Vraag

Problemen

  • 3 September 2022
  • 4 reacties
  • 274 Bekeken

Sinds enkele weken had ik de volgende problemen met de TV Decorder V5: tijdens het bekijken van een opgenomen programma stopte plots de vertoning. De decorder reageerde totaal niet meer. Het probleem kon enkel verholpen worden door de stekker van de decorder uit te trekken en de recorder terug te resetten. Na een telefoontje naar Proximus heb ik een nieuwe TV box decorder V6 toegezonden gekregen en geïnstalleerd.

Groot is mij verbazing dat ook nu, na meer dan een uur naar een opgenomen programma te kijken, we weer dat probleem hebben: plots blijft het beeld van het programma hangen, en de nieuwe decorder reageert niet meer.

Als ik het toestel uit- en terug aanzet krijg ik het bericht: “nakijken   Nakijken van de TV Box stap 1”.

Er brandt geen enkel lichtje op de decorder, en na 30 minuten is er nog geen reactie en wordt dat zelfde bericht nog steeds getoond.

Wat nu?

 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@JacquesT Ik heb je oude V5c-decoder uit het systeem verwijderd.

Fijn te horen dat alles terug goed werkt nu. Veel plezier ermee. 

De oude decorder V5 is teruggestuurd naar Proximus.

En na een heropstart van de modem werkt de decorder V6 zoals het moet.

Met vriendelijke groeten

Reputatie 7
Badge +4

@JacquesT Ik zie nu 2 decoders op je lijn aangemeld staan. Is die V5 vervangen door de V6, of heb je nog een 2de V5 ? 

Als die V5 toch nog in gebruik is, heb je het probleem daar dan ook op ? 

Werkt je V6 ondertussen ? Indien niet kan je best ook je modem (B-box met blauwe lichtjes) eens herstarten. Meer uitleg vind je hier

Is je decoder rechtstreeks met een netwerkkabel aan je bbox verbonden.

Probeer eens het volgende zet je decoder spanningsloos en zet je bbox gedurende 10 sec zonder stroom; laat deze terug opstarten en als je terug kunt surfen zet dan je decoder terug onder spanning..

zie ook → Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

Proximus forummedewerkers (moderators) komen pas maandag terug langs.

 

Reageer