Beantwoord

Proximus pickx

  • 25 January 2020
  • 17 reacties
  • 386 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2

Ik trachtte vandaag eens de proximus pickx aan de praat te krijgen en op een android tablet lukt dat perfekt.

Op een linux PC kan ik wel inloggen, het programma kiezen, dan krijg ik wel de juiste informatie, maar als ik op de toets “Afspelen” druk dan lukt het niet, soms met de boodschap “Oeps er ging iets verkeerd Probeer het later opnieuw”, soms zonder boodschap. Blijkbaar is Pickx nog niet ontwikkeld voor Linux. Ik probeerde met drie browsers : Vivaldi, Firefox en Google Chrome. Zie ik dat goed?

Volgens de informatie die ik vind bij Proximus moet ik wel beheerder zijn in My Proximus, maar dat zou niet kunnen want ik heb een gsm abonnement bij de concurrent. Maar op de android tablet heb ik geen ander gsm abonnment. 

icon

Beste antwoord door Jamo 26 January 2020, 11:09

Bekijk origineel

17 reacties

volgens ik mij herinner werd dit inderdaad hier al gemeld dat linux niet ondersteunt wordt.

Uw computer moet wel voldoen aan een aantal systeemvereisten:

  • Besturingssysteem: Windows 7 (of hoger) of Mac OSX 10.6 (of hoger). Ontdek welk besturingssysteem u hebt.
  • Schermresolutie: 1024x768 pixels.
  • Verbindingssnelheid: 1 Mb/s (of hoger).
  • Browser:
      Windows 7 Windows 8.1 Windows 10 Mac OS
    Internet Explorer 11 nok nok nok nok
    Google Chrome 69+ of hoger  ok ok ok ok
    Mozilla Firefox 56+ of hoger  nok nok nok nok
    Microsoft Edge 15 of hoger  nok nok ok nok
    Safari 11 of lager - - - nok
    Safari 12 of hoger - - - nok

     

bron > klik hier

Reputatie 6
Badge +2

In windows 7 gaat dat wel. Ik krijg wel op verschillende posten een kinderslot, maar dat kun je afzetten. Die zegt wel dat dat maar telt voor 10 minuten.

En Windows 7 is zo traag, en wordt ook niet meer bijgewerkt door Mocrosoft. Ik heb ooit die window 7 eens vervangen door windows 10 maar dan viel die PC regelmatig stil. Ik ga toch maar bij Linux blijven.

Reputatie 5

Ik kan kijken via google chrome op linux Mint 19.1 cinnamon. Omdat het casten via de app niet lukt moet ik zo kijken om iet of wat een aangenaam beeldformaat te hebben.In firefox lukt het ook niet.

mvg

raar dat proximus dit dan niet aangeeft dat het ook mogelijk is via Linux !

Reputatie 6
Badge +2

Ik kan kijken via google chrome op linux Mint 19.1 cinnamon. Omdat het casten via de app niet lukt moet ik zo kijken om iet of wat een aangenaam beeldformaat te hebben.In firefox lukt het ook niet.

mvg

Met dank aan Jamo. Ik heb linux mint 19.1 maar ik weet niet of het cinnamon is, dat zal ik eens nazien.Er is nog wat te proberen.

Daarvoor is een forum toch altijd interessant hé we leren nog alle dagen bij.

Reputatie 6
Badge +2

De tabel van u hierboven is al van  een tijdje geleden, misschien niet bijgewerkt. En alles is nog zo in functie van windows.

Reputatie 6
Badge +2

Toch eens nagekeken 😞 ik heb inderdaad ook linux mint 19.1 cinnamon maar chromium webbrowser, dat is misschien anders dan google chrome. En die laatste zit niet in het softwarebeheer. Met Chromium zegt hij toch oeps .....Komiek!

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : Proximus geeft dit onrechtstreeks mee want Mac OS is gebaseerd op Unix. Linux is gebaseerd op Unix.

@Cvanloon Ja maar er zijn er die met windows werken met verschillende browser al geprobeerd hebben en waar hij toch ook zegt oeps .… niet altijd simpel dus om te weten waar het probleem zich juist bevindt.

==============================

Iets dat op Linux gebaseerd is wil nog niet zeggen dat het daarom er ook zal op draaien, want in het verleden zijn er nog die gemeld hebben dat het niet werkt op hun Linux distributie dus de ene distributie is blijkbaar ook nog de andere niet en dit zal  niet voor iedereen duidelijk zijn want een doorsnee klant kent al die details niet of is daar ook niet in geïnteresseerd en wil gewoon weten of het op Linux draait of niet, plus komt het er nog eens bij dat hier in het verleden ook gemeld werd dat het niet op Linux draait, dus meer duidelijkheid op hun site zou voor iedereen welkom zijn.

Reputatie 6
Badge +3

Het zou inderdaad helpen moest er een iets uitgebreidere foutmelding verschijnen dan oeps er ging iets verkeerd. Hier kan je zelf niet beginnen aan troubleshooting.

Het is dan ook dikwijls dat na een ingreep van Proximus dat het dan voor sommigen wel opgelost is, en anderen blijven dan weer met die melding sukkel, onduidelijkheid troef dus.

Reputatie 5

Ik heb Google Chrome versie 79.03945.130 erop staan. Moet je wel extra installeren. Downloaden via Chrome homepage. Met de Chromium webbrowser werkt het inderdaad niet.

mvg

Reputatie 6
Badge +3

Dat zou eigenlijk niet mogen dat Proximus zoveel moet ingrijpen om Pickx te laten werken. Dat wil zeggen dat er iets foutloopt in het automatische configuratiesysteem.

inderdaad maar dat is trouwens niet alleen het geval voor hun pickx app 

Reputatie 6
Badge +2

Morgen staakt de vrt, ik ga dan eens kijjen naar google chrome.

Reputatie 6
Badge +2

Toch niet gewacht op de staking van morgen, google chrome zonder problemen geïnstalleerd in Linux Mint 19.1 en daar werkt proximus pickx op het eerste zicht zoals het hoort. Met dank aan Jamo.!

Reageer