Probleem V7 decoder

  • 22 November 2022
  • 24 reacties
  • 1447 Bekeken

Hallo allemaal,


Van in het begin hebben wij problemen met de V7 decoder. Na het opstarten hebben we telkens zwart beeld, geluid werkt wel. Bij Uit en direct terug Aan werkt het ineens wel. In de Proximus winkel kreeg ik het advies de HDMI kabel te vervangen door een recentere versie. Zo gezegd, zo gedaan. Helaas geen oplossing. Toen ik opnieuw in de winkel om raad ging was volgens hun de decoder foutief. Deze heb ik vandaag vervangen door een nieuw exemplaar en nog steeds hetzelfde probleem. Nu komt er zelfs bij dat we bij opnames groen beeld hebben of als we wel beeld hebben het geluid er niet is.

De decoder is direct via kabel aangesloten op de bbox.

Alles is al meerdere malen gereset.

Allemaal zonder resultaat.

 

Nog iemand met deze problemen en/of een oplossing?

Pat52 1 jaar geleden

@YorickP Lijkt mij een probleem bij Proximus met de ondertiteling bij sommige programma’s van VTM

Ben bij mijn overbuur gaan testen ,Familie van gisterenavond daar in replay wel met ondertitels . Ze hebben hun TV abonnement bij Telenet.

Mijn bovenbuur is bij Scarlet geen ondertiteling bij de uitzending van Familie van gisterenavond in replay.

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 4
Badge +1

is dit een nieuwe tv of al een oudere????? kan aan de HDMI versie liggen op de V7 box dat de tv niet kan verwerken (lees nieuwere HDMI versie dan de tv aan kan), heb je al eens een andere HDMI poort geprobeerd op de tv.

geef anders eens merk en type van de tv mee zodat men beter kan mee helpen met je probleem ;) 

@TimF zet dan mss eens je video resolutie op 1080p60 op je v7 decoder

gebruik je de HDMI kabel die bij de v7 decoder geleverd werd. 

De TV is al een ouder model Philips. Jaar 2017 dacht ik. HDMI kabel is niet degene die bij de decoder zat, maar een duurdere op aanraden van de Proximus winkel. In ga morgen proberen op een andere HDMI poort.

 

De resolutie kan ik enkel veranderen naar 720p50.

Andere HDMI poort op de Tv geprobeerd en voorlopig werkt alles goed. Bedankt alvast voor de snelle en juiste antwoorden.

Laat ons weten als het goed blijft

Geen problemen meer ondervonden enkel dat ik regelmatig geen ondertiteling heb. Misschien dat jullie mij hier ook mee kunnen helpen?

Bedankt voor de feedback.

Stel je deze in voor alle zenders of per zender zie → Ondertitels op je tv-scherm aanzetten | Proximus

Is het bij alle zenders dat je geen ondertiteling hebt of maar bij bepaalde zenders

Ik heb beide mogelijkheden geprobeerd maar zonder succes, wel is het enkel op vtm dat het niet werkt.

@TimF ik heb nu wel geen V7 decoder maar op mijn V5C eens geprobeerd op VTM via de “OK” knop dan “NL” geselecteerd en “bevestigen” dan werkt dit bij mij.
Ook eens ipv via  “OK” knop nu eens geprobeerd via de “teletekst” knop en op die manier werkt het ook.

Waarschijnlijk zal het dan alleen voor de V7 decoder zijn dat het probleem zich voordoet, werkt op de Android TV app en mss is dat de reden.
Nu als de PX forummedewerkers hier de draad opnemen kunnen zij mogelijks meer info hebben of dit een gekend probleem is.

Reputatie 7
Badge +3

@TimF  Ik heb een V7  

Heb je het met deze instellingen al eens geprobeerd

Voor alle zenders

Je kunt ondertitels instellen bij live programma's, uitgesteld kijken (Replay) en opnames als er ondertitels beschikbaar zijn voor het programma.

  1. Druk op  la touche Menu op je afstandsbediening;
  2. Ga in het Pickx tv-menu naar instellingen  Paramètres  en vervolgens naar Taalvoorkeuren;
  3. Selecteer Gesproken taal en ondertitels;  ( daar selecteer je Nederlands voor audio en voor ondertiteling  Nederlands beschrijvende ondertitels . OK drukken en terug op la touche Menu drukken om het menu van de instellingen te verlaten 
  4. Vervolgens je decoder heropstarten.

N.B. Ik heb ook geen problemen met de ondertiteling bij VTM.

@TimF Ter bijkomende info: het staat op de PX site beschreven voor Alle zenders en ook voor één zender, maar ik veronderstel wel dat je deze methodes al zal uitgeprobeerd hebben:

Ondertitels op je tv-scherm aanzetten | Proximus

Mss terug op home drukken en terug heropstarten dat dit het verschil uitmaakt?

Ja beide aangegeven methodes al geprobeerd zonder resultaat

Best dan de reactie van een PX forummedewerker afwachten om te zien wat zij nog kunnen voorstellen als mogelijke oplossing.

Reputatie 7
Badge +3

@TimF

Net getest bij mij ik heb ondertitels bij het VTM nieuws van 13 uur.

Ik zal straks ook eens testen bij niet live uitzendingen op VTM.

 

 

Reputatie 6
Badge +3

@TimF kan u uw klantennummer of lijnnummer toevoegen aan uw forumprofiel, dan kunnen we het langs deze kant ook eens nakijken.

 

Klantnummer *****11.

Ondertussen ook toegevoegd aan profiel.

Reputatie 7
Badge +3

@YorickP @TimF 

Ook getest bij de uitzending van Familie daarnet op VTM ondertiteling werkt bij mij.

Uitzending Familie van gisterenavond getest in replay geen ondertitels. 

@Prox-forummedewerkers ,  Ik stel ook vast dat bij familie dit probleem wel nog voorvalt.

Reputatie 7
Badge +3

@YorickP Lijkt mij een probleem bij Proximus met de ondertiteling bij sommige programma’s van VTM

Ben bij mijn overbuur gaan testen ,Familie van gisterenavond daar in replay wel met ondertitels . Ze hebben hun TV abonnement bij Telenet.

Mijn bovenbuur is bij Scarlet geen ondertiteling bij de uitzending van Familie van gisterenavond in replay.

Reputatie 7
Badge +3

Update met de ondertitelingen problemen  @YorickP @TimF @gielenje  Duidelijk een probleem bij Proximus TV zelf.

Uitzending familie van deze avond geen ondertiteling beschikbaar via Proximus TV en Scarlet TV.

Wel ondertitels bij Telenet TV en Orange TV mijn goedwillige buren hebben het getest.

Graag nazicht en ook eens een eerdere berichten van @gielenje  bekijken problemen met ondertitels met een V6 decoder Deze persoon had het reeds gemeld een 2 tal weken geleden. Toen was het bij mij met de TV Box -V7 Decoder-Android decoder niet het geval nu bij mijn bovenbuur met een V5 compact via scarlet ook . Probleem is blijkbaar aan het escaleren. Het probleem is enkel bij VTM zenders.

Naar familie uitgesteld kijken...geen ondertitels, naar Lisa uitgesteld kijken, 1ste deel met ondertitels, 2de deel geen ondertitels meer...niet te doen. Kijk nu naar beide voorlopig via VTMGo daar zijn wel ondertitels. Het zijn inderdaad alleen de zenders van VTM die het probleem hebben. Met de rest geen probleem.

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb een melding gedaan met de teams hoger op dat er een storing hierbij is. Ik heb jullie nummers als voorbeeld doorgegeven zodat ze ook weten dat er meerdere geimpacteerd zijn.

Zoals er hier meerdere mensen laten weten geen ondertitels bij vtm opnames  alsook via tv gids zelfde probleem. Als slecht horend persoon heel vervelend reeds 50 jaar klant bij het vroegere Belgacom nu Proximus ,en het is niet de eerste keer dat dit probleem zich voor doet . Ook al jaren dat er gevraagd word om er iets aan te doen aan serie opname bv blokken dan krijg je er al de namiddag uitzendingen bij,geraakt ook nooit opgelost ,dan zie ik bij familie (Telenet) geen probleem als je blokken op neemt om 18.30 u in serie zijn het enkel die opnames en geen herhalingen. Als je dan contact opneemt is het steeds hetzelfde heb je modem en decoder al eens terug opgestart, zo frustrerend kunnen de IT mensen waarschijnlijk iets meer bij Telenet als je daar in serie opname geen herhalingen krijgt ,is het probleem toch bij jullie ,los het op of je gaat veel klanten verliezen ,ik denk er ook over na.

Reputatie 7
Badge +3

 @gielenje @GeertC @HadewychT 

Dit is het antwoord dat ik kreeg van VTM  met het probleem van ondertitels.

Dag Patrick,

 

Bedankt voor je bericht. We ondervinden langs onze kant geen hinder.

Aangezien het probleem bij Proximus ligt, kunnen wij hier helaas weinig aan doen.

We raden je aan om Proximus zeker te blijven contacteren. Hopelijk wordt er snel een oplossing gevonden!

Groetjes, VTM

Ook zijn er ondertussen ook problemen met ondertitels op TF1 en France2.

Reageer