Skip to main content
Vraag

Proximus Pickx crasht op Apple TV

Sinds vandaag crasht de Proximus Pickx app steeds bij het openen op de Apple TV. De app al meerdere keren opnieuw geïnstalleerd, alsook de Apple TV hersteld, probleem blijft…

Ben ik de enige met dit probleem? Of is er een update gebeurd van de app?

Mvg,

Dries.

En het is weeral van dat….  de app sluit na 3 sec.   En dat lapmiddel om op NL te zetten, helpt niets (wat ook te denken was dat een app op zoiets zou crashen en dat nog steeds na een week...).  Zielig...

@Pieterv @RolandT Kunnen jullie eens proberen om je app te updaten ? Deze update is, zowel voor Android als Apple, net vrijgegeven. Werkt het dan ? 

@HadewychT Ik heb app 1.5.1 (70952) is dat die laatste versie?

Helaas heb ik dit ook terug. Alleen heb ik het probleem sinds 2 weken . Gisteren hebben ze een update gepushed en heeft  1 d

Ik zou Proximus aanraden om deze update terug te draaien zodanig dat bepaalde klanten niet verder verhinderd worden om te kijken. Ondertussen heeft het ontwikkelteam rustig de tijd om dit probleem te fixen in labo omgeving.
Aangezien het probleem zich voornamelijk voordoet bij het veelvuldig openen en sluiten op korte tijd van de app raad ik de gebruikers voorlopig aan op het moment dat alles werkt de app niet af te sluiten ! Op zich vormt dat geen probleem want de Apple TV is ontworpen om te multitasken. Bij mij heeft het alleszins gewerkt.

Hier zelfde probleem. Alleen heb ik dit al meer dan 2 weken.  Al meer op de chat gezeten met proximus dan met iemand anders. Gisteren na de update was alles terug normaal.

Helaas was de euforie van korte duur , terug zelfde probleem 

Pickx sluit na 3 seconden op apple tv . reinstall, apple tv  factory reset  nisk helpt.

kan er helaas niet aan doen  maar geef die developers hun C4 en werf een capabele mensen aan . bende prutsers.

We betalen meer dan genoeg voor ons internet en tv pack. Dus de service mag er ook zijn. helaas op de chat duurt het uren voor je een antwoord hebt en je wordt van kaste op de muur gestuurd.

Een serieuze compensatie mag  er wel komen en ook een product dat werkt zoals het moet 

Hier was het ook van korte duur.. heeft 2 dagen gewerkt en nu weer problemen!!

Hier ook hetzelfde probleem, echt wel belachelijk ...

Zelfde probleem hier, geraak zelfs nooit aan de taalinstellingen omdat de app ervoor al crasht.

App op Apple TV werkt terug normaal, alleen lijkt de slimste mens problemen te hebben. Ook hier vandaag staat het tandwiel te draaien, en dat telkens na enkele minuten kijken. Zeer vervelend.

@Wim19 We wilden eerst dit probleem opgelost hebben, maar nu komt het probleem met de opnames bovenaan het lijstje met zaken die beter moeten worden

@FilipSteyaert Was dat enkel tijdens de slimste mens, of ook bij andere programma’s ? Heb je dat ook voor als je andere zaken dan Pickx bekijkt ? 

@HadewychT dit was enkel bij de slimste mens, en ook enkel bij Pickx, Netflix werkt zonder problemen. Ik had gisterenavond voordien op onze decoder voor alle zekerheid ook gezorgd dat alle gekoppelde toestellen ontkoppeld waren.

Op ipad en iphone stelden we ook vast dat de stream van de slimste mens niet beschikbaar was (effectieve melding dat de stream niet beschikbaar was, met knop ‘Probeer opnieuw’ eronder), hoewel we maximaal maar met 2 tegelijkertijd aan het kijken waren, 1 via laptop, 1 via appletv

Pickx app op smartphone en tablet werkt ook niet meer ! Zoiets noemen ze van de regen in de drop vallen. Zou hier verder willen aanvullen maar ben beleefd opgevoed.

@HadewychT Er wordt hier dikwijls gesproken van toestellen ontkoppelen via de decoder, maar wat nog onduidelijk blijft is na hoeveel tijd dit plaats daadwerkelijk vrij komt om een toestel opnieuw te kunnen koppelen op de vrij gekomen plaats?

Martin, ik denk inderdaad dat er hier wat tijd over lijkt te moeten gaan vooraleer dit echt gesynchroniseerd en ontkoppeld is

Sinds gisteravond hetzelfde probleem hier. Bij het openen van de pickx app op Apple TV sluit deze na een paar seconden vanzelf. Is het bij jullie reeds opgelost? 

Louter ter info: hier op mijn android phone en iphone en ipad nog altijd geen problemen, dus moet ik beleefd blijven :blush:

Waarschijnlijk zit dat tijdslot erin omdat je anders bij wijze van spreken theoretisch gemakkelijker een onbeperkt aantal toestellen kan koppelen ? In elk geval zou het een verbetering zijn mocht er op het scherm hierover een melding staan hoe lang het duurt. Het zou ook wel handig zijn mocht je ook kunnen ontkoppelen via My Proximus. 2 tips waar iets met te doen valt en waarvan de eerste tip niet veel werk vraagt om te worden aangepast. @Martin bedankt voor de opvolging en je interesse ! 😀

Dat idee om dit ook in myproximus te kunnen beheren kan ik alleen maar ondersteunen. Dat zou een groot voordeel betekenen in gebruiksgemak. 

Inderdaad Martin….  Ik ben iemand die d’r voor heeft gekozen om TV te kijken via Apple TV ipv via decoder.  Niets fout aan, denk ik en ik ben waarschijnlijk niet de enige.  Apple TV is niks revolutionair meer…. daarom is het spijtig dat het reeds meer dan een week moet duren voor d’r een oplossing in zicht is. Vind het zo ergerlijk dat apps als VTM GO, Netflix, Disneyplus,… zelden of nooit problemen vertonen en als het uitzonderlijk een keer voorvalt (zeer zelden) krijg je netjes een bericht met de melding dat er iets fout is….   Hier moet je al naar een forum gaan om te zien dat je geen alleenstaand geval bent.  Heb het al vaak gezegd en blijf het herhalen :  Proximus, jullie kunnen werkelijk prachtige dingen leveren zoals jullie in alle reclamespots laten zien.  Maak het ook waar aub.   5G en overal bereikbaar zijn,  is schitterend…. een eenvoudige en werkende Apple TV app… zou OOK al schitterend zijn en veel mensen gelukkiger maken dan ze nu zijn. In naam van alle Apple TV users : aub doe iets aan dit probleem.

Nu is het probleem weer weg. En inderdaad die instelling is er niet op Apple TV.

Wat ik ook merk is dat de opnames niet updaten zolang de app open staat. Je moet deze geforceerd afsluiten door naar boven te slepen en dan terug de app opstarten. De opnames zijn dan wel actueel. Maar dan duikt soms bovenstaand probleem terug op en sluit de app na 3 seconden.

Same problem here. App openen op Apple TV, crash na 3sec. 

Waarschijnlijk zit dat tijdslot erin omdat je anders bij wijze van spreken theoretisch gemakkelijker een onbeperkt aantal toestellen kan koppelen ?

Dit is niet waarschijnlijk dat is/was eenvoudigweg de reden dat dit ingevoerd werd.

Aub een oplossing 

En de vraag is , wanneer krijgen we hier een antwoord .  Zou toch graag mijn programma’s, ebbed diensten waarvoor ik betaal kunnen gebruiken . 
graag antwoord aub 

Dat is nu net de frustratie die het vaak nog erger maakt…. Problemen kunnen d’r altijd zijn en zullen d’r altijd zijn maar het is de manier hoe d’r mee wordt omgegaan.  Je moet eerst al “ruiken” dat er een probleem is alvorens je 10 keer de app begint te herinstalleren en 20 keer de stekker uit het stopcontact trekt omdat je DENKT dat je de enige bent..  Je wil niet weten hoe vaak ik al aan mijn Apple TV heb geroken  (lol).   Vervolgens wordt er vaak banaal gedaan over het probleem.  Een week geen TV zien omwille van een niet-werkende app lijkt mij ernstig genoeg om sneller actie te ondernemen of correct te informeren.  Het gaat tenslotte niet om een GRATIS app zoals VTM Go.  We betalen maandelijks genoeg voor het gebruik van Proximus TV.

Sinds gisteravond hetzelfde probleem hier. Bij het openen van de pickx app op Apple TV sluit deze na een paar seconden vanzelf. Is het bij jullie reeds opgelost? 

Hier al enkele dagen zelfde fenomeen, vanalles geprobeerd maar geen oplossing, jij wel?

Vandaag Apple TV 4K geïnstalleerd. Eerst werkte hij perfect. Dan plots werd ik er na 3 seconden uit gegooid. Gelukkig zag ik hier op het forum dat ik niet de enige (on)gelukkige ben.
@HadewychT Kan jij mijn ‘max’ aantal toestellen resetten, ajb? en is het probleem zelf ook opgelost? 

Reageer