Bij het verbinden van de proximus picx app via een HDMI kabel met apple iPhone HDMI Adapter . speelt het geluid maar niet het beeld.« . Andere apps zoals vrt nu en youtube werken wel perfect.
Waarom is dit en komt er een oplossing ?
heb je wel goed beeld als je de decoder rechtstreeks met de tv verbind?
Geert
Beste Geert
Decoder werkt perfect dat is niet probleem
Pickx op iPhone werkt ook maar casting of streaming via pickx op de iPhone via de Apple HDMI interface werkt niet , terwijl streaming van YouTube en andere video bronnen wel lukt. Streaming via VRT app lukt het wel
Dus ik denk dat Proximus een beperking heeft ingevoerd. En dat wil ik precies weten. Bedoeling is dit systeem te gebruiken in een hotelomgeving via WiFi pickx te streamen. Met Chromecast lukt dat het niet omdat de hotel WiFi enkel via een hotel webpage portal beschikbaar is en men geen chromecast daarop kan linken.
Dus Proximus schaf duidelijkheid aub
ik heb eens in antwerpen in een hotel aan het station een nachtje overnacht en op die tv’s heb je chromecast ingebouwd waarmee je op de wifi van het hotel dan in je kamer via je smartphone of tablet met de chromecast daar verbinden en dingen kan bekijken via die weg.
en die beperking via de HDMI interface kan er zijn omdat zenders dit vragen omdat je via die weg programma’s zou kunnen opnemen met een pc bv.
Apple blokeerd dit normaal gezien ook bij sommige apps.
Die vraag stel ik omdat bv pickx app ook niet werkte op chromecast met google TV (of het ondertussen wel al zou werken hierop weet ik eigenlijk niet?)
Ik zit in de Riu Palace Meloneras in Gran Canaria met een specifieke LG ‘hotel’ tv. Geen chromecast ingebouwd. Heb het helemaal uitgevlooid.Thuis nog niet met chromecast geprobeerde. Zal dat wel eens bestuderen.
. Apple heeft hier geen beperkingen voor deze app (gecontroleerd)
Volgende keer breng ik MacBook Air mee en stream via wireless HDMI interfacekaart naar de TV
Ik wil wel een officeel antwoord van Proximus waarom het niet werkt (waarschijnlijk zijn ze bang hun huurgelden van decoders te verliezen en het tv abonnement…)
Vermoedelijk kent ons systeem die software niet.
Ik heb het doorgestuurd naar de experts voor verder nazicht.
Geert
Dank u. Zou een grote vooruitgang zijn. Kan u mij ook per direct mailen? Ik kan het aan jullie expres ook technisch uitleggen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.