Beantwoord

Proximus Pickx hapert

  • 3 March 2020
  • 2 reacties
  • 240 Bekeken

Beste,

Wij wonen in Kapellen en kijken heel regelmatig televisie op de laptop via de browserversie van Pickx. Dit via wifi. Echter hapert deze toepassing vaak. Soms komt deze dan plots terug op en is het volume van de laptop aanzienlijk hoger...

Veranderen van zender, veranderen van browser, reboot laptop, wissen tijdelijke bestanden, reset van modem,... Geven geen verschil. Het blijft haperen.

Laptop is een iets ouder model maar er steekt wel een i5 met 12gb ram in. Windows10, alle updates, recentste browserversie e.d...

Bovendien staat het toestel op ca 2 meter van de modem... Dus qua verbinding ok en lijkt me in eerste instantie niet het probleem te vormen.

Toch weigert deze vlot te werken. Netflix en varianten hierop werken normaal. Sporadisch is er een uitval maar dit ligt vaak aan een kleine piek in onze Internetbelasting…

Ander internetgebruik zoals mails, YouTube en andere hebben de normale functionaliteit.

Wat is er toch aan de hand met Pickx?

Kan Proximus me hierbij van antwoord dienen?

icon

Beste antwoord door Martin 3 March 2020, 23:40

Bekijk origineel

2 reacties

Louter ter info: zoals je waarschijnlijk al zelf gemeld hebt ben je zeker niet de enige met het zelfde verhaal, maar het is niet nog niet echt duidelijk wat de echte reden is en of proximus al iets op het spoor is, ik persoonlijk ondervindt met mijn laptop HP Envy op Windows 10 toch deze problemen niet, dus waar het verschil zit of juist aan gelegen is …..!!! 

Misschien moet ik de browsertoepassing inderdaad op een iets straffer machine uitproberen… maar mijn vaste pc staat echter niet op de meest 'Romantische' plaats…

Fingers crossed ;-)

 

Reageer