Beantwoord

Programmagids op V6 decoder

  • 30 December 2018
  • 39 reacties
  • 808 Bekeken

Hallo,
ik moet nu reeds verschillende malen, mijn v6 decoder wekelijks zonder stroom zetten en terug opstarten om de programmagids te vernieuwen.
Na een week is die gewoon blanco, is natuurlijk zeer vervelend indien je iets wilt opnemen en raadplegen.
Is hier een oplossing voor ?

mvg
Patrick
icon

Beste antwoord door Charlotte.D 28 February 2019, 16:14

Bekijk origineel

39 reacties

Normaal zou dit met een herstart in orde moeten komen
maar als ik u was zou ik toch een reset (klik hier) van de decoder ook eens proberen.
soms bij bepaalde fouten moet je als volgt de reboot uitvoeren van je toestellen:
eerst decoder zonder stroom zetten
dan de bbox 5 sec zonder stroom zetten en bij heropstarten wachten tot zijn DSL controlelampje continu blijft branden
dan pas de decoder terug onder spanning zetten.
Dit zijn de zaken die je ongeveer zelf eens kunt uitproberen, morgen komen de mensen van proximus pas terug langs op het forum, maar je kunt nu wel bellen naar de
helpdesk 080022800 indien gewenst.
Ok,
reset uitgevoerd (vervelend dat ik dan ook steeds de afstandsbediening volledig moet resetten)
Het is nu een week wachten wat het resultaat gaat zijn.
De instelling voor RF mode moet je opnieuw doen (via instellingen decoder) want na reset decoder werkt die terug in IR mode.
Maar normaal gezien moet je geen reset van de afstandsbediening uitvoeren hiervoor.
"Normaal" misschien niet, maar de decoder reageert niet op de afstandsbediening, wel na een volledige reset ervan.
Even een update :
heel de procedure heeft niet geholpen, progammagids stop op zondag 24h (of maandag 0h).
Andere suggesties ?
Kan je even je klantennummer via privébericht op volgende link versturen? Dan kijk ik het even voor je na.
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Reputatie 2
Pbelgacom, ik heb ook hetzelfde probleem met de programmagids. Elke week terug opstarten. Resetten modem B-box 3V+ en decoder V6 helpt niet. Vroeger zelfde probleem gehad met V4 decoder.
ok, ik heb mijn gegevens doorgestuurd
Dan laat ik het even voor jullie beiden onderzoeken. Er zal hier zo spoedig mogelijk een antwoord op komen van zodra er meer info is.

Van wanneer hebben jullie beiden dit probleem?
Daar kan ik geen goed antwoord op geven, ik heb de indruk sinds de laatste software upgrade
ik zit nu op V100R001C00B139.
Reputatie 2
Dat kan ik jullie ook meegeven. Vermoedelijk na de laatst software-upgrade naar B139.
Reputatie 2
Blijkbaar is er vanmiddag toch een aanpassing van de programmagids gebeurd. Afwachten wat het morgen zal zijn.
Reputatie 7
Badge +4
We wachten nog op feedback van de betrokken dienst, van zodra er nieuws is laten we je iets weten.
Nog iets van gehoord ?

Ik heb gemerkt dat mijn programmagids "stopt" op middernacht vandaag (maandag > dinsdag).
mvg
Ik heb nog eens gevraagd naar meer informatie.
Reputatie 2
Raar maar waar, sinds vorige week wordt mijn programmagids terug dagelijks aangepast. Tot op heden ok.
Reputatie 7
Badge +4
Fijn dat te horen. We houden jullie op de hoogte zodra er nieuws is over de oorzaak.
Reputatie 7
Badge +4
hi
men heft dit verder voor je onderzocht en had nog wat bijkommende info nodig
hoe verloopt de verbinding tussen modem en decoder?
rechtstreeks via kabel of via devolu/ruckus
is de verbinding tussen decoder en modem rechtstreeks of zit er nog priveapparatuur tussen ?
Reputatie 2
Verbinding tussen modem en decoder is dmv plc adapter. Tot vandaag is de tvgids up-to-date gebleven.
Reputatie 7
Badge +4
Goed nieuws dat het tot vandaag up-to-date blijft, De betrokken diensten zien ook niet direct iets mis op de decoder of modem, voorlopig zou ik afwachten. Indien het probleem nog voorkomt is het sowieso geen slecht idee om zowel modem en decoder te herstarten, indien het blijft voorkomen is het natuurlijk best het hier even terug te melden zodanig wij het verder kunnen onderzoeken.
Bij mij zitter er 2 switchen tussen en dat is nooit een probleem geweest.
Dus modem -> switch1 -> switch 2 -> decoder
Zojuist de decoder af en op gezet (geen reset) programmagids is ingeladen , waarschijnlijk voor een week ?
Ik heb niet gecheckt hoever die in de toekomst gaat.
Dat is inderdaad goed mogelijk dat je geen problemen hebt maar dat hangt af van welke switchen er tussen staan, met sommigen krijg je wel problemen zelf al ondersteunen ze igmp snooping, toch wat je dikwijls kunt lezen op forums.
Hangt er ook wel van af wat er allemaal op die switch hangt je gaat bv vlugger problemen ondervinden als er twee decoders ophangen ipv één enz....
Reputatie 1
Badge
Ik heb dit probleem de voorbije weken ook al een aantal keren gehad. Ik heb een V6 decoder en een zwarte modem (V3??). Ik kan wel niet zeggen wanneer dit precies is begonnen, en heb dit nog maar 2 of 3 keer voorgehad. Het was wel telkens op te lossen door de decoder even zonder stroom te zetten.
Niet echt onoverkomelijk natuurlijk, maar het is wel erg irritant dat deze ingreep zo frequent nodig is. Niet alleen duurt het een tijdje eer de decoder dan weer opgestart is, maar de schakelaar zit ook irritant achteraan.

Ik heb ook de indruk dat de V6 decoder een pak minder stabiel en krachtig is dan de V5. Ik heb veel meer last van traag reageren, en uit sync gaan van beeld en geluid na het doorspoelen.
Dat is inderdaad al uit de verschillende klachten omtrent de V6 gebleken dat die nog niet 100% op punt staat en fouten vertoont die de V5-C bvb niet vertoont.

Werkt die youtube app ondertussen al op de V6
(ik stel die vraag omdat ik mijn v6 teruggestuurd heb en toen was er nog geen youtube app op de v6)
Reputatie 1
Badge
De youtube app werkt ja. En goed zelfs. De YT app in mijn BR speler is een pak slomer.

Nu kan je je wel afvragen in hoeverre dit nog een nuttige feature is. Een beetje moderne TV heeft youtube en andere apps inmiddels gewoon ingebouwd.
In mijn geval is het wel handig. Mijn oude TV is nog niet smart.

Reageer