Beantwoord

Proximus tv app: altijd 3G/4G

  • 5 May 2018
  • 5 reacties
  • 208 Bekeken

Als ik een uitzending wil bekijken op de Proximus tv app op mijn smartphone, gaat dat altijd over het 3G/4G netwerk (ik krijg altijd die waarschuwing), zelfs als ik thuis in mijn wifi-netwerk zit. Hoe krijg ik die app op wifi?
icon

Beste antwoord door ThomasP 8 May 2018, 13:30

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Ik heb je wat info gemaild, Luc, hopelijk lukt het . Groeten. Jan
Het lukt niet hoor. Ook al ben ik thuis in mijn beveiligd Proximus wifi-netwerk, krijg ik telkens de waarschuwing, als ik naar een uitzending via de proximus tv app kijk, dat ik verbonden ben met het 3G/4G netwerk. Wifi is ingesteld, wifi hotspots ook.
Intussen, via Proximus support, vernomen dat je een eerste uur 3G/4G gratis krijgt, en dan overschakelt naar wifi. Ik zal het maar eens uitproberen, maar is dat ooit gecommuniceerd geweest?
Dat heb ik hier persoonlijk nog nooit ergens gelezen, mss staat het ergens dan op hun site, maar dat zal wat googel werk worden om dit terug te vinden 😉
Reputatie 7
Badge +6
LucT, ik vrees dat de medewerker hier zich een beetje vergist heeft.
Er is geen regel dat de Proximus TV app eerst een uur op mobiele data (3G/4G) verbonden moet zijn. Noch dat het eerste uur mobiele data gratis is. Mijn excuses dat dit zo gezegd is geweest.

Een mogelijke oorzaak kan wel zijn dat je GSM toestel gebruik maakt van WiFi assistentie. Hierdoor zal je toestel mobiele data gebruiken om je internet snelheid te 'boosten'. Gezien de Proximus TV app relatief veel data gebruikt, kan dit de oorzaak zijn. Controleer of deze instelling actief staat, en schakel deze best uit. Op Android vind je dit normaal gezien:

Instellingenmenu => ‘Verbindingen’ => ‘Wi-Fi’ => ‘Geavanceerd’ => ‘Slimme netwerkwissel’.

Schakel deze uit.

Reageer