Vraag

Problemen met opnames te bekijken

  • 1 September 2021
  • 20 reacties
  • 2358 Bekeken

Hallo,

 

Sinds een paar weken problemen met het bekijken van opnames en terugkijken..

Eerst waren er freezen in beeld en hervatte de opname na een tijdje. Na contact met Proximus gisteren en een uitgevoerde software update is er geen sprake meer van freezen maar nog steeds zeer slechte kwaliteit van de opnames (blokjes, beeld dat verticaal over scherm beweegt).

Alles behalve aangenaam bij het kijken. Live kijken werkt perfect, internet is ook ok..

Iemand enig idee wat er aan de hand is ? Decoder en B-Box ook al herstart enz..

 

Ann


This topic has been closed for comments

20 reacties

TUI:Gisteren werd hier gemeld door Prox medewerker dat het een gekend algemeen probleem is .

Thanks! Ik hoop dat er dan ook een oplossing is voor het algemeen gekend probleem..

Heb tot paar weken geleden een jaar perfect kunnen kijken en dan ineens niet meer..

Reputatie 7
Badge +4

@Ann C Op dit ogenblik staat het ticket nog steeds open (in regioBrussel, telefoonzone 02) en is er nog geen definitieve oplossing. Er wordt wel aan gewerkt. 

Reputatie 1
Badge

Kan men ergens zien wanneer een software update is gebeurt. Vroeger bij Belgacom wist ik bij de instellingen waar ik moest kijken, en daar zag je het uur en de dag dat een update van software was geweest. Maar hier heb ik het nog niet gevonden.

@HadewychT , enig idee wanneer er een oplossing zou zijn.. Zo moeten kijken stoort mij enorm. En per slot van rekening betalen we toch om ontspannen TV te kunnen kijken..

Reputatie 7
Badge +4

@Mario091166 Als je de softwareversie van je decoder bedoelt, kan je deze terugvinden via de homepagina - instellingen (tandwieltje) - support - systeeminfo

@Ann C Ik kan je geen exacte datum geven wanneer dit opgelost zal zijn. Ze zijn wel bezig met het zoeken van een oplossing en dit zal wel zo snel mogelijk zijn. Mijn excuses voor het ongemak. 

Heb zelfde probleem in Schoten, alle opgenomen programmas zijn waardeloos. Ze zijn hier bezig met nieuwe kabels, is dit misschien de oorzaak? 

Als dit zou de oorzaak kunnen zijn dat zou je dit ook voorhebben als je live TV kijkt, het probleem met bekijken van opnames is wel bekend door Proximus, het is afwachten tot het opgelost wordt.

Bedankt, hoop dat het spoedig opgelost geraakt. 

Ja, gisteren was er een opname die volledig niet kon bekeken worden, compleet bagger! … het leek wel of er een oude TV uit de jaren 60 stond waarvan de antenne gekraakt was! Regenboogkleurige vegen/blokjes doorheen het ganse scherm beeldstukken van diverse tijdslijnen die doormekaar liepen .. gewoon een waardeloze opname …

BTW vreemd genoeg heb ik naar een opname van een andere zender gekeken met slechts 1 of 2 korte “freezes” … Worden verschillende zenders opgenomen op verschillende server-clusters?  

Waarschijnlijk leest niemand dit nog maar ... het is wel degelijk bijna terug normaal … maar soms zijn sommige opnames maar in de pas te krijgen als men meerdere malen het bekijken van de opname stopt en dan terug start met de optie “verder kijken”. Enkel op pauze drukken en dan verder gaan lost niets op.

Ook de klank/beeld hiaten bij een gepauzeerde live opname (uitgesteld kijken) zitten er nog in net zoals tijdens het EK voetbal … 

Toch nog werk aan de winkel Proximus! 

Toch wel maar ik kan het spijtig genoeg niet oplossen :relaxed:

Reputatie 7
Badge +4

@Regulus Dit zou sinds 1 september opgelost moeten zijn. Ondervind je de storingen die je nog hebt enkel bij pauzeren en opnames of ook bij live tv ? 

@veraenludo Ondervinden jullie deze problemen nog ? Jullie regio was niet betrokken bij de storing van eind augustus. Dit was enkel in en rond Brussel. Ondervinden jullie ook problemen met live tv kijken ? 

@Regulus Dit zou sinds 1 september opgelost moeten zijn. Ondervind je de storingen die je nog hebt enkel bij pauzeren en opnames of ook bij live tv ? 

@veraenludo Ondervinden jullie deze problemen nog ? Jullie regio was niet betrokken bij de storing van eind augustus. Dit was enkel in en rond Brussel. Ondervinden jullie ook problemen met live tv kijken ? 

De problemen doen zich nooit voor bij het bekijken van live TV … altijd bij “uitgesteld kijken” ttz bij opnamen of na een gepauseerde rechtstreekse uitzending en dan nog niet altijd … er zit geen logica in … 

Gisteren heeft mijn echtgenote tevergeefs en na een dozijn pogingen om het bekijken van de opname te herstarten, een aflevering van “Buren” uitgekeken in stukken, brokken en vegen …

Staan die aflevering misschien zo (nog) op de servers ? ttz in stukken en brokken? :grin:

Reputatie 7
Badge +4

@Regulus  we geven dit nog verder door aan onze engineering teams zodat men kan nagaan waarom dit op onregelmatige basis nog voorvalt

Hallo, ik dacht ook dat het opgelost was, maar afgelopen vrijdag ook bij ons opnieuw problemen met afspelen van opname op vrijdag op VTM2. Opnames van voor vrijdag konden wel afgespeeld worden zonder blokjes..

Blijft wel zeer vervelend want men is nooit zeker of een programma wel op een rustige manier kan bekeken worden na opnames..

 

Omgeving Kapellen, al maanden zelfde probleem. Alles geprobeerd, herstarten, andere soort verbindingen , alles … Ik betaal tv replay, maar al maanden niet meer bruikbaar. Proximus service contacteren is een nachtmerrie, zonder resultaat. En probleem voor alle zenders. Ook bij het stilzetten om daarna verder playen. Het lijkt erop dat opnames door Pickx foutief gebeuren, of niet goed worden weergegeven.

 

Opmerking: Pickx app via iPad werkt wel, op hetzelfde WiFi netwerk…

FYI: Ik had hier al op je zelfde vraag/probleemstelling geantwoord: → Storingen bij uitgesteld kijken | Proximus Forum

Reputatie 7
Badge +4

@Hugo van herck Ik sluit dit topic af en behandel je vraag verder op het andere topic waar je dit hebt gemeld.