Vraag

Problemen met opgenomen programma's

  • 7 November 2018
  • 25 reacties
  • 2187 Bekeken

sind enige tijd krijg ik problemen met opgnomen programma's, (Geen live tv)
nml : na het doorspoelen van reclame, reageert de decoder niet meer, kan je niet meer verder kijken, de decoder springt dan terug naar het opname menu, waar de aflevering die je aan het bekijken was verdwenen is, of je volledig opnieuw moet doorspoelen waar je was gebleven, dit gebeurd zo een aantal keer per programma per avond, zeer vervelend, er komt soms netwerk fout op beeld, maar na heropstarten van decoder, zowel met standby knop op afstandsbediening als met knopje achteraan aan en uit, speelt de decoder terug normaal, tot je weer opgenomen beelden begingt te bekijken,
decoder is al vervangen door ander exemplaar (ik heb er drie) en het probleem blijft bestaan, de kabel die rechtstreeks van de modem naar switch loopt is net vervangen door cat6 kabel, van de switch naar decoder door Cat 5e kabel... iemand enig idee wat mijn probleem zou kunnen zijn ?
ps: decoder is v5compact modem is bbox3

25 reacties

laat eens je switch ervan tussen zodat de decoder rechtstreeks verbonden is met je bbox, want een switch met ander aangesloten toestellen zou ook wel voor problemen kunnen zorgen, en zo te kunnen detecteren waar het probleem juist zit;
Martin,
ik weet niet of het belangrijk is maar ik kan niet rechtstreeks met de cat6 kabel tot aan de decoder geraken, ik kan wel een koppelstuk plaatsen tussen de cat6 kabel en de cat5e kabel die naar de decoder loopt, kan dit ook voor problemen zorgen ?
mvg
peter
Dit zou je inderdaad eens kunnen proberen, als je het dan niet meer voor hebt weet je toch al iets meer.
Dus zover ik weet en kan is de Bbox3 nu rechtstreeks met cat 6 kabel verbonden met decoder,
het probleem bij opgenomen programma's blijft bestaan, alhoewel het veel minder is als vroeger, af en toe stopt het opgenomen progamma en gooit je terug naar het startmenu van pvr opgenomen programma's, en moet je het programma dat je aan het bekijken bent helemaal terug doorspoelen
ik leg nog maals de nadruk dit gebeurd enkel bij opgenomen programmas die op de server van proximus staan !!! niet bij live tv kijken, echter wel een zeer vervelend probleem
mvg
peter
is hier een oplossing voor ?
Reputatie 7
Badge +3
VdsPeterke heeft u de decoder al eens herstart? Groeten Els
Beste Els,
ik heb dat allemaal al gedaan, zelf meerdere keren, ook al op aanraden van proximus help center dat ik al via telefoon contacteerde, die hebben zelfs als een een nieuwe lijn heropgestart en alles, ik zit nog altijd met hetzelfde probleem
ook al geprobeerd om in deze volgorde te heropstarten :
1- decoder volledig stroomloos zetten
2- bbox ook een 5 tal seconden stroomloos zetten en dan terug opzetten en wachten tot DSL controlelampje continu blijft branden en dan
3- decoder terug onder stroom zetten.
Ik wil dat morgen wel eens allemaal proberen, maar met 3 decoders, dan alle drie zonder stroom zetten?
In feite kun je ze in punt 1 alle drie eerst zonder stroom zetten en in punt 3 dan één terug opzetten wachten tot die volledig terug opgestart is dan de tweede het zelfde en dan pas de derde.
enfin het is maar een tip die ik geef en wat ik persoonlijk zou uitproberen moest ik dit probleem hebben.
Dus ik heb al alles gedaan wat hier wordt voorgesteld.. Maar geen oplossing.... Wat moet ik nu doen?
Ik kijk nu naar opgenomen programma, en de pvr stopt plots (voor de 3e keer tijdens hetzelfde programma) en gooit mij terug naar begin, en weeral moet ik alles doorspoelen.. Ik begin dit echt zeeeer irritant te vinden... En het is niet altijd bij hetzelfde programma wel altijd bij opgenomen programma's...
Hoe kan ik dit opgelost krijgen aub
Stuur best ook een Privébericht (klik hier) aan het proximus team waar je de verwijzing naar je post hier kunt meesturen, namelijk:
https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/problemen-met-opgenomen-programma-s-45994/index1.html#post617335
Reputatie 7
Badge +4
Heb je dit probleem op de 3 decoders (op hun originele plaats, niet onderling van plaats gewisseld). De switch heeft wel invloed vermits je zonder switch minder problemen hebt. Je kan het dus best op de 3 decoders uittesten zonder dat de switch aangesloten is. Groeten, Hadewych
Switch is er vantussen probleem blijft zich voordoen. Ik vraag mij af of de afstand tussen modem en decoder een rol kan spelen? Over ethernet kabel van ong. 35 meter...??
deze kabel mag zelf 100 m lang zijn dus dit zal niet het probleem zijn 😉
Reputatie 7
Badge +3
VdsPeterke 35 meter is inderdaad wel lang zijn al de 3 decoders aangesloten met kabel? groeten Els
ElsJ nee enkel 1 decoder via kabel, de ander twee zijn draadloos verbonden via orbi netwerk op 5 Ghz band
mvg
peter
Reputatie 7
Badge +3
kan je eventueel de decoder die problemen geeft eens van plaats veranderen met decoder die geen problemen geeft? groeten ELs
Beste ElsJ, zoals ik in het begin van deze topic reeds aanhaalde heb ik dit allemaal al geprobeerd, en het ligt niet aan de decoder(s), ik dat het probleem bij de servers waar de opnames op staan dat het daar aan ligt. ook ondervind ik dat het probleem zich meermaals voordoet bij programma's waarin reklame in verwerkt zit, omdat je dan die reklame zo snel mogelijk wil doorspoelen, en dat er dan problemen optreden, alhoewel soms gooit hij je terug uit het opgenomen programma terug naar het keuze menu van PVR en dan is diezelfde opname verdwenen uit de lijst, dan moet je de decoder resetten en is het terug in de lijst. ik denk ook dat het zich meestal voordoet bij het opnemen van series, niet zozeer bij films.
mvg
peter
ps: Martin, heb jouw suggestie ook geprobeerd om prive bericht te sturen, tot op heden nog geen reactie ontvangen.
Reputatie 7
Badge +4
Peter, je schrijft dat het probleem blijft bestaan wanneer je de decoders switcht... vraag is echter of het probleem zich dan opnieuw voordoet achter je setup met switch en nieuwe kabel, of ook op de decoder waar je voorheen problemen had maar die je nu van plaats hebt veranderd... als ik het goed heb doet het probleem zich toch steeds maar voor op één decoder (en niet op de andere twee die elders in je setup staan), correct?
Beste LinosD,
De Switch heb ik er vantussengegooid, en rechtstreeks op apparte kabel (CAT6) de decoder verbonden met de modem. De switch is met een andere kabel verbonden met de modem en heeft niks meer te maken met proximus tv enkel voor internet. Als ik de decoders verwissel blijft het probleem zich voordoen, ik heb echter de andere decoders nog niet op hun huidige plaats getest op opgenomen programma's omdat we via de andere decoders vooral live tv kijken. ik ga dit de komende dagen eens uitproberen en laat het jullie weten.
Dus, ik teste de andere decoders uit met het opgemomen progamma van The Voice Kids van gisteren vrijdag, op decoder nr3 die verbonden is via Wifi netwerk op 5ghz band en live tv kijken geen probleem, het opgenomen programma loopt vast, na 10 min, je kan dan niet meer vooruit of achteruit spoelen, het gooit je er uiteindelijk uit, je moet terug naar beginmenu van PVR , en dan staat de laatste aflevering van gisteren er gewoon niet meer in
decoder heropstarten door even zonder stroom te zetten (soft reset) loste het probleem tijdelijk op echter na enige tijd verder kijken doet dit probleem zich weer voor.
graag merk ik ook op dat wanneer je netflix kijkt er een soort bufferprobleem voordoet en dit bij alle decoders, soms moet hij bufferen lopen de ondertitels en geluid door, maar beeld niet, na het bufferen kan je wel verder kijken....
lijkt mij een bandwidth probleem maar ik snap het niet dat het zich zowel via wifi als via kabel (cat6) voordoet!
Reputatie 7
Badge +4
Ik denk dat we hier toch best eens iemand voor langs sturen die ter plaatse kan komen kijken. Tot op de modem ziet alles er immers goed uit, maar het doet zich dus wel voor op alle decoders. Kan je even via privébericht een aantal voorkeurdata met voorkeur voor- of namiddag laten weten, zodat we een afspraak kunnen inboeken voor je?
Vorige week technieker over de vloer gehad, en terwijl hij er was deed het probleem dat ik ondervind zich voor, zodat hij het met eigen ogen kon zien. er was weldegelijk ergens bij proximus een probleem volgens de technieker.
Daags nadien belde de technieker mij dat ze mij op een andere poort gingen steken, maar dat helpt niet, ik ondervind nog altijd de problemen die ik van in begin aankaart in mijn eerste post
Wat Nu ?
Reputatie 7
Badge +4
Peter, We gaan best opnieuw een technieker ter plaatse sturen. Kan je via een privébericht

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 een aantal voorkeursdata met voorkeur voor - of namiddag doorsturen zodat we een nieuwe afspraak kunnen inboeken. Groeten Thierry

Reageer