Vraag

Pickx werkt niet in het buitenland

  • 18 November 2020
  • 13 reacties
  • 1088 Bekeken

Goedenavond,

Ik verblijf momenteel al 3 maand in het buitenland (Luxemburg) en maak dus gebruik van Proximus Pickx op de laptop. In het begin ging het nog vrij goed, een paar keer herbeginnen met het afspelen van een video maar voor de rest kon ik tenminste toch tv kijken. Maar nu is het echt verschrikkelijk… Uren proberen om 1 video te kunnen afspelen… Heel gezellig als je ‘s avonds na het werk even wil tv kijken…
Ik heb de andere topics hier gelezen van mensen met hetzelfde probleem, maar laat ons al even duidelijk zijn, het ligt NIET aan mijn locatie :-) Zeker omdat het in het begin wel vrij vlotjes ging en nu langs geen kanten meer werkt…
Zou iemand hier a.u.b. een oplossing willen voor zoeken? Want ik zit namelijk nog heel wat maanden in het buitenland en zou toch graag naar enkele Belgische programma’s kijken. En tenslotte betalen we als klant toch maandelijks een mooie bijdrage voor deze extraatjes… :-)

 

Alvast bedankt!

 

Jessie


13 reacties

heb je er idee van welke internet snelheid je haalt bvb via http://speedtest.net 

De internetsnelheid is 93.61 Mbps.

ja daaraan kan het dan inderdaad zeker niet liggen!

Badge

Ik verblijf al 2 maanden in Tenerife. Sinds verleden week hetzelfde probleem, circeltje blijft draaien en niks meer.

Badge

Met VPN verbinding via Nederland lukt het wel terug

 

Badge

Maar weinig reacties hier….

 

Badge

iedereen corona bij proximus?

iedereen corona bij proximus?

Daar lijkt het precies wel op ja…

Ik vrees dat dit gewoon een probleem is dat nooit opgelost zal worden...

Badge

Of niet willen oplossen...

ik heb hetzelfde probleem als jessieDN

Wij waren vorige week in Spanje en ook daar bleef Pickx maar blokkeren, zowel op mijn tablet als op de TV zelf ! Je kon een paar minuten een programma volgen en dan ineens gedaan.
Ik vind dit echt jammer want wij hebben speciaal een nieuwe TV daar gekocht met internet zodat we Pickx daar konden gebruiken en uiteindelijk betalen we toch elke maand mooi ons pakket.
Het lijkt alsof dit doelbewust geblokkeerd wordt om in het buitenland te bekijken ?

 

staat je locatie op en bv op een ipad kan de oorzaak zijn dat de locatie niet doorgegeven wordt al privé doorgifte aan staat, kijk bij: instellingen - Apple id - iCloud - Privédoorgifte dat deze op uit staat.

Zelfde probleem hier. 
De tv browser met inloggen bij pickx heeft altijd gewerkt en sinds augustus 2023 kom ik zelfs niet meer tot inloggen. De webpagina blijft draaien. Tv is geupdate en het menu van de tv binnenste buiten gedraaid. Andere paginas werken wel. 
Graag een oplossing hiervoor. Alvast bedankt!
 

 

Reputatie 7
Badge +1

staat je locatie op en bv op een ipad kan de oorzaak zijn dat de locatie niet doorgegeven wordt al privé doorgifte aan staat, kijk bij: instellingen - Apple id - iCloud - Privédoorgifte dat deze op uit staat.

@Martin Zit met hetzelfde probleem maar dan in België. Via hotspot kom ik wel op Pickx maar afspelen van zenders of relay doet deze niet. Dit zowel op de iPad van mij vrouw als van mijzelf. Als ik de Yelo app en de ZiggoGo app pak geen probleem zowel voor live als terug kijken. De gratis 5GB die ik krijg zijn altijd verloren. Gebruik vaak hotspot in de mobilhome als er geen WiFi is. Heb dit al meer aangehaald maar PX doet hier niets aan. Ook niet om te zorgen dat de app op de Android TV geïnstalleerd wordt. Maar ondertussen gaat het abogeld dit jaar al met ongeveer 10% omhoog. Begin november vertrek ik naar Spanje hoop dat dit opgelost is. Gebruik ook de nieuwste versie van Pickx. Heb er gewoon geen woorden voor 🤔😥😪

Reageer