Beantwoord

proximus tv

  • 6 February 2021
  • 8 reacties
  • 452 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb sinds deze week de V7 decoder geïnstalleerd  ter vervanging van v5 (niet compact).

Nu heb ik sterk de indruk dar de beeldkwaliteit van de v7 slechter is dan die van de v6 die ook nog actief is ..(beide getest op zelfde UHD tv. ) Kleuren op v7 ,vooral rood en groen,zijn veel te sterk geaccentueerd. Is hier een verklaring voor en is hier iets aan te doen.?

Kan dit te maken hebben met UHD?

Groetjes.

icon

Beste antwoord door Martin 7 February 2021, 20:28

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Het zou wel kunnen te maken hebben met HDR die op de decoder niet kan uitgezet worden

zie ook → V7 Stand van zaken | Proximus Forum

Ook altijd best de bij de v7 geleverde HDMI kabel gebruiken 

als je Netfix (indien je netflix hebt) via de decoder afspeelt is het waarschijnlijk in orde

Reputatie 3
Badge +1

Uit dit overzicht begrijp ik dat HDR uitschakelen op decoder binnenkort?mogelijk wordt.

Bedankt Martin.

Reputatie 3
Badge +1

Martin,

Op het forum van KPN lees ik dat zich hier het probleem ook stelt.(of stelde) In eerste instantie zou KPN niet bereid zijn om de geforceerde inschakeling van HDR ongedaan te maken maar men is hier op teruggekomen en heeft beslist om de mogelijkheid in te bouwen om HDR uit te schakelen in de decoder .(misschien al gebeurd)

Vooruitlopend op deze optie is er de mogelijkheid bij KPN om dit al te doen , maar enkel op persoonlijke aanvraag. Bestaat dit ook voor Proximus en zoja hoe moet dat? Zou zeer welkom zijn.

Is het inbouwen van die optie bij Proximus iets voor op korte termijn ?

Verder zijn mijn eerste indrukken over de V7 zeker niet negatief (buiten genoemd probleem en de TV gids). Ik weet dat ik voorlopig rekening moet houden met kleine bugs maar daar kan ik mee leven. ( v6 heeft die trouwens ook nog) Zullen ongetwijfeld opgelost worden.

Groetjes.

 

 

Het laatste antwoord van proximus dat ik hier gelezen heb is dat er nog geen plannen waren, om de mogelijkheid van HDR uit te schakelen, in te bouwen.

Maar maandag kan een proximus forummedewerker dit altijd verduidelijken of men ondertussen dit toch van zin is of er al zouden mee bezig zijn….

Reputatie 3
Badge +1

Dag Martin.

Heb het probleem opgelost door UHD HDMI in het tv systeem uit te schakelen.

Groetjes.

Inderdaad als je het op de TV  uitschakelt ga je er ook geen last meer van hebben maar op je TV kun je waarschijnlijk ook enkel HDR niet uitzetten

Reputatie 3
Badge +1

HDR uitzetten kan wel in de beeldinstellingen van de TV maar dat gaf geen resultaat (bij mijn Samsung toch niet). Ik heb de wijziging gedaan in het systeem van de TV onder beheer externe apparaten. UHD HDMI uitzetten voor decoder.

Bedankt Martin. 

Groetjes. 

bedankt voor de feedback