Vraag

Problemen met V6 decoder



Toon eerste bericht

118 reacties

Reputatie 1
Badge

Kun je niet de HDMI rechtstreeks aansluiten aan de TV en via HDMI ARC verbinding verwezelijken met je Onkyo versterker

bv wat uitleg > https://www.coolblue.be/nl/advies/wat-is-hdmi-arc.html

Dit fenomeen heb ik ook, ik moest op de decoder bij instellingen beeld van “AutiSync” naar 1080 anders had ik geen beeld, en laats bij een update had het mormel zich terug op “AutoSync” gezet, dus telkens een ander tv aansluiten om te kunnen zien wat het probleem is…..leuk is anders.

En Martin, de decoder via tv aansluiten heb ik ook al aan gedacht, maar dan moet de tv al de tijd aanstaan als je radio wil luisteren dat is toch niet opportuun.

Ik had een Sony tv en alles werkte, buiten de decoder natuurlijk, en nu heb ik een nieuwe Sony Tv en niets is nog echt compatibel, allerlei problemen.

Jean-Pierre

En Martin, de decoder via tv aansluiten heb ik ook al aan gedacht, maar dan moet de tv al de tijd aanstaan als je radio wil luisteren dat is toch niet opportuun.

Dit is niet zo zeer als definitieve oplossing bedoelt maar meer om gewoon eens testen of het probleem zich dan op die manier nog zou voordoen.

 

Beste Martin , aan de HDMI kabel ligt het niet,het zijn enkel die decoders die niet deugen zoals meermaals aangehaald op dit forum

dat weet ik (V6 zit met nog vervelende bugs zoals hier al herhaaldelijk gemeld is) maar toch heb ik hier ook al gelezen dat dit soms de oorzaak van zwart beeld oplost (uiteraard niet voor iedereen) en daarom heb ik de vraag gesteld.

Maar Charlotte.D heeft je vraag al beantwoordt zie ik 

De fenomenen die je beschrijft zijn hier al door andere V6 bezitters aangekaart geweest in vescheidene posten, dus ze zijn er bij Proximus van op de hoogte.
Het is afwachten op een definitieve oplossing!
Reputatie 5
Badge +3
Inderdaad werkt de V6 nog niet stabiel, hetgeen novaboy 1 hier aanhaalt heb ik meermaals voor, heropstarten is de oplossing, bij de V5c heb ik die problemen niet. Natuurlijk raad men aan om uw apparatuur geregeld te heropstarten om de goede werking te verzekeren. De eerlijkheid bied mij te zeggen dat ik dat ook niet altijd doe...
Nu met de nieuwe software met het nieuwe menu kan het zijn dat bovenvermelde probleempjes ook opgelost zijn, zal het volgen en melden.

mvg
Denk eerlijk gezegd niet dat bij het binnentrekken van nieuwe tv menu iets zal oplossen aan de rest van de v6 bugs, mss spitsen ze zich meer toe op de V7, waar er niks van te horen is?
Reputatie 5
Badge +3
Martin zal het opvolgen en melden.
👍
Ter info
Ik heb deze nacht software B145 binnengekregen voor V 6 (reeds met nieuw menu) .
Even afwachten of bugs opgelost zijn..
Grtn
Artie
B145 is inderdaad een nieuwe software versie .
Reputatie 3
Badge +1

beste Samuel,

heb dit al verschillende keren gedaan, her opgestart en ook gereset.

heb 2 v6 decoders die ik huur en heb 1 v5mini die eigendom is waar ik nooit problemen mee heb!!!!

1van de v6 decoders is al omgeruild en is juist hetzelfde probleem

die v6 decoders zijn niks waard, hopelijk eens een deftige oplossing

Kan de V6 decoder omgeruild worden voor 5minis?

Inderdaad de V5 serie werkt veel stabieler dan de V6, spreek uit ervaring, bij mijn V5 mini verloopt alles vlot zonder haperingen.

Bij mijn onlangs omgeruilde V6 krijg ik haperingen in het beeld wanneer ik heb gepauzeerd of terug gespoeld. Beeld blijft herhaaldelijk een seconde stil staan! Wanneer ik opnieuw live kijk heb ik dat niet meer.

Reset procedures al allemaal uitgevoerd, doch zonder soelaas.

 

Graag advies met een oplossing.

mvg

 

 

 

Zelfde probleem, de V6 werkt niet zoals hoort.
Pauzeren of opnames bekijken, replay of terugspoelen geeft haperingen en/of geluid is niet synchro met beeld….

De decoder zal best hiervoor omgeruild worden. Dit zal via een UPS Access punt gebeuren. Kan je even het voor jou gemakkelijkste punt uitkiezen via volgende link en hier doorgeven: UPS Point Locator

Kan je in jouw profiel nog even een GSMnummer aanvullen (bij telefoonnummer). Hierop zal een SMS komen van zodra de decoder geleverd is.

@WenzelR 

 

CARREFOUR MARKET LEDE (10360304)

MARKT, 34
9340 LEDE

Reputatie 3
Badge +1

Ja hoor maar dan allebei heb er 2 van

Ik kan uitzonderlijk maar eentje tegelijk ruilen. Het systeem waarbij ik dit via UPS Access kon regelen is momenteel niet aangewezen vanwege de Corona-maatregelen.

Van zodra je de ene hebt ontvangen, test gerust en laat ons gerust hier iets weten. Dan sturen we direct de andere op als het verbetering geeft. 

De nieuwe decoder zou normaal morgen moeten toekomen, maar hier kan enige vertraging bij BPost opzitten wegens de crisis.

De V5c is dan nu opgestuurd ter omruiling voor de V6 ;)

Reputatie 3
Badge +1

ook  ik heb problemen met 2 v6 decoders,moet ze telkens weer opnieuw laten opstarten want ze reageren niet meer na een avond tv kijken

aIk ben één maand nieuwe Proximus klant,en ervaar veel problemen met mijn TV decoder (V6).
In een maand tijd heb ik reeds 4 maal vastgesteld dat bij het in sluimerstand plaatsen van de V6 decoder de blauwe led HD bleef branden,en soms licht het lampje niet op bij het kijken naar HD zenders.
Uit de stroom halen en heropstarten,geeft dan weer voor paar dagen een oplossing.
Zelfde probleem bij het inschakelen TV decoder,soms komt er niets op mijn TV (zwart beeld),enkel uit de stroom halen en heropstarten lost ook dit probleem op voor enkele dagen.
De HDMI aansluitingen van mijn TV staan perfekt ingesteld,voorheen met Scarlet nooit enig probleem gehad.
Er is duidelijk iets mis met die V6 decoder,maar bellen naar klantendienst blijkt nutteloos,buiten wat "uitleg" raakt het niet opgelost !.
Zijn er nog klanten met hetzelfde probleem, of is dit mogelijks een softwarefout van het toestel?

Hallo Novabody1, ik kreeg vandaag mijn proximus decoder V6 en via de HDMi aansluiting op mijn Onkyo versterker werkt deze niet, geen beeld!! bij mijn vorige decoder, V5, had ik geen probleem, alles werkte prima behalve dat ik bepaalde problemen had zoals: bepaalde opnames niet kunnen bekijken, programma’s opgenomen die ik niet gekozen heb etc. na contact met proximus kon men mij enkel vertellen dat het aan de beeld resolutie kon liggen en ik eens moest proberen om deze te wijzigen maar ook dat hielp niet, ik vermoed dat de  HDMi  aansluiting op de nieuwe decoder niet compatibel is met de Euronorm !! Ik zie dat ook jij soms geen beeld op je tv krijgt na het inschakelen,  waarschijnlijk ook dat de HDMi aansluiting niet compatibel is met Europa, te hoge of lage spanning op die bus, ik ga waarschijnlijk mijn oude decoder terug vragen. Wanneer er nog mensen zijn met hetzelfde probleem horen wij het graag, gtjes

Kun je niet de HDMI rechtstreeks aansluiten aan de TV en via HDMI ARC verbinding verwezelijken met je Onkyo versterker

bv wat uitleg > https://www.coolblue.be/nl/advies/wat-is-hdmi-arc.html

Reputatie 6
Badge +3

Dan kan je niet meer spreken van een batch probleem van decoders, maar van een structureel probleem. Ik blijf het dan toch vreemd vinden hoe dat dan de decoder 6 uit de testfase is kunnen geraken, aangezien er nog altijd mensen last van hebben.  

Reputatie 5
Badge +3

Inderdaad de V5 serie werkt veel stabieler dan de V6, spreek uit ervaring, bij mijn V5 mini verloopt alles vlot zonder haperingen.

Bij mijn onlangs omgeruilde V6 krijg ik haperingen in het beeld wanneer ik heb gepauzeerd of terug gespoeld. Beeld blijft herhaaldelijk een seconde stil staan! Wanneer ik opnieuw live kijk heb ik dat niet meer.

Reset procedures al allemaal uitgevoerd, doch zonder soelaas.

 

update 5/03: Is nog steeds zo ondanks nieuwe SW

mvg

 

@jdm_01 update 5/03: Is nog steeds zo ondanks nieuwe SW

Welke SW versie heb je nu staan met de update 5/03 ?

Reputatie 5
Badge +3

B152 is de recentste, heb die binnengekregen in januari

dat hebben we in de tijd met vorige decoders ook meegemaakt maar eigenlijk minder met de v5 en nog veel minder met de V5-C .

Reageer