Beantwoord

proximus pickx


Geachte,


Ik ben een nieuwe klant sinds maandag. en de app geeft me altijd de melding dat mijn login gegevens niet gekoppeld zijn aan pickx-account terwijl ik wel degelijk inlog met dezelfde account als in MyProximus waarvan ik beheerder ben.

Alvast bedankt voor de hulp.

icon

Beste antwoord door AntonellaD 17 July 2020, 13:10

Bekijk origineel

22 reacties

zie je proximus pickx al staan in →  http://myproximus.be 
en werkt de webversie →  http://proximuspickx.be ook niet.

Reputatie 7
Badge +4

Kan je dit nu nog even testen aub?

Bedankt  het werkt 🙂

Nu  had ik nog een vraagje,  wij hebben 1jaar gratis netflix maar hoe kunnen  wij hier gebruik van maken? Als wij het willen gebruiken staat er iets van een abonnement zoveel per maand, maar  gaat dit dan bij op ons rekening of 1 jaar niet. Alvast bedankt.

ik weet niet welk pack je hebt of netflix er in begrepen is 

dan vindt je hier bv informatie 

→ https://www.proximus.be/nl/id_cr_activate_netflix/particulieren/proximus-tv-opties/netflix/activeer-netflix.html

daar staat o.a 

Je wilt Netflix linken aan je pack en een account aanmaken?

  1. Zorg ervoor dat je Flex Netflix, Tuttimus Netflix of Familus Netflix hebt. Indien dit niet het geval is, upgrade je pack dan naar hetzelfde pack inclusief Netflix. Dit kan via je TV-menu of MyProximus.
  2. Wacht tot je de SMS of e-mail van Proximus met de bevestiging dat de nieuwe tv-opties geïnstalleerd zijn, ontvangen hebt.
  3. Start Netflix via kanaal 57. Je zou ‘Goed nieuws! Netflix is inbegrepen in je Proximus-pakket.’ moeten zien. Kies ‘Ga aan de slag’.
  4. Controleer of het e-mailadres, voorgesteld door Netflix, correct is. Indien dit klopt, kies ‘Begin te kijken’. Indien niet, kies ‘Ander e-mailadres gebruiken’.
  5. Je kan onmiddelijk Netflix beginnen kijken. Je ontvangt een e-mail met een link om je wachtwoord in te stellen.

NB: morgen kunnen de proximus medewerkers je ook verder helpen met je vraag 

Reputatie 7
Badge +3

@Tori Heb je al een bestaand Netflix account? Of wens je een nieuw Netflix account aan te maken? Groetjes, Antonella

@AntonellaD ik heb nog geen netflix account. Moet ik deze aanmaken? En wat moet ik verder doen  of wijst  zich dat vanzelf uit.

Alvast bedankt

Beste,

Ik heb sinds vorige week ook Proximus TV, maar Pickx App werkt eveneens niet. Noch op mijn iphone, noch op ipad. Log in werkt niet.

Pickx staat wel bij TV op de MyProximus App, maar inloggen lukt dus niet op de mobile app. Inloggen op de webversie lukt wel, maar tv kijken lukt niet (by live tv een zender selecteren geeft geen bewegend beeld enkel en overzicht van het programma).

Kunnen jullie dit even bekijken aub?

Mvg,

Ruben

 

Ter info: In het weekend komt niemand van proximus zelf op het forum, dus pas maandag komen die hier terug langs.

(tijdens het weekend is er wel iemand op de helpdesk bereikbaar op gratis nummer 0800 22 800)

Helpdesk gebeld en ze hebben het onmiddellijk geregeld. Blijkbaar nog een of andere setting niet in orde.

Nu dus wel… ;-)

:thumbsup_tone3: tof , bedankt voor je feedback.

Ik heb een gelijkaardig probleem en hiervoor al contact gehad met proximus via telefoon en mail, maar het lijkt nog steeds niet opgelost… Daarom kom ik hier mijn oor eens te luisteren leggen ;-) 

Het is wel wat ingewikkeld: Blijkbaar zijn er 2 accounts op de naam van mijn mama: 1 voor haar gsm (die account is dus beheerder enkel voor haar gsm) + 1 voor onze vaste telefoon, tv en internet. Deze laatste account was oorspronkelijk van mijn papa, maar die is 3 jaar geleden overleden dus is alles overgezet op haar naam, behalve het e-mailadres. Aangezien wij dat wachtwoord niet kennen, heeft de medewerker aan de telefoon dat e-mailadres laten schrappen en mij aangeraden een nieuwe MyProximus account aan te maken met een ander e-mailadres en het klantnummer dat gekoppeld is aan de account voor tv (+ internet + vaste telefoon), zodat dit e-mailadres beheerder is van de vaste producten en zo zou Proximus Pickx moeten werken. (niet dus)
Ik heb eerst gecheckt of dit e-mailadres beheerder was van de vaste producten (en dus ook tv) op MyProximus (dit was het geval) + daarna met dit e-mailadres ingelogd op https://www.proximus.be/pickx/nl/ (wat via pc wel lukte, maar via gsm aangaf “dat deze login niet gekoppeld is aan een Proximus Pickx account)

Maar ook als ik via de laptop op “live tv-kijken” klik, krijg ik enkel een foto met een beschrijving van het programma, geen play-icoontje, laat staan dat ik ergens de programma’s op onze digibox terug vind… 

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

mss moet er toch door proximus nog een koppeling gelegd worden maar pas morgen komen ze terug op het forum.

Bedankt! Ik kijk het morgen nog eens na :-) Hopelijk is het daarmee opgelost

Het probleem is intussen opgelost via de chat (waarvoor dank!) dus wilde ik hier even laten weten welke opties men mij allemaal heeft voorgesteld om te proberen:

Voor de app moest de login inderdaad gewoon gekoppeld worden aan een Pickx-account, wat de medewerker meteen voor mij in orde heeft gemaakt :-) Ingelogd op de app en het werkte meteen

Op de website zelf was het toen nog steeds hetzelfde probleem: ik geraakt wel ingelogd, maar kreeg geen opnames te zien en bij “live tv kijken” kreeg ik wel programma’s te zien, maar geen bewegend beeld of geluid. Daarvoor werden mij enkele opties voorgesteld:
1. het gebruik van een ethernetkabel ipv wifi (omdat de verbinding mogelijk niet sterk genoeg was), maar dit bleek niet het probleem.
2. Het gebruik van een andere internetbrowser (Microsoft Edge ipv Chrome) zou ook kunnen werken, maar bleek voor mij ook niet de juiste oplossing.
3. Nadien vroeg men mij de cookies te verwijderen en de pc eens terug op te starten. Toen dit gebeurd was, werkte Proximus Pickx eindelijk ook via laptop :-)

Bij deze toch al enkele opties die jullie kunnen proberen, indien jullie hetzelfde probleem hebben :-)

Groetjes!
 

Bedankt voor de feedback,

dat zijn inderdaad de klassieke oplossingen die voorgesteld worden.

Dat Proximus de koppeling moet maken is iets dat het meest voor oplossingen zorgt

De cookies wissen (of in privé surfen als test)  is iets dat ook af en toe helpt bij de webbased versie van pickx

Daarom wordt hier dikwijls gevraagd of je het probleem met pickx zowel hebt bij de app versie als de webbased versie van pickx!

bij de app vesie wordt ook dikwijls voorgesteld om de app even te verwijderen en opnieuw te instaleren , maar ook maar in sommige gevallen helpt

Bedankt voor de feedback,

dat zijn inderdaad de klassieke oplossingen die voorgesteld worden.

Dat Proximus de koppeling moet maken is iets dat het meest voor oplossingen zorgt

De cookies wissen of in privé surfen is iets dat ook af en toe helpt bij de webbased versie van pickx

 

Daarom wordt hier dikwijls gevraagd of je het probleem met pickx zowel hebt bij de app versie als de webbased versie van pickx!

Bij mij dus idd met beide probleem gehad, maar gelukkig relatief snel opgelost! Mijn oprechte dank aan alle medewerkers en forumleden die me geholpen hebben! Groetjes!

@Tine_1984 Nog een vraagje uit interesse, via welke weg heb je de chat opgestart met proximus?

@Tine_1984 Nog een vraagje uit interesse, via welke weg heb je de chat opgestart met proximus?

Die chat stond gewoon open toen ik via mijn laptop inlogde bij MyProximus, zo’n kadertje “Proximus assistent”, heette het, geloof ik 🙂 Daar heb ik dan nogmaals mijn vraag gesteld en daar kreeg ik onmiddellijk reactie van een medewerker die me met de technische dienst in contact heeft gebracht 🙂 Handig!

Bedankt voor de feedback, ik heb dit nog niet op myproximus zien staan ga er eens beten moeten op letten.

Reputatie 7
Badge +3

@Tori Ik zie dat het inmiddels is gelukt voor jou om Netflix te activeren. Groetjes, Antonella

Reageer