Vraag

Problemen met V6 decoder



Toon eerste bericht

118 reacties

@SamuelD

Opstartmodus 'normaal'

Keuze bij afsluiten 'neen' 

Automatische sluimerstand 'uit' 

Reputatie 5
Badge +3

Heeft er nog iemand last van bovenstaande fouten op de V6 decoder? Haperingen beeld en beeld soms vast bij de opname lijst.

 

mvg

Ik dacht dit inderdaad hier al gelezen te hebben en nog andere problemen met de v6 maar het probleem is dat je dit achteraf niet altijd gemakkelijk terugvindt op het forum!

Reputatie 5
Badge +3

En dan maar starten met een nieuwe V7, ik was bij de testers van de V6, blijkbaar wordt er momenteel geen rekening meer gehouden met onze feedback aangaande dit ook nog altijd recent toestel.

 

mvg

natuurlijk weet je ook nooit wat de reden is van het zelfde probleem zoals jij ondervindt ik bedoel maar is het omdat de v6 aangesloten is op PLC’s of op bridge of wifi booster of via utp netwerkkabel.

Ik persoonlijk had de indruk dat de v6 gevoeliger is als je hem aansluit via draadloze oplossingen, maar ik kan mij natuurlijk vergissen is altijd moeilijk om conclusies te trekken uit wat er allemaal op het forum gemeld wordt.

Reputatie 3
Badge +1

weer problemen met mijn v6 kan ik deze omruilen voor een v7?mvg

Reputatie 3
Badge +1

@Koen_095  Kan je het nummer van je vaste lijn of klantennummer even invullen op je forum profiel? Zo kan ik nagaan wat de oorzaak kan zijn.

Heb ik aangepast.mvg

Reputatie 3
Badge +1

beste, v5 mini is geen 4k decoder graag een v7.

pas maandag komt er iemand van het proximus forumteam terug langs om je verder te helpen.

Reputatie 6
Badge +3

Het kan liggen aan de software die niet goed overweg kan met de SOC en het beschikbare werkgeheugen die in decoder versie 6 zit. De Huawei draait al op Android en dat nog in combinatie met de custom software van Proximus kan ook parten spelen op de performantie en dan ook nog de upscaling naar 4k. De decoder versie 6 lijkt mij eerder om de huawei EC6108V9 te gaan met een Hi3798M SOC: https://www.silicondevice.com/file.upload/images/Gid1563Pdf_Hi3798MV100.pdf Alles hangt ook af welke besparingen en keuzes Proximus genomen heeft.

nu moet je wel eens zien wat het aantal meldingen is van problemen van andere decoders ik zou daar toch zeker niet kunnen uit concluderen dat er echt één boven uitsteekt waarvan je kunt zeggen dat die veel minder problemen heeft of heeft gegeven, in het begin ware er altijd meer problemen als een decoder uitkwam en het kon zelf jaren duren voor de meeste  bugs er uit waren.

Maar de meeste problemen die eigenlijk nog achteraf gemeld worden gaan over opnames.

ik vrees er voor dat er zelfs in 2020 nog altijd problemen zullen gemeld worden met alle bestaande types, dus het forum zal in 2020 nog altijd evenveel zijn nut hebben :wink:  :relaxed:

Maar seffens vliegen we in de champagne hé :thumbsup_tone4:
Santé en aan allen een fantastisch jaar 2020.

Reputatie 7
Badge +4

@Koen_095  hi koen, ik heb je verbinding even gecontroleerd en zie op de fysieke lijn geen problem in ieder geval
je modem en decoder zijn draadloos met elkaar verbonden ?

Een 4 tal weken geleden heeft Proximus een technieker gestuurd.

Opnieuw alles uitgetest. Internet OK. Nieuwe V6 werkte ook niet bij hem.  Dan geprobeerd met een V7. werkte ook niet.

Dan heeft hij contact opgenomen met het kantoor. Er is nieuwe middle software geinstalleerd. Dan plots werkte het wel.

Sindsdien hebben we de nieuwe V7 die werkt met Android.

Dwz dat het probleem ook op afstand had kunnen opgelost worden als de helpdesk ook toegang had tot de technische afdeling.

Andere afstandsbediening  die veel vlotter werkt dan de oude.

Tot nu toe geen grote problemen gehad. Enkel een paar haperingen van een paar seconden, maar dat is alles.  

De nieuwe decoder heeft een andere interface.

meerdere apps zijn mogelijk zoals bijvoorbeeld YOU TUBE

Tot nu toe zeer tevreden !

 

Maandag kan je pas het goede nieuws vernemen van iemand van proximus zelf als ze hier terug op het forum langskomen.

welke software versie staat er nu op je v7 decoder

Decoder software versie opvragen V7 decoder:
Instellingen > Systeeminfo > middleware versie:   

Is dit  Middleware-versie PXM-SW-3.84.0  en App versie 4.87.6 ?

@Pryrt

Ik heb hier een case voor aangemaakt en doorgestuurd naar de remotedienst.

Ik wacht het antwoord af.

 

Geert

@GeertC 

19 dagen later nog steeds geen reactie rond de Decoder V6.
Laatste dagen moet ik meermaals per dag herstarten… IRRITANT dus.
BBOX herstarten lost probleem niet op.
Het is wel degelijk de V6 die een regelrechte flop is.
Wanneer denkt “remote” wakker te schieten???
Laat ze me maar een V5 opsturen, dat is een decoder die tenminste goed werkt

@Pryrt

Ik heb hier een case voor aangemaakt en doorgestuurd naar de remotedienst.

Ik wacht het antwoord af.

 

Geert

@GeertC

Geef je me het casenummer eens, dan escaleer ik verder voor opvolging.

 

Reputatie 6
Badge +3

Alles hangt ook af hoe goed dat de custom software van de ISP kan samenwerken met de SOC die in een decoder steekt. Daarbovenop heb je ook nog de firmware upgrades zelf van de decoder om andere problemen op te lossen. Het hangt ook af over het gebruikte model van een decoder ook al niet ver end of live is bij de fabrikant, hier spreek ik over firmware upgrades.Zoveel verschillende SOC makers zijn er niet voor de decoder markt: Broadcomm,RockChip, HiSilicon.

in iedere geval heb ik de indruk dat deze van TN stabieler zijn (afgaand op mensen die al jaren lang klant zijn bij TN) .
Maar hoe dan ook zolang we klanten blijven van PX zullen we het ook moeten doen met wat ze ons ook aanbieden.. 

Reputatie 5
Badge +2

@Martin  Dat zijn inderdaad de laatste versies van beide.

Reputatie 7
Badge +4

@Pryrt Ik heb antwoord gekregen dat het temaken kan hebben met de ‘deep sleep’ mode op de V6, kan je even controleren of in het menu bij de instellingen, en dan bij systeem , wat hier onder sluimerstand staat? 

Reputatie 7
Badge +4

@Pryrt Dit zouden de juiste instellingen zijn. Ik heb het opnieuw doorgestuurd naar de remotedienst. Ik hou je verder op de hoogte.

Reputatie 7
Badge +4

@jdm_01 Eens alle toestellen herstarten kan een oplossing geven, zie https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html . Ik zie dat er wel wat pakket verloren gaan tussen modem en decoder , dus zoals Martin al aanhaalde kan je best de connectie tussen modem en decoder ook eens nakijken.

@Martin  Dat zijn inderdaad de laatste versies van beide.

@Michael V  bedankt voor de bevestiging.

Reputatie 3
Badge +1

vandaag , alle 2 v6 decoders gereset, we zullen zien of dit een oplossing bied

Reageer