Vraag

Proximus Pickx crasht op Apple TV

Toon eerste bericht

124 reacties

Zelfde probleem hier, app crasht continu. 
Hoe kan ik dit oplossen, want heb geen box orzo om op een andere manier te kijken. 

Hier net hetzelfde probleem. 

Maanden geen problemen gehad met app op Apple TV, wel problemen met traag internet.

Vandaag bbox de dubbele WiFi verbinding uitgezet en toch maar voor de zekerheid met utpkabel van Apple TV in laptop gestoken voor snellere verbinding.

Nu ondertussen crasht de Pickx app na 3 seconden en na opnieuw te installeren blijft het probleem.

Geen idee of dit een verband is..

@proximus kunnen jullie dit oplossen, alsook een deftige WiFi snelheid garanderen? Dat ik niet steeds ‘blijf hangen’ bij bv een teams vergadering.

Groeten Neal 

tijdelijk oplossen door via apps van de zender zelf te werken als je dit kan, tot Prox een oplossing heeft.

@HadewychT hebben jullie hier een update over?

de app werkt nog steeds niet

Ik heb een business abonnement, betaal meer dan 200 euro per maand, hoe zal dit gecompenseerd worden?

Vandaag opnieuw zelfde probleem hier. Gisterenavond ging die dan plots weer wel normaal functioneren, nu opnieuw eruit na 3 seconden. Heb al appletv herstart, alle apps effectief afgesloten, zo snel ik kon uitgelogd op Pickx app, terug aangemeld, want zolang je niet aangemeld bent sluit hij niet af. Het is pas bij het inladen van alle zenders bvb op het startscherm dat hij er na enkele seconden uitgaat…

Bij mij is er nog steeds niets veranderd, maximaal drie seconden Pickx kijken. Herinstalleren helpt ook niet. 

Reputatie 1

Hier ook sinds 2 dagen hetzelfde probleem, de app sluit zich na 3 seconden. Dit nadat de Proximus Pickx app automatisch geüpdatet is naar de laatste versie 1.5.1.

graag snel een oplossing want zo kan ik geen tv meer kijken.

Reputatie 7
Badge +4

Dit zijn de gegevens van de nieuwe versies : 

Platform: tvOS

Version number: 1.6.0

Build number: 74649

Platform: Android

Version number: 6.0.0

Build number: 5742330

Reputatie 1

Hier hebben wij ook het probleem met de Apple tv, behoorlijk jammer want ik neem zelf de voorkeur op de Apple Tv omdat deze veel vloeiender werkt en mooier beeld geeft dan de originele Android proximus tv box.

Het probleem is inderdaad gestart na update (1.5.1) en zolang ze deze niet updaten zal het niet optimaal werken. Je moet een beetje goodluck hebben .. hier werkte het paar dagen perfect nu idd ook weer niet meer, app crasht enzovoort ..

een zeer goede App ( als het werkt ) alleen jammer dat toch heel veel proximus medewerkers niks van het product kennen als je naar de help desk belt. Krijg je uitleg bv ja werkt het op je iPhone …… tuurlijk werkt het daar. Iphone draait op IOS en de apple tv op tvOS, totaal verschillend besturingssysteem. 

Nuja hopelijk vermaken ze het rap want kijken via de android box heeft ook grote ergernissen 😅😅 

• Olivier
Reputatie 2

Idem. Voorlopig opgelost door de app niet meer af te sluiten. Je moet wel geluk hebben dat hij eerst al eens correct is opgestart.

Reputatie 2
Badge

Dit zijn de gegevens van de nieuwe versies : 

Platform: tvOS

Version number: 1.6.0

Build number: 74649

Platform: Android

Version number: 6.0.0

Build number: 5742330

Wel @HadewychT net vorige versie gedelete, daarne opnieuw download uit de app store gedaan. Helaas bij technische informatie staat nog steed 1.5.1

tvOS is 15.2

en als ik naar de app store kijk staat daar ook 1.5.1 released 17 November

Heb het gisteren op FR gezet en momenteel nog geen problemen gehad. Ook niet als ik de app afsluit.

Ik heb de indruk als je van taal verandert of het nu naar FR of VL is dat het maar voor een tijd in orde blijft.
Hopelijk horen we hier binnenkort te horen dat Prox het heeft kunnen oplossen.

Reputatie 7
Badge +4

Wel @HadewychT net vorige versie gedelete, daarne opnieuw download uit de app store gedaan. Helaas bij technische informatie staat nog steed 1.5.1

tvOS is 15.2

en als ik naar de app store kijk staat daar ook 1.5.1 released 17 November

Ik doe verder navraag hierover. 

Reputatie 1

Ik heb de indruk als je van taal verandert of het nu naar FR of VL is dat het maar voor een tijd in orde blijft.
Hopelijk horen we hier binnenkort te horen dat Prox het heeft kunnen oplossen.

Ik zou zelfs de tijd niet hebben om de taal te veranderen, wordt direct uit de app ge-wiped.

Reputatie 2
Badge

Onze experts hebben laten weten dat alles nu in orde zou moeten zijn. 

Mocht het toch nog niet werken, dan zou je de app eens moeten verwijderen en opnieuw installeren.

Groeten 

Geert

Bij mij werkt het toch nog niet. Heeft Proximus nog geen email adres waar je een mailtje naar kan sturen? Ik ben geen fan van wachtmuziek.

@RolandT normaal zou dit ook automatisch moeten gebeuren, tenzij je dit uit gezet hebt.

1. Open Instellingen Instellingen op de Apple TV.

2. Ga naar 'Apps' en voer een van de volgende stappen uit:

• Automatische updates in- of uitschakelen: Selecteer 'Werk apps automatisch bij'.

Als 'Werk apps automatisch bij' is uitgeschakeld, kun je elke app in de App Store selecteren om te kijken of er een update beschikbaar is. Vervolgens kun je de update desgewenst handmatig toepassen.

• Automatische installatie van apps in- of uitschakelen: Selecteer 'Installeer apps automatisch'.

Opmerking: De apps van gezinsleden worden niet automatisch toegevoegd aan het beginscherm. Apple TV - Apple Support

Reputatie 3
Badge

Net hetzelfde probleem. Herinstallatie of 200 keer heropstarten helpt niet. IK was al ZOO BLIJ…. de app was een paar maanden stabiel.

Reputatie 3
Badge

Nu is het probleem weer weg. En inderdaad die instelling is er niet op Apple TV.

Wat ik ook merk is dat de opnames niet updaten zolang de app open staat. Je moet deze geforceerd afsluiten door naar boven te slepen en dan terug de app opstarten. De opnames zijn dan wel actueel. Maar dan duikt soms bovenstaand probleem terug op en sluit de app na 3 seconden.

Aha….  ik stel dit al een hele tijd vast.  Idem probleem dat de opnames niet updaten als je een wijziging doet. Je moet inderdaad geforceerd afsluiten en terug openen. Ik had die routine al maar “normaal” is dat zeker niet?

Het rare is dat op mijn andere Apple TV 4K (weliswaar iets ouder), met dezelfde versie, zowel Pickx app als iOS, alles wel perfect werkt.. 

Dat is goed mogelijk, net als het casten op oudere Chromecast HDMI dongles werkt en er problemen zijn met  recente versie van chromecast HDMI dongles 

Vandaag Apple TV 4K geïnstalleerd. Eerst werkte hij perfect. Dan plots werd ik er na 3 seconden uit gegooid. Gelukkig zag ik hier op het forum dat ik niet de enige (on)gelukkige ben.
@HadewychT Kan jij mijn ‘max’ aantal toestellen resetten, ajb? en is het probleem zelf ook opgelost? 

heb ondertussen naar 0800 gebeld. Max. aantal toestellen is gereset. Pickx doet het nu opnieuw op Apple TV. let’s hope it continues to work

Reputatie 3
Badge

Ik zie het item dieper afdalen in de topics….   Enige reactie van Proximus?  Is het probleem onder controle.?  Ik kan momenteel op de Apple TV app maar dat wil niks zeggen over de stabiliteit…

Maandag pas kun je een reactie van een proximus forummedewerker verwachten, aangezien zij tijdens het weekend hier op het forum niet langskomen.

Reageer