Beantwoord

pickx werkt niet met iphone hdmi op tv

  • 28 December 2022
  • 8 reacties
  • 253 Bekeken

Bij het verbinden van de proximus picx app via een HDMI kabel  met apple iPhone HDMI Adapter . speelt het geluid maar niet het beeld.« . Andere apps zoals vrt nu en youtube werken wel perfect.
Waarom is dit en komt er een oplossing ?

icon

Beste antwoord door GeertC 28 December 2022, 14:13

Bekijk origineel

8 reacties

Beste Geert 

Decoder werkt perfect dat is niet probleem 

Pickx op iPhone werkt ook maar casting of streaming via pickx op de iPhone via de Apple HDMI interface werkt niet , terwijl streaming van YouTube  en andere video bronnen wel lukt. Streaming via VRT app lukt het wel 

Dus ik denk dat Proximus een beperking heeft ingevoerd. En dat wil ik precies weten. Bedoeling is dit systeem te gebruiken in een hotelomgeving via WiFi pickx te streamen. Met Chromecast lukt dat het niet omdat de hotel WiFi enkel via een hotel webpage portal beschikbaar is en men geen chromecast daarop kan linken.

Dus Proximus schaf duidelijkheid aub

Reputatie 4
Badge +1

@malinwa is er in dat hotel op de tv geen chromecast optie ingebouwd ???

ik heb eens in antwerpen in een hotel aan het station een nachtje overnacht en op die tv’s heb je chromecast ingebouwd waarmee je op de wifi van het hotel dan in je kamer via je smartphone of tablet met de chromecast daar verbinden en dingen kan bekijken via die weg.

en die beperking via de HDMI interface kan er zijn omdat zenders dit vragen omdat je via die weg programma’s zou kunnen opnemen met een pc bv.

Apple blokeerd dit normaal gezien ook bij sommige apps.

@Master-magic En werkte de pickx app hierop dan?
Die vraag stel ik omdat bv pickx app ook niet werkte op chromecast met google TV  (of het ondertussen wel al zou werken hierop weet ik eigenlijk niet?)

Ik zit in de Riu Palace Meloneras in Gran Canaria met een specifieke LG ‘hotel’ tv. Geen chromecast ingebouwd. Heb het helemaal uitgevlooid.Thuis nog niet met chromecast geprobeerde. Zal dat wel eens bestuderen. 
. Apple heeft hier geen beperkingen voor deze app (gecontroleerd)

Volgende keer breng ik MacBook Air mee en stream via wireless HDMI interfacekaart naar de TV

Ik wil wel een officeel antwoord van Proximus waarom het niet werkt (waarschijnlijk zijn ze bang hun huurgelden van decoders te verliezen en het tv abonnement…)

Reputatie 7
Badge +3

@malinwa 

Vermoedelijk kent ons systeem die software niet.

Ik heb het doorgestuurd naar de experts voor verder nazicht.

 

Geert

Reputatie 7
Badge +3

@malinwa 

heb je wel goed beeld als je de decoder rechtstreeks met de tv verbind?

 

Geert

Dank u. Zou een grote vooruitgang zijn. Kan u mij ook per direct mailen? Ik kan het aan jullie expres ook technisch uitleggen.

@malinwa we leren ook graag iets bij 😊

Reageer