Skip to main content
Vraag

Proximus Pickx crasht op Apple TV

Sinds vandaag crasht de Proximus Pickx app steeds bij het openen op de Apple TV. De app al meerdere keren opnieuw geïnstalleerd, alsook de Apple TV hersteld, probleem blijft…

Ben ik de enige met dit probleem? Of is er een update gebeurd van de app?

Mvg,

Dries.

Ben al blij dat er wordt toegegeven dat er een probleem is.  Vaak ben je “een uniek probleem”. Ik hoop uiteraard op een oplossing en vooral ook een duidelijke communicatie. Ben het topic nu ook op het FR forum aan het volgen….    woooow., die zijn iets minder gematigd over dit probleem dan de NL leden.

Vandaag kon ik voor de eerste keer de app gebruiken . De taal stond op alle, ik heb ze op NL gezet. Na volledig afsluiten startte hij opnieuw op. Of dat dan met de taalinstelling  te maken heeft ???

‘k heb de App opnieuw geïnstalleerd en ook meteen de taalinstelling op Ned gezet. Openen en sluiten van de app lijkt voorlopig te lukken. We wachten af. Positief als tijdelijke oplossing, maar ik ga er niet vanuit dat een app omwille van dergelijke instelling crasht.

Als er zoveel klachten ziet komen op de socials dan mag je er zeker van uitgaan dat het probleem gekend is en dat je niet alleen bent en dat ze er ook mee bezig zijn, exacte datums hebben ze nog nooit gegeven of  kunnen geven voor geen enkel van al de problemen die hier al voorgekomen zijn in de loop van de vele jaren.

@HadewychT Dat is al zeer goed nieuws, want vooraleer je iets kunt oplossen moet je ook inderdaad in eerste instantie de oorzaak vinden van het probleem.

@HadewychT Toch nog een praktische vraag…. is dit iets wat jullie aanpassen “intern” Maw lost het probleem “zichzelf” op of is het iets waarvoor de app zal moeten ge-update worden?

TBI: Wat hier vroeger nog gepost werd is dit in samenwerking met een externe firma.

Onze experts hebben laten weten dat alles nu in orde zou moeten zijn. 

Mocht het toch nog niet werken, dan zou je de app eens moeten verwijderen en opnieuw installeren.

Groeten 

Geert

Bedankt voor deze communicatie.  We gaan dit uittesten. Mochten er verder problemen zijn, lezen jullie het hier.

@GeertC, bedankt voor de communicatie ! Zou graag ook willen uittesten maar ik zit nog steeds geblokkeerd met een teveel aan gekoppelde   apparaten veroorzaakt door het meermaals herinstalleren van de Pickx-app. 

Probleem met de gekoppelde apparaten is opgelost. Gebeld naar helpdesk.:grinning:

Zij hebben ze dan zelf gereset, maar nu weten we nog altijd niet als je dit zelf doet via de decoder hoelang het duurt vooraleer die gerest wordt en vrij komt voor hergebruik?

Gisteren deed de pickx app het nog, vandaag start hij wel, maar ik kan niets kijken.

als ik op een zender klik, blijft het bij ‘laden…’

@Vennet @Wim19 Ik heb je Apple TV registraties terug verwijderd. Er staat er nu nog 1 actief voor Apple TV. 

@Vennet @Wim19 @Benitothys Kan je eens testen of het terug werkt als je instellingen > Apple ID > iCloud > Private Relay/Privédoorgifte uitschakelt op je Apple TV ?

@Vennet @Wim19 Ik heb je Apple TV registraties terug verwijderd. Er staat er nu nog 1 actief voor Apple TV. 

@Vennet @Wim19 @Benitothys Kan je eens testen of het terug werkt als je instellingen > Apple ID > iCloud > Private Relay/Privédoorgifte uitschakelt op je Apple TV ?

Ik wou dit net testen, maar merk dat de app weer werkt zonder iets te doen 👍

De app werkt inderdaad terug zonder problemen.

Helaas. Het probleem is al terug…

Ik heb hetzelfde probleem sinds dit weekend.

de vpn- private relay optie zie ik niet op een apple tv (apple tv 4k met ios15)

Zelfde probleem hier. Sinds vorige week, dan even zonder reden opgelost maar sinds gisterenavond opnieuw zelfde probleem. Pickx opstarten en na enkele seconden sluit het terug af… die opties die hierboven vermeld worden vind ik ook niet terug onder instellingen.

Het staat er effectief niet …

Zelfde probleem hier, en die instelling bestaat helemaal niet

Op dit moment zonder aanwijsbare oorzaak terug opgelost…

Probleem was gisterenavond terug met NL als instelling. Om gek van te worden. Ik heb dan maar de VTM Go app gebruikt. Graag snel een oplossing.

Probleem ook teug met instelling op NL gisterenavond.  Er is nog veel werk aan om deze app op dezelfde hoogte te brengen als de decoders. Gebruik hem vooral omdat ik vind dat de beeldkwaliteit van de SD zenders net iets beter is dan mijn V6 decoder. Maar op gebied van gebruiksgemak is er nog een grote weg af te leggen om op hetzelfde niveau van de decoders te komen. 

Goed nieuws, bedankt!

Kan ook eens bekeken worden waarom de opnames niet updaten terwijl de app openstaat? Is niet zo dringend want nu kunnen we de app probleemloos herstarten 🙂. Maar zou leuk zijn als dat ook opgelost is.

Reageer