge +4
Kan je de zender zelf wel bekijken via je smartphone?
Reputatie 3
Badge +2
ter info: ik heb met mijn chromecast op mijn Sony TV geen enkel probleem kan dat dan van de TV afhangen !
Maar jij hebt waarschijnlijk een chromecast1.
maar zou het probleem (alleen vitaya) daarbij dan een rol spelen of je nu de 1st of 2de versie hebt of de Ultra versie !?
Reputatie 3
Badge +2
Ah ok, dacht dat je wou zeggen dat gewoon je chromecast werkte op de tv.

Reageer