Vraag

Proximus pickx app google tv


Beste,

Weten jullie al wat meer over wanneer de Proximus pickx.app beschikbaar gaat op chromecast. Ik ben heel teleurgesteld van toen zag dat je de app niet kon downloaden. Kunt er een datum op plakken?


44 reacties

Pffff.  Als dat hier nog lang duurt, kan Proximus mij schrappen als klant.  Leven die nog in de Middeleeuwen ?

Ik vind de app toch niet terug in de Google tv app store. Zolang die daar niet te vinden is kan je ze ook niet gebruiken. 😁

De technische helpdeskmedewerker van Proximus verzekerde dat alles werkt met de nieuwste ‘Chomecast met google TV’. Ze vertelde: ‘Onze app werkt ondertussen op alle Chromecasts’.

Vandaar dat ik het nog eens zeker wou vragen aan echte gebruikers of dit wel klopt. 

 

Daar gaat de discussie eigenlijk niet over.

Chromecast werkt sowieso. Maar wat we graag hebben is dat het ook via Google tv zou werken. De helpdesk heeft het enkel maar over chromecast.

Reputatie 1
Badge

Zit hier ook al jaren op te wachten. Pickx op mijn NVidia Shield Pro. Maar helaas....
Schrik dat vele klanten hun (V7) decoder zouden buiten gooien zeker ? Op elke Smart TV die draait op GoogleTV zou dan ook Pickx kunnen geïnstalleerd worden.
En voor AppleTV (die Proximus ook verkoopt) is de app wel al lang beschikbaar....
Telenet en TV Vlaanderen bieden hun app ook al lang aan voor GoogleTV

Reputatie 7
Badge +1

Native ondersteuning van Pickx voor Chromecast met google TV zou toch wel een goede zaak zijn.

@DoomSayerSantos Waarom met Chromecast. Ben veel weg met de mobilhome. Heb TV Vlaanderen via de schotel. De app van TV Vlaanderen kan ook mijn tv. Netflix ook maar Pickx TV niet. PX moet zich schamen in deze hightech tijdperk. Doen ze dit gewoon niet om dat dit misschien klanten gaat kosten 🤔 Heb hier helaas geen woorden voor. Vraag allang om een Datasim omdat ik de helft van het jaar weg ben. Daar reageert PX helemaal niet op 😥 Mis het tijdperk van Mevr. Leroy 😪 

Native ondersteuning van Pickx voor Chromecast met google TV zou toch wel een goede zaak zijn.

De vraag is nu of Evelyn van PX nu bedoeld heeft dat het werkt als app of dat ze bedoeld heeft dat het werkt als doorgeefluik van pickx?

Want als je de app niet kunt installeren/terugvinden in de google tv store zoals Jamo zegt dan zal het zeker niet lukken.

Dit zou inderdaad moeten het geval zijn want deze  Chromecast met google TV werkt ook nog als doorgeefluik voor media zoals de oude Chromecast dongle en Proximus Pickx zou dan inderdaad ook moeten werken op de zelfde manier zoals op de oude dongels?

Ik vind de app toch niet terug in de Google tv app store. Zolang die daar niet te vinden is kan je ze ook niet gebruiken. 😁

De technische helpdeskmedewerker van Proximus verzekerde dat alles werkt met de nieuwste ‘Chomecast met google TV’. Ze vertelde: ‘Onze app werkt ondertussen op alle Chromecasts’.

Vandaar dat ik het nog eens zeker wou vragen aan echte gebruikers of dit wel klopt. 

 

maar de “google chrome cast met google TV” daar moet toch geen app op geinstalleerd worden of is dat dan veranderd dan met de “google chromecast met google TV” ,tov van de oude  “google chromecast” HDMI dongle. Ik heb alleen een  “google chromecast” HDMI dongle waar het wel goed op werkt.

Edit: Bedankt Jamo voor vorig bericht, zo heb ik weer iets bijgeleerd en eens gaan zoeken op ‘t internet:

Chromecast met Google TV | Consumentenbondµ

De volgende belangrijke apps zijn op het moment van schrijven (juni 2022) beschikbaar op de Chromecast met Google TV: 

  • Amazon Prime Video
  • AppleTV
  • Disney+
  • F1 TV
  • Film1
  • HBO Max
  • Kijk
  • Netflix
  • NLZiet
  • NOS
  • NPO Start
  • Pathé Thuis
  • Plex
  • RTL XL
  • Viaplay
  • Videoland 
  • Youtub

Dan ga ik zeker mijn oude google chromecast HDMI dongle niet buiten gooien ;-)

Maar wat ik niet begrijp is dat de Chromecast ook nog als doorgeefluik voor media werkt zoals de oude en Proximus Pickx dan niet zou werken zoals op de oude dongels?

Reputatie 5

Ik vind de app toch niet terug in de Google tv app store. Zolang die daar niet te vinden is kan je ze ook niet gebruiken. 😁

Wel raar dat er dan nergens in de uitleg op de PX site pagina zelf gesproken wordt over “google chromecast met google TV” maar enkel over “google chromecast”, dat zou het dan al veel duidelijker maken.

@Sam Van Buggenhout Tot nader order is daar nog niets van geweten.

Evelyn van de Proximus Helpdesk (technische vragen) verzekerde dat dit volledig is opgelost. 
 

 

Reputatie 5
Badge +2

@Sam Van Buggenhout Tot nader order is daar nog niets van geweten.

Blijkbaar zou de nieuwste Chromecast met Google Tv nu wel werken met de Pickx app? 

Reputatie 7
Badge +3

@Antoon1

Heb je de pickx app al eens verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en dan op al de vragen (zoals tv aanbieder) Neen antwoorden of weigeren?

Werkt het dan?

 

Geert

@GeertC. Weer een keer gedaan. Nu ook onderstaand gedaan, tv aanbieder uitgeschakeld zie afbeelding. Nu is de melding verdwenen en kan ik uitloggen. Bedankt 😉👍

 

 

Graag gedaan!

 

Geert

Reputatie 7
Badge +1

@Antoon1

Heb je de pickx app al eens verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en dan op al de vragen (zoals tv aanbieder) Neen antwoorden of weigeren?

Werkt het dan?

 

Geert

@GeertC. Weer een keer gedaan. Nu ook onderstaand gedaan, tv aanbieder uitgeschakeld zie afbeelding. Nu is de melding verdwenen en kan ik uitloggen. Bedankt 😉👍

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Antoon1 

Heb je de pickx app al eens verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en dan op al de vragen (zoals tv aanbieder) Neen antwoorden of weigeren?

Werkt het dan?

 

Geert

Reputatie 7
Badge +1

@DaisyS. Kan zelfs in de Pickx app bij instellingen niet uitloggen. Rest van de instellingen werkt. Pickx app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en iPad heropgestart. Vreemde zaak. Iemand een oplossing 🤔

We zijn nu weer 4 dagen verder. Als ik zie hoeveel PX medewerkers, positief, hebben bij gesprongen op dit forum. Maar helaas voor dit geval niet. Ben diep teleurgesteld 😥😪

Reputatie 7
Badge +1

@DaisyS. Kan zelfs in de Pickx app bij instellingen niet uitloggen. Rest van de instellingen werkt. Pickx app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en iPad heropgestart. Vreemde zaak. Iemand een oplossing 🤔

Reputatie 7
Badge +1

@Antoon1 Je dient de tv aanbieder uit te schakelen in de instellingen van je Ipad of Iphone.

@DaisyS. Ik probeer dat ook maar krijg elke keer, de voorziening van je tv-aanbieder is tijdelijk niet beschikbaar, zie foto. Kan dus niet uitschakelen.

 

Reputatie 7
Badge +5

@Antoon1 Je dient de tv aanbieder uit te schakelen in de instellingen van je Ipad of Iphone.

Reputatie 7
Badge +1

@Martin Dit is wat ik zie als ik op Proximus Pickx bij instellingen druk.

 

 

ben je wel uitgelogd op TV aanbieder 

→ Inloggen / uitloggen bij uw tv-aanbieder op uw iPhone, iPad of iPod touch - Apple Support (BE)

de tv-aanbieder in de instellingen van je toestel zelf uitschakelen. 

Daarna mag je terug inloggen in de Pickx app, heel belangrijk is dat je de tv aanbieder niet terug inschakelt.

Reputatie 7
Badge +1

@Antoon1 De data die je gebruikt via de hotspot is normale data, de data die je krijgt voor de Pickx app te kijken hangt vast aan je gsm nummer met als gevolg dus ook aan het toestel. Als je werkt met een hotspot gaat je verbuik af van je normale data. Heb je de tv-aanbieder uitgeschakeld in de instellingen van je Ipad?

@DaisyS. Zie onderstaand foto instellingen iPad. Op de iPhone hetzelfde. Hoor het wel indien oké of niet.

 

 

Reputatie 7
Badge +5

@Antoon1 De data die je gebruikt via de hotspot is normale data, de data die je krijgt voor de Pickx app te kijken hangt vast aan je gsm nummer met als gevolg dus ook aan het toestel. Als je werkt met een hotspot gaat je verbuik af van je normale data. Heb je de tv-aanbieder uitgeschakeld in de instellingen van je Ipad?

Reageer