Skip to main content

Sedert maandag 25/09 kan ik geen enkel opgenomen programma bekijken op de tablet. Krijg steeds de vermelding van : Deze inhoud .......... en gebruik een apparaat dat HD- kwaliteit ondersteunt om toegang te krijgen tot deze stream. Heb al enkele keren de app verwijderd en terug opgezet zonder resultaat. Kan wel kijken op de tv zenders zelf. Frustrerend.

Goed nieuws ! 

Versie 7.5.0 is binnenkort beschikbaar op Android. Deze bevat een nieuwe videospeler waarmee gebruikers van Samsung/OnePlus-apparaten die de volgende foutmelding kregen hun inhoud nu weer kunnen bekijken:

"Deze inhoud is niet beschikbaar op dit mobiele apparaat. Gebruik een apparaat dat HD-kwaliteit ondersteunt om toegang te krijgen tot deze stream"

 

Deze versie bevat ook de volgende verbeteringen:

Wanneer zal deze versie beschikbaar zijn want het is onaanvaardbaar dat het al meer dan 6 maanden niet deftig werkt!

  • Sommige gebruikers zagen regelmatig een lege pop-up bij het starten van de applicatie - De bug is opgelost
  • Gebruikers kunnen nu weer notificaties ontvangen
  • Gebruikers die gemigreerd waren naar de New TV Back-End en al geconnecteerd waren, kregen een foutmelding in plaats van de expliciete melding dat ze de nieuwe applicatie moesten downloaden.

Deze versie bevat echter niet de functie 'Download to Go', waarmee gebruikers de inhoud van hun Pickx Mix / Studio100-catalogus kunnen downloaden om deze offline te bekijken. Deze functie komt terug in de volgende versie.

 


Goed nieuws ! 

Versie 7.5.0 is binnenkort beschikbaar op Android. Deze bevat een nieuwe videospeler waarmee gebruikers van Samsung/OnePlus-apparaten die de volgende foutmelding kregen hun inhoud nu weer kunnen bekijken:

"Deze inhoud is niet beschikbaar op dit mobiele apparaat. Gebruik een apparaat dat HD-kwaliteit ondersteunt om toegang te krijgen tot deze stream"

 

Deze versie bevat ook de volgende verbeteringen:

  • Sommige gebruikers zagen regelmatig een lege pop-up bij het starten van de applicatie - De bug is opgelost
  • Gebruikers kunnen nu weer notificaties ontvangen
  • Gebruikers die gemigreerd waren naar de New TV Back-End en al geconnecteerd waren, kregen een foutmelding in plaats van de expliciete melding dat ze de nieuwe applicatie moesten downloaden.

Deze versie bevat echter niet de functie 'Download to Go', waarmee gebruikers de inhoud van hun Pickx Mix / Studio100-catalogus kunnen downloaden om deze offline te bekijken. Deze functie komt terug in de volgende versie.


Werkt niet bij mij. 

Amai als dit al twee maanden bezig is…

Precies de overstap toch beter niet gemaakt dan. 


@De drossaard @desyco Op oudere toestellen kan dit inderdaad problemen geven. Owv van veiligheid moeten we mee met de nieuwste technologieën en daar kunnen oudere besturingssystemen (tot Android 9) niet altijd mee om. 

@KoeKoe @Piet_DC Op nieuwe toestellen zou het met bovenstaande tips eigenlijk wel moeten werken. Vermits dat bij jullie toch nog niet het geval is, geef ik dit door naar de verantwoordelijken voor de app. 


Met mijn oneplus 7 pro kan ik ook NIETS bekijken via Pickx…

Hen ondertussen ook al heel de procedure van afloggen, cache verwijderen, app desinstalleren en terug al helemaal doorlopen.

Misschien moet ik de ombudsdienst voor telecom eens consulteren…

 


@KoeKoe Maar dat zal niet algemeen voor iedereen dan dat het niet werkt op alle Chrome based browsers, op mijn laptop bvb werkt het goed daarmee.

Ik heb het wel over android tablet, niet over een laptop die op een ander OS loopt.


@KoeKoe Maar dat zal niet algemeen voor iedereen dan dat het niet werkt op alle Chrome based browsers, op mijn laptop bvb werkt het goed daarmee.


@KoeKoe Ik heb een kleine wijziging in je profiel aangebracht. Kan je eens testen of het nu werkt ? 

Sorry, maar de app werkt nogal tijd niet op mijn tablet.

Wat ik ook nog heb ontdekt heb is dat met alle webbrowser die chrome based zijn pickx ook niet werkt.

Met firefox voor android krijg ik pickx in gang maar met de nodige crashkes.


@KoeKoe Ik heb een kleine wijziging in je profiel aangebracht. Kan je eens testen of het nu werkt ? 

Sorry, maar de app werkt nogal tijd niet op mijn tablet.


Ik ondervind hetzelfde probleem met een Lenovo Tab P11 (TB-J606F) met Android 11, Schermresolutie = 2000x1200.

De voorgestelde stappen met data & cache verwijderen, app verwijderen en herinstalleren helpen niet.

Het lijkt mij dat het aan de app zelf ligt. Zal dit opgelost kunnen worden?


Dag Pat52

EMUI beweert up to date te zijn,  (versie 9.1.) 

Denk eerder dat mijn smartphone de nieuwe HDCP niet ondersteund. 


Heb een Huawei p20, en ook al verschillende pogingen ondernomen, (klantendienst gecontacteerd : noppes, proximus winkel geprobeerd : noppes)

Heb in het verleden nooit problemen gehad met de picks op gsm, nu sinds update pickx kan ik geen enkel programma nog bekijken, terwijl mijn toestel staat in gesteld op FHD+.

Het kan toch niet dat al deze mensen een nieuwe smartphone moeten aanschaffen !!!!☹️

@De drossaard

Probeer eens de EMUI up te daten en nadien bij beveiliging de Google Play Services Beveiliging  te updaten

Je dient de EMUI versie te updaten. In de instellingen scrol je naar beneden Systeem en Updates , open en op updates controleren  Zie  in screenshot nummer 1. Als de update gedaan is en je toestel heropgestart is ga je terug naar instellingen en klik je op Beveiliging  zie nummer 2 in de afbeelding hieronder. Daar vind je Google Play Service update , deze is van 1 Maart 2023 zie screenshot

 

Indien je de Google Play Services niet kan updaten via het menu instellingen kan je het rechtstreeks proberen via deze link 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.gms

Google Play Services

Geüpdatet op 9 nov 2023

 

Als dit gedaan is dan volgende stap na herstart van je toestel

BELANGRIJK !!!!!  

  1. Log eerst uit in de Pickx App.

  2. Vervolgens de cache  en opgeslagen gegevens van de Pickx app wissen via de instelling Apps in je toestel.

  3. Dan de app verwijderen . 

  4. Toestel herstarten en de Pickx App opnieuw instaleren.

  5.  Via Google Play op je toestel ( klik op de link naast de  foto hieronder )

 Proximus Pickx on Google Play

 

Of via je browser op je mobile toestel via onderstaande link.

Proximus Pickx - Apps op Google Play  https://play.google.com/store/apps/details?id=be.belgacom.mobile.adeleeverywhere 

Proximus Pickx Geüpdatet op  9 nov 2023

 

 

Heb een Huawei p20, en ook al verschillende pogingen ondernomen, (klantendienst gecontacteerd : noppes, proximus winkel geprobeerd : noppes)

Heb in het verleden nooit problemen gehad met de picks op gsm, nu sinds update pickx kan ik geen enkel programma nog bekijken, terwijl mijn toestel staat in gesteld op FHD+.

Het kan toch niet dat al deze mensen een nieuwe smartphone moeten aanschaffen !!!!☹️


@KoeKoe Ik heb een kleine wijziging in je profiel aangebracht. Kan je eens testen of het nu werkt ? 


@KoeKoe  Bedankt voor deze zeer nuttige informatie over het probleem met de Pickx App.


 


@KoeKoe

Welk merk van toestel en type?

Welke Android versie?

Wat is de beveiliging datum van Google Play Services? ( Je kan dit vinden in de instellingen van je toestel onder beveiliging of beveiliging updates)

 

https://www.nokia.com/phones/en_us/nokia-t-20/specs?sku=F20RID1A013


@KoeKoe 

Welk merk van toestel en type?

Welke Android versie?

Wat is de beveiliging datum van Google Play Services? ( Je kan dit vinden in de instellingen van je toestel onder beveiliging of beveiliging updates)


@KoeKoe

Indien mogelijk  graag een screenshot van de foutmelding  bij het bekijken van een SD zender in de Pickx App.. Zodat ik het kan doorsturen .

 


@KoeKoe 

Indien mogelijk  graag een screenshot van de foutmelding  bij het bekijken van een SD zender in de Pickx App.. Zodat ik het kan doorsturen .


Belangrijk in verband met de melding van de Pickx App  enkel beschikbaar op een toestel met HD ondersteuning

 

Probeer eens om de SD zenders te bekijken via de Pickx App  deze zijn te vinden vanaf nummer 401

Als je daar ook nog de melding krijgt over HD foutmelding  dan is het probleem niet toestel gerelateerd. Dan zit het probleem inderdaad bij de Pickx App.

Ik maak deel uit van de Beta Pickx App testers.

Test even of  de SD stream  kan worden  bekeken. En graag feedback.

Pickx app werkt niet meer sinds enkele dagen op mijn Nokia T20 tablet. Dat alleen maar omdat de app geen sd-kwaliteit meer ondersteund. HOE CHECK JE DAT JE TOESTEL HD KAN????

 

https://www.xda-developers.com/check-widevine-drm-status-android/

 

Spijtig dat proximus zo geen info geeft!!!! Dat ik daar 2 dagen, heb naar moeten zoeken, om te weten wat er mis is!!!!

 

Juist het zelfde kheb een paar zenders geprobeerd!!!


Belangrijk in verband met de melding van de Pickx App  enkel beschikbaar op een toestel met HD ondersteuning

 

Probeer eens om de SD zenders te bekijken via de Pickx App  deze zijn te vinden vanaf nummer 401

Als je daar ook nog de melding krijgt over HD foutmelding  dan is het probleem niet toestel gerelateerd. Dan zit het probleem inderdaad bij de Pickx App.

Ik maak deel uit van de Beta Pickx App testers.

Test even of  de SD stream  kan worden  bekeken. En graag feedback.

Pickx app werkt niet meer sinds enkele dagen op mijn Nokia T20 tablet. Dat alleen maar omdat de app geen sd-kwaliteit meer ondersteund. HOE CHECK JE DAT JE TOESTEL HD KAN????

 

https://www.xda-developers.com/check-widevine-drm-status-android/

 

Spijtig dat proximus zo geen info geeft!!!! Dat ik daar 2 dagen, heb naar moeten zoeken, om te weten wat er mis is!!!!

 


Pickx app werkt niet meer sinds enkele dagen op mijn Nokia T20 tablet. Dat alleen maar omdat de app geen sd-kwaliteit meer ondersteund. HOE CHECK JE DAT JE TOESTEL HD KAN????

 

https://www.xda-developers.com/check-widevine-drm-status-android/

 

Spijtig dat proximus zo geen info geeft!!!! Dat ik daar 2 dagen, heb naar moeten zoeken, om te weten wat er mis is!!!!


Alles al geprobeerd ook al maand zonder pickx tv !!!nu is registratie ook al niet mogelijk contact opgenomen gast had rapport opgemaakt en zou het naar de i.t afdeling sturen en die zouden mij dan bellen .wat denk je onder mijn werk waar ik geen gsm bij heb ze hadden ingesproken dat ze me niet te pakken konden krijgen dus ik dat nummer terug gebeld wordt ik weer doorverbonden naar een bandje met vragen 😣krijg ik iemand aan de lijn inderdaad dat nummer kan je niet bellen ze zullen wel terug bellen zei ze ik wacht ik wacht ik wacht nog steeds al een week weer voorbij zo slecht dit want naar het schijnt moet je een nieuw verzoek indienen zo blijf je op en neer hobbelen zonder resultaat 


Proximus doet hier blijkbaar geen klote mee. Iets oplossen? No way! Maar betalen zal je wel moeten doen... 


Reageer