Beantwoord

Programmagids op V6 decoder

  • 30 December 2018
  • 39 reacties
  • 808 Bekeken

Hallo,
ik moet nu reeds verschillende malen, mijn v6 decoder wekelijks zonder stroom zetten en terug opstarten om de programmagids te vernieuwen.
Na een week is die gewoon blanco, is natuurlijk zeer vervelend indien je iets wilt opnemen en raadplegen.
Is hier een oplossing voor ?

mvg
Patrick
icon

Beste antwoord door Charlotte.D 28 February 2019, 16:14

Bekijk origineel

39 reacties

Reputatie 2
Nieuwe afstandsbediening gekregen. Nu werkt bluetooth wel. Programmagids blijkt nu plots weer te volgen tot op heden.
Fingers crossed. Bedankt.
Reputatie 7
Badge +4
kan je ons hiervoor via prive contacteren ?
dan kunnen we via daar ook kijken voor de omruiling

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Reputatie 2
Zowel modem als decoder zijn vorige keer herstart. Dat helpt telkens niet.
Reputatie 7
Badge +4
paul, heb je hiervoor enkel de decoder herstart ?
bij een problem met de tvgids kan je altijd best zowel modem als decoder herstarten
voor je afstandsbediening kunnen we eventueel kijken of deze eens om te ruilen
Reputatie 2
Aanpassing programmagids is nog niet in orde. Zaterdag decoder uit/aan. Ook heb ik regelmatig na opstarten decoder geen beeld op tv ondanks dat er 3 blauwe leds oplichten. Afstands bediening laten werken met Bluetooth gaat ook al een hele tijd niet meer. Resetten afstandsbediening en terug instellen helpt niet. Is er nu iets mis met de decoder of de afstandsbediening?
Reputatie 7
Badge +4
Graag gedaan. Fijne dag nog!
Reputatie 2
Ok na je herstart. Tv gids gaat nu tot begin donderdag 7 maart. Hopelijk wordt hij morgen terug automatisch bijgewerkt. Bedankt.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb van hieruit de decoder even herstart. Kan je dit straks even testen aub?
Reputatie 2
Decoder uit,paperclips in reset gaatje,nieuwe software laadt op.Dus niet alleen uit/aan gezet.
Reputatie 7
Badge +4
Paul, met een reset van de decoder, wat bedoel je daar precies mee?
Reputatie 2
Mijn opgenomen programma's zijn nog steeds aanwezig. Tv gids gaat maar tot zaterdag 2 maart middernacht.
Reputatie 7
Badge +4
Paul, je tv gids staat blanco of al je opgenomen programma's zijn verdwenen?
Reputatie 2
Dagelijkse aanpassing programmagids is tot vorige week goed gebleven. Nu is het weer van dat! In het weekend modem restart en decoder reset gegeven. Dit helpt niet. Vorige maand is de oplossing vanzelf gekomen.
Een update,
men heeft misschien toch iets gedaan ?
Alleszins is mijn programmagids nog steeds up to date ook voor de volgende dagen (ik heb maar tot overmogen gecheckt.)
Reputatie 1
Badge
De youtube app werkt ja. En goed zelfs. De YT app in mijn BR speler is een pak slomer.

Nu kan je je wel afvragen in hoeverre dit nog een nuttige feature is. Een beetje moderne TV heeft youtube en andere apps inmiddels gewoon ingebouwd.
In mijn geval is het wel handig. Mijn oude TV is nog niet smart.
Dat is inderdaad al uit de verschillende klachten omtrent de V6 gebleken dat die nog niet 100% op punt staat en fouten vertoont die de V5-C bvb niet vertoont.

Werkt die youtube app ondertussen al op de V6
(ik stel die vraag omdat ik mijn v6 teruggestuurd heb en toen was er nog geen youtube app op de v6)
Reputatie 1
Badge
Ik heb dit probleem de voorbije weken ook al een aantal keren gehad. Ik heb een V6 decoder en een zwarte modem (V3??). Ik kan wel niet zeggen wanneer dit precies is begonnen, en heb dit nog maar 2 of 3 keer voorgehad. Het was wel telkens op te lossen door de decoder even zonder stroom te zetten.
Niet echt onoverkomelijk natuurlijk, maar het is wel erg irritant dat deze ingreep zo frequent nodig is. Niet alleen duurt het een tijdje eer de decoder dan weer opgestart is, maar de schakelaar zit ook irritant achteraan.

Ik heb ook de indruk dat de V6 decoder een pak minder stabiel en krachtig is dan de V5. Ik heb veel meer last van traag reageren, en uit sync gaan van beeld en geluid na het doorspoelen.
Dat is inderdaad goed mogelijk dat je geen problemen hebt maar dat hangt af van welke switchen er tussen staan, met sommigen krijg je wel problemen zelf al ondersteunen ze igmp snooping, toch wat je dikwijls kunt lezen op forums.
Hangt er ook wel van af wat er allemaal op die switch hangt je gaat bv vlugger problemen ondervinden als er twee decoders ophangen ipv één enz....
Bij mij zitter er 2 switchen tussen en dat is nooit een probleem geweest.
Dus modem -> switch1 -> switch 2 -> decoder
Zojuist de decoder af en op gezet (geen reset) programmagids is ingeladen , waarschijnlijk voor een week ?
Ik heb niet gecheckt hoever die in de toekomst gaat.
Reputatie 7
Badge +4
Goed nieuws dat het tot vandaag up-to-date blijft, De betrokken diensten zien ook niet direct iets mis op de decoder of modem, voorlopig zou ik afwachten. Indien het probleem nog voorkomt is het sowieso geen slecht idee om zowel modem en decoder te herstarten, indien het blijft voorkomen is het natuurlijk best het hier even terug te melden zodanig wij het verder kunnen onderzoeken.
Reputatie 2
Verbinding tussen modem en decoder is dmv plc adapter. Tot vandaag is de tvgids up-to-date gebleven.
Reputatie 7
Badge +4
hi
men heft dit verder voor je onderzocht en had nog wat bijkommende info nodig
hoe verloopt de verbinding tussen modem en decoder?
rechtstreeks via kabel of via devolu/ruckus
is de verbinding tussen decoder en modem rechtstreeks of zit er nog priveapparatuur tussen ?
Reputatie 7
Badge +4
Fijn dat te horen. We houden jullie op de hoogte zodra er nieuws is over de oorzaak.
Reputatie 2
Raar maar waar, sinds vorige week wordt mijn programmagids terug dagelijks aangepast. Tot op heden ok.
Ik heb nog eens gevraagd naar meer informatie.

Reageer