Vraag

Proximus decoder V6 problemen

  • 27 January 2020
  • 4 reacties
  • 2264 Bekeken

Hallo,

 

Bij deze mijn eerste post hier op het forum :wink:

Wij hebben sinds verleden week een nieuwe decoder versie 6 ter vervanging van onze versie 5 mini.

De eerste 3 dagen hebben wij die probleemloos kunnen gebruiken maar dan begonnen de problemen, het probleem dat we hebben is dat het beeld @ random soms wegvalt gewoon zwart scherm gedurende een paar seconden en dan komt het terug dit gaat meestal ook gepaard met een tikkend geluid in de speakers, soms is het zelfs zo erg dat het signaal volledig wegvalt want mijn tv geeft dan terug de gegevens door op het scherm van de decoder (resolutie, benaming, etc…).

Soms kunnen we een uur probleemloos kijken en dan begint het, soms meerdere keren achtereen soms maar 1x?

Dit weekend dan maar even contact genomen met de helpdesk en deze hebben alles nagekeken qua lijn en configuratie en dit was allemaal in orde, deze gaf mij de reset procedure door indien het probleem weer opdook en inderdaad een 30 minuten later weer van hetzelfde.

Ik heb dan de reset gedaan op de decoder maar dit bracht geen soelaas naar mijn gevoel was het probleem zelfs erger dan ervoor?

Als test heb ik dan eens gewoon de stroom van de decoder 20 seconden onderbroken (dus zonder reset) en raar maar waar toen hebben wij de hele avond tv kunnen kijken zonder onderbrekingen?

De helpdesk gaf me ook mee dat ik weer een swap kon uitvoeren naar de V5 mini maar dat vond ik geen optie eigenlijk heb liever dat ze het probleem opzoeken want de V6 gaat toch een zeer pak sneller.

Wat zou nu het probleem kunnen zijn volgens jullie, defecte HDMI poort op decoder, ik zie hier HDCP ook soms voorbij komen maar dan zou ik het de hele tijd moeten hebben, of … ? 

De V6 hangt hier rechtstreeks aan de BBOX3, de V6 gaat via onze receiver naar de TV (V6 rechtstreeks aan de TV is zelfde probleem), ik gebruik HDMI high speed kabels die versie 2.0a en 2.0b ondersteunen.

 

Kan iemand mij helpen aub?

Alvast bedankt.


Groeten,
Eric


4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het is nog niet helemaal duidelijik waar de oorzaak precies ligt. Het lijkt er wel op dat bepaalde TV-types er meer last van hebben. 

Als reset van modem en decoder niet helpen kan je best ook eens proberen met 

  • een andere HDMI-kabel
  • aansluiting in een andere HSMI-poort op de TV
  •  software update van uw TV-toestel (als dat mogelijk is voor uw TV)

Als dat allemaal niet helpt, kan je toestel vervangen worden door een V5-decoder. 

Je mag ons steeds zoveel mogelijk details doorgeven. Dit kan ons alleen maar helpen bij het zoeken naar een oorzaak

  • hoe zijn modem en decoder met elkaar verbonden (via kabel, draadloos,...)
  • type TV
  • blijft het geluid wel/niet

Er kan altijd iets vastlopen in de bbox of decoder daarom best van de bbox eerst te resetten en dan pas de decoder heropstarten

Maar aangezien de V6 nog met bugs zit zal je natuurlijk die bug hiermee niet kunnen oplossen alleen tijdelijk verhelpen tot er nieuwe gedebugde software op je decoder gepusht wordt .

Dag Geert,

 

Bedankt reeds voor de feedback, ikzelf heb dit nog niet gedaan maar de man van de helpdesk had dit reeds gedaan voor mij wanneer ik het contacteerde met mijn probleem. (probleem was nog steeds hetzelfde na de restet)

Kan je mij zeggen wat een reset van de bbox hieraan zou verhelpen want dit is niet helemaal duidelijk voor mij?

 

Groeten,
Eric

Reputatie 7
Badge +3

@Eric B. 

Momenteel constateren we een aantal bugs op v6 decoders, hetgeen je omschrijft lijkt idd op zo’n bug.

Ik zie in je verslag niet dat je de bbox3 (de modem) al gereset hebt.

Heb je dat al gedaan?

 

 

Geert

Reageer