Vraag

Proximus pickx app google tv


Beste,

Weten jullie al wat meer over wanneer de Proximus pickx.app beschikbaar gaat op chromecast. Ik ben heel teleurgesteld van toen zag dat je de app niet kon downloaden. Kunt er een datum op plakken?


43 reacties

Reputatie 1

Ze zullen zich bij PX misschien intern verdedigen dat het niet nodig is omdat de concurrentie die het wel kan/heeft toch duurder is ;-)

 

Zit er softwarematig dan zoveel verschil tussen de eigen Android decoder en Google TV. Dacht dat beiden AndroidTV onder de motorkap hadden? (het zal wel meer een centjesding zijn dan de effectieve ontwikkeling want dan hebben we de maandelijkse huur natuurlijk niet nodig :-) ).

Nog steeds niet? 

Reputatie 5
Badge +2

@Antoon1 Je krijgt inderdaad 5GB te gebruiken voor de pickx app. Echter, telt dit niet als je via hotspot verbinding maakt met een toestel waar de pickx app dan op draait. 

Op de opmerking dat we het zouden tegenhouden zodat de klant zijn tv abonnement zou opzeggen kan ik alleen maar aangeven dat er altijd een tv abonnement nodig is voor de pickx app te kunnen gebruiken. 

ben je wel uitgelogd op TV aanbieder 

→ Inloggen / uitloggen bij uw tv-aanbieder op uw iPhone, iPad of iPod touch - Apple Support (BE)

de tv-aanbieder in de instellingen van je toestel zelf uitschakelen. 

Daarna mag je terug inloggen in de Pickx app, heel belangrijk is dat je de tv aanbieder niet terug inschakelt.

Reputatie 1
Badge

Zit hier ook al jaren op te wachten. Pickx op mijn NVidia Shield Pro. Maar helaas....
Schrik dat vele klanten hun (V7) decoder zouden buiten gooien zeker ? Op elke Smart TV die draait op GoogleTV zou dan ook Pickx kunnen geĂŻnstalleerd worden.
En voor AppleTV (die Proximus ook verkoopt) is de app wel al lang beschikbaar....
Telenet en TV Vlaanderen bieden hun app ook al lang aan voor GoogleTV

Reputatie 7
Badge +1

@Antoon1

Heb je de pickx app al eens verwijderd, opnieuw geĂŻnstalleerd en dan op al de vragen (zoals tv aanbieder) Neen antwoorden of weigeren?

Werkt het dan?

 

Geert

@GeertC. Weer een keer gedaan. Nu ook onderstaand gedaan, tv aanbieder uitgeschakeld zie afbeelding. Nu is de melding verdwenen en kan ik uitloggen. Bedankt 😉👍

 

 

Blijkbaar zou de nieuwste Chromecast met Google Tv nu wel werken met de Pickx app? 

Reputatie 5
Badge +2

Er is momenteel nog geen zicht wanneer de app op Google tv beschikbaar zou komen.

Reputatie 7
Badge +5

@Saskapoe Helaas kunnen wij hier op dit moment geen datum op plakken.

Reputatie 7
Badge +1

Er is momenteel nog geen zicht wanneer de app op Google tv beschikbaar zou komen.

@Michael V Bedankt. Als daar nog geen zicht op is, denk dat PX hier gewoon niet mee bezig is, bang dat de klanten het via de app op tv gaan kijken en hun tv abo opzeggen, kunnen jullie dan helpen met het gebruik van de Pickx app op mijn iPad via de hotspot. Ik vraag ik weet niet hoe lang om hulp, ook via topic, en jullie laten mij gewoon vallen. Krijg gratis 5 GB data voor de Pickx app. Heb regelmatig problemen zodat ik deze data gewoon kwijt ben. Via WiFi gaat het. Gewoon in en in triest đŸ˜„đŸ˜Ș

Reputatie 7
Badge +1

@HadewychT . Zie bovenstaand, nog geen antwoord op gekregen. Bij WiFi hetzelfde. Heb de Pickx app verwijderd en opnieuw geĂŻnstalleerd. iPad opnieuw opgestart maar hetzelfde. Heb IOS 15.7.9 op mijn iPad. Deze is hiermee up to date. Alvast bedankt voor het antwoord đŸ€”đŸ˜‰


 

Reputatie 7
Badge +1

@DaisyS. Kan zelfs in de Pickx app bij instellingen niet uitloggen. Rest van de instellingen werkt. Pickx app verwijderd en opnieuw geĂŻnstalleerd en iPad heropgestart. Vreemde zaak. Iemand een oplossing đŸ€”

We zijn nu weer 4 dagen verder. Als ik zie hoeveel PX medewerkers, positief, hebben bij gesprongen op dit forum. Maar helaas voor dit geval niet. Ben diep teleurgesteld đŸ˜„đŸ˜Ș

Reputatie 7
Badge +5

@Antoon1 De data die je gebruikt via de hotspot is normale data, de data die je krijgt voor de Pickx app te kijken hangt vast aan je gsm nummer met als gevolg dus ook aan het toestel. Als je werkt met een hotspot gaat je verbuik af van je normale data. Heb je de tv-aanbieder uitgeschakeld in de instellingen van je Ipad?

Reputatie 7
Badge +1

@Michael V. Dit is vreemd. Als ik een hotspot aanmaak op mijn gsm. Als ik mijn iPad verbind gaat dit van mijn gewoon data af. Als ik de Pickx app open op mijn iPad moet dit dan toch van mijn Pickx data afgaan. Is toch aan mekaar gekoppeld. Wie kijkt er tv op een kleine smartphone. Zet de Pickx data gewoon bij normale data en maak geen onderscheid. Des te meer om net als Telenet met een gratis datasim. Kunnen de klanten op de iPad naar Pickx tv kijken đŸ€—đŸ˜‰

Volg

Reputatie 5
Badge +2

@Antoon1  Dat is niet raar. Voor uw gsm, die als hotspot dient, gaat het gewoon om data verbruik. Uw gsm kan niet zien dat het om gewoon data verkeer gaat of om het gebruik van de pickx app. 

Reputatie 7
Badge +1

@Antoon1 De data die je gebruikt via de hotspot is normale data, de data die je krijgt voor de Pickx app te kijken hangt vast aan je gsm nummer met als gevolg dus ook aan het toestel. Als je werkt met een hotspot gaat je verbuik af van je normale data. Heb je de tv-aanbieder uitgeschakeld in de instellingen van je Ipad?

@DaisyS. Zie onderstaand foto instellingen iPad. Op de iPhone hetzelfde. Hoor het wel indien oké of niet.

 

 

Reputatie 7
Badge +1

@Michael V . Heb een iPhone en iPad. Bij mij maakt de hotspot onderscheid tussen data en Pickx tv. Neem aan dat dit bij iedereen is. Vandaar mijn vraag ook vanwege Pickx die slecht werkt via de hotspot đŸ€”

Reputatie 7
Badge +1

@Martin Dit is wat ik zie als ik op Proximus Pickx bij instellingen druk.

 

 

Reputatie 1

Is er nu al eindelijk duidelijkheid wanneer de app op android TV er zal zijn? En als jullie het niet gaan doen (wat totaal fout is in mijn ogen) zeg het dan ook. Ik zie op de Proximus website een heel artikel over de Google Chromecast waar zelfs ingegaan werd op de nieuwe versie:

 

Verander je tv in een smart tv met de Google Chromecast en Google tv

Eind 2022 lanceerde Google een nieuwe versie van zijn Chromecast. Volgens de webgigant kan dit nieuwe model "elke tv in een smart tv veranderen". Met het gadget kan je alle streamingervaringen optimaliseren en alle aangesloten apparaten via tv bedienen.

Deze Google Chromecast is qua prijs betaalbaarder, terwijl hij dezelfde functies biedt als het Ultra-model. Het enige nadeel is dat hij alleen Full HD HDR in 60 Hz biedt. Met deze Chromecast krijg je toegang tot duizenden toepassingen, waaronder natuurlijk alle apps van streamingplatforms zoals Netflix, Disney+, Amazon Prime Video, enz. → alles behalve de eigen Pickx dan

 

Ik zou het niet erg vinden moest er helemaal geen app of ontwikkeling zijn, maar als je het kan aanbieden voor Apple lijkt het me logisch dat je het ook gaat aanbieden voor Google (het is niet omdat veel mensen een iPad of iPhone hebben dat ze ook standaard de overpriced AppleTV gaan aanschaffen).

Reputatie 5

Al 3 jaar geleden werd het aangekondigd op dit forum.

Ik heb het al lang opgegeven en pick tv opgezegd. Betaal minder per maand en geen gezever meer met de slecht werkende cast functie van de pick app. Dus nee ik denk niet dat er aan gewerkt wordt.

mvg

Reputatie 7
Badge +1

Als niemand van PX medewerkers hier op reageert dan weet je genoeg. Dit is hetzelfde als met de datasim. Heel jammer maar helaas. We betalen allemaal op tijd maar voor zoiets komt er geen reactie 😔

Reputatie 7
Badge +5

@Antoon1 Je dient de tv aanbieder uit te schakelen in de instellingen van je Ipad of Iphone.

Reputatie 7
Badge +3

@Antoon1 

Heb je de pickx app al eens verwijderd, opnieuw geĂŻnstalleerd en dan op al de vragen (zoals tv aanbieder) Neen antwoorden of weigeren?

Werkt het dan?

 

Geert

Reputatie 7
Badge +4

@Antoon1 Welke problemen ondervind je juist als je Pickx wil bekijken via de hotspot ? Je hebt deze problemen enkel als je de Ipad via de hotspot op de gsm verbindt ? 

Wat is het probleem juist met je data via de hotspot ? De info uit je 2 voorgaande berichten klinkt voor mij een beetje tegenstrijdig, maar misschien begrijp ik het gewoon fout. 

 Bij mij maakt de hotspot onderscheid tussen data en Pickx tv.

Dit is vreemd. Als ik een hotspot aanmaak op mijn gsm. Als ik mijn iPad verbind gaat dit van mijn gewoon data af. Als ik de Pickx app open op mijn iPad moet dit dan toch van mijn Pickx data afgaa

 

Reageer