Vraag

Programma's springen soms stukje vooruit en soms ook terug

  • 28 January 2021
  • 15 reacties
  • 186 Bekeken

Bij het bekijken van een opgenomen programma (v7 decoder) gebeurt het vaak dat het beeld een stukje verder springt of terug springt. Nog iemand met dit probleem. Tevens hebben wij een 2de tv met een v4 decoder, deze kunnen wij amper nog gebruiken door vervormd beeld roze balken ook het geluid is vervormd. De decoder is gekoppeld via een plc adapter.

 


This topic has been closed for comments

15 reacties

morgen komen de Proximus medewerkers hier terug langs

De v4 decoders worden omgeruild voor een recentere decoder , maar dat kunnen zij morgen ook verder met u bespreken.

Reputatie 7
Badge +4

@Wimpue Ik heb je een nieuwe decoder opgestuurd ter vervanging van je V4 decoder. Deze zal geleverd worden in een postpunt (Diestsebaan 148). Je ontvangt hiervan nog een sms als deze geleverd is. 

Zou het je lukken een video te maken van het haperende beeld op de V7 ? Of extra info wanneer en met welk programma je dit voorhad.  Dan kan ik dit mee doorgeven naar de verantwoordelijken hiervoor. Dat zou helpen bij het zoeken naar een oplossing. 

Ik wil straks wel eens proberen een video te maken. Het probleem stelt zich als we een programma pauzeren of eventjes terug spoelen. Na enkele minuten springt het programma gewoon verder naar waar het live zit waardoor je een stukje mist. Ik heb nu onlangs gemerkt met een opgenomen programma dat de spraaktekst ook voor loopt op het beeld.(ongeveer 5 sec). Dit is 2 keer gebeurt.

Moest je met deze info verder kunnen hoor ik het graag, wil je toch een filmpje hoor ik het ook graag en probeer ik straks eentje te maken.

Ook alvast bedankt voor de nieuwe decoder. Vandaag al ontvangen.

Reputatie 7
Badge +4

Ik wil straks wel eens proberen een video te maken. Het probleem stelt zich als we een programma pauzeren of eventjes terug spoelen. Na enkele minuten springt het programma gewoon verder naar waar het live zit waardoor je een stukje mist. Ik heb nu onlangs gemerkt met een opgenomen programma dat de spraaktekst ook voor loopt op het beeld.(ongeveer 5 sec). Dit is 2 keer gebeurt.

Moest je met deze info verder kunnen hoor ik het graag, wil je toch een filmpje hoor ik het ook graag en probeer ik straks eentje te maken.

Ook alvast bedankt voor de nieuwe decoder. Vandaag al ontvangen.

kan je ons de tijdstippen doorgeven wanneer je het precies ondervind ?
dan kan ons idtv team dit beter onderzoeken

Beste,

 

Dit is vooral ‘s avonds tussen 19u en 22u.

 

Reputatie 7
Badge +4

@Wimpue Als je dit nog steeds ondervindt mag je er inderdaad een filmpje van maken en het hier posten. Kan je aub meer concrete voorbeelden doorgeven voor het onderzoek (Zender, tijdstip, programma) ?

Je spreekt ook van beeld en geluid die niet samenlopen bij het bekijken van een opanme. Is dit dan tijdens de hele opname, of enkel in het begin,… ?

@HadewychT  Momenteel heb ik de problemen niet meer vastgesteld. Bij het niet samenlopen van beeld en geluid was het probleem bij de hele opname, maar ook hier momenteel geen probleem meer mee.

 

Reputatie 4
Badge +2

dat probleem. was dat voor of na die laatste update van de v7 decoder?

@danny195  Ik weet niet precies wanneer de laatste update is geweest. Maar ik moet zeggen dat ik sinds anderhalve week tot 2 weken de problemen niet meer heb vastgesteld.

Reputatie 4
Badge +2

Die update was 3 februari 

@danny195 , dan hebben we ook nog problemen gehad erna. Maar zoals ik al zei, sinds een 2-tal weken hebben we het niet meer vastgesteld.

 

Reputatie 4
Badge +2

Zitten dan tog Nog vrij veel fouten in die update. Ik hoop dat je probleem nu wegblijft 🙂

zoals ik al aangegeven heb, je kunt er echt niet veel uit concluderen het is echt bij de ene nog anders dan bij de andere zelfs met de soft update.

Reputatie 4
Badge +2

heel juist. maar als de decoder in orde is maakt dit geen verschil uit :grinning:

En daar wachten we op :relaxed: