Problemen met V6 decoder
In een maand tijd heb ik reeds 4 maal vastgesteld dat bij het in sluimerstand plaatsen van de V6 decoder de blauwe led HD bleef branden,en soms licht het lampje niet op bij het kijken naar HD zenders.
Uit de stroom halen en heropstarten,geeft dan weer voor paar dagen een oplossing.
Zelfde probleem bij het inschakelen TV decoder,soms komt er niets op mijn TV (zwart beeld),enkel uit de stroom halen en heropstarten lost ook dit probleem op voor enkele dagen.
De HDMI aansluitingen van mijn TV staan perfekt ingesteld,voorheen met Scarlet nooit enig probleem gehad.
Er is duidelijk iets mis met die V6 decoder,maar bellen naar klantendienst blijkt nutteloos,buiten wat "uitleg" raakt het niet opgelost !.
Zijn er nog klanten met hetzelfde probleem, of is dit mogelijks een softwarefout van het toestel?
Zelfde behalve middleware is …..3.80.0
weeral problemen met de omgeruilde v6 decoder, na een avond tv kijken moet ik hem volledig rebooten!!anders wil hij niet opstarten,soms na opstarten enkel klank of enkel beeld. waardeloos zijn die v6 decoders!!! met mijn eigen v5 mini nooit problemen. graag eens een deftige oplossing!!!
Vooraleer ik hier iets meld probeer ik zelf alle reset/connectie procedures te ondernemen, decoders zijn alle 2 met UTP kabels met de modem verbonden, geen draadloze toestanden.
Heb toch nog eens de bbox 3 en V6 herstart (geen reset) en volg het verder op. (V6 is recentelijk vervangen)
mvg
Tijdens opstarten ruis in het beeld of enkel klank en geen beeld of omgekeerd, telkens weer rebootten,
mijn andere decoders hebben deze problemen niet
Mvg
Ik heb dezelfde problemen met mijn v6 decoder. Eerlijk gezegd heb ik het leren aanvaarden om om de zoveel tijd eens een power off/on te doen van de decoder. Heb hem ook al rechtstreeks op de TV via HDMI want via mijn Pioneer versterker was het helemaal een ramp.
De V6 decoder wordt ook niet meer gecommercialiseerd.
NB: de V7 werd ook nog niet opgenomen op de prox site bij toestellen voor internet en TV, enkel de v5C wordt er vernoemd → toestellen voor TV
De V6 decoder wordt ook niet meer gecommercialiseerd.
Ze hadden de klanten dan wel een alternatief mogen geven. Ik hoop dat Pickx app op AppleTV snel dezelfde functionaliteit krijgt als de decoder.
Probleem is nog steeds bestaand.
Zelfs 1 uur nadat je TV hebt uitgezet, functioneert de decoder niet meer ondanks de 3 blauwe LEDs branden op de decoder.
“Geen decoder gevonden, controleer je aansluitingen….”
Wanneer je decoder uitzet en weer aanzet, heb je terug beeld.
Je kan de decoder wel uitzetten via de afstandsbediening, maar regelmatig kan je hem ook niet meer aanzetten via de afstandsbediening. Decoder moet je dan manueel uitzetten en weer aanzetten.
Vervelend probleem dat zich te pas en te onpas voordoet.
Ook niet interessant is dat wanneer je verandert van aangesloten toestel op de smart TV (mijn PC is ook aangesloten), dan pauzeert de decoder in zijn programma’s op het moment dat je van extensie bent veranderd.
Als je enkele uren op je PC werkt en je keert terug naar TV, dan staat de uitzending nog steeds op enkele uren eerder. Je moet dan manueel terug naar live uitzending gaan ipv uitgesteld kijken.
Ik heb al een paar jaar problemen met de V5 voor mijn 2e tv
Werkt een paar weken en dan plots niet meer.
Na reset, werkte dat dan meestal wel weer.
Tot vorige week, de V5 helemaal niet meer werkt. Zegt geen netwerk.
Proximus heeft dan een V6 afgestuurd.
Gaf al direct fout Sys_1.
Procedure gevolgd van reset. Nog altijd zelfde fout.
Met 3 personen 1.5 uur aan de lijn gehangen met proximus. Ook mijn bbox moeten herstarten.
Nog altijd hetzelfde probleem. Als ik nu hoor dat de V6 nog meer problemen heeft dan de V5, dan heb ik goede vooruitzichten.
De oplossing zou zijn dat proximuseen nieuwe V6 gaan afsturen. Met mijn decoder voor mijn 1e tv heb ik bijna nooit problemen. Als ik dat hier zo lees, gaat die nieuwe V6 waarschijnlijk mijn problemen niet oplossen.
Ik snap ook niet dat Proximus nog steeds geen APP heeft om zonder decoder te werken op een smart TV.
Dit is inderdaad niet prettig om te vernemen, maar we zijn zeker verdergeholpen met deze nuttige informatie die je ons geeft.
Ik maak hier een case voor aan en stuur dit door naar het Remote team.
Nog een vraagje,
Heb je ook al de bbox herstart?
Geert
inderdaad zeker ook voor iemand die gekozezen heeft bij Epic combo voor de optie Apple TV 4K ipv decoder.
Ik gebruik een ethernet kabel als test waar ik nooit problemen mee heb met mijn laptop. Daar kan het dus niet aanliggen. De App ken ik. Chroomecast ben ik ook aan het testen. Decoder is makkelijker tenminste als het werkt
Recent de BBOX niet meer herstart, in het verleden wel al vruchteloos geprobeerd toen dit probleem zich voordeed.
Zal dit zeker nog eens proberen.
Wat me ook opvalt is dat als je een uitzending even pauzeert en je wil verder kijken, zeker de eerste 10 seconden er synchro problemen zijn tussen beeld en geluid of het beeld hapert.
Heeft dit te maken met het feit dat de lijnen nog analoog zijn (tot verbazing van de technieker die aansluiting komen doen is deze zomer)?
Ik had de v6 boven al aangesloten maar het werkte niet, daarom dat ik nu test met een ethernet kabel die 100% zeker werkt
Ik heb hier een case voor aangemaakt en doorgestuurd naar de remotedienst.
Ik wacht het antwoord af.
Geert
Volgen mijn bescheiden mening zijn er maar twee mogelijkheden als het probleem niet aan de verbinding ligt: 1) proximus server. 2) decoder .
Als je V5 op de twee plaatsen werkt dan is de kans inderdaad groot dat het de V6 is die kuren verkoopt.
Als je enkel en alleen de v6 aansluit werkt het ook niet waarschijnlijk.
maar wat ik me nu afvraag is of je de → reset (geen reboot) van de V6 gedaan hebt was die dan rechtstreeks met utp kabel verbonden aan de bbox?
Beste Martin , aan de HDMI kabel ligt het niet,het zijn enkel die decoders die niet deugen zoals meermaals aangehaald op dit forum
Hi Koen, wij kunnen gerust je decoder laten omruilen, dit zal enkel nog niet voor een V7, maar wel door onze V5C zijn. Je geeft ons maar een seintje.
De decoder zal best hiervoor omgeruild worden. Dit zal via een UPS Access punt gebeuren. Kan je even het voor jou gemakkelijkste punt uitkiezen via volgende link en hier doorgeven: UPS Point Locator
Kan je in jouw profiel nog even een GSMnummer aanvullen (bij telefoonnummer). Hierop zal een SMS komen van zodra de decoder geleverd is.
Nieuwe melding probleem V6 decoder: In de lijst opnames kan ik de laatste tijd geregeld niet meer scrollen van de ene naar de andere opname, beeld geblokkeerd, als ik dan naar het startmenu ga kan ik wel de opname selecteren. Kan het oplossen door het herstarten van de decoder.
V6 nog niet zolang omgeruild, zie probleem hierboven.
mvg.
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.