Vraag

Pickx werkt niet

  • 26 December 2022
  • 4 reacties
  • 1334 Bekeken

Ik bekijk steeds Proximus Pickx via de website proximus.be/pickx op mijn laptop.

 

Sinds enkel weken krijg ik deze melding en kan ik niet live TV kijken en ook gene opgenomen programma’s zien :

“Oeps, er kan geen verbinding worden gemaakt! Omwille van uitzendrechten kunnen we enkel toegang geven tot de app binnen de Europese Unie, maar het netwerk dat je gebruikt laat geen (geo)lokalisatie toe. Probeer het opnieuw via een ander netwerk. “

 

Dit is wel enkel bij mij thuis het geval. Indien ik mij inlog op het netwerk op mijn werk kan ik wel Pickx gebruiken ?

Het heeft dus mijn inziens niets te maken met locatie instellingen en dergelijke. Staat trouwens wel al.

 

Mijn vraag is dus simpel hoe komt het daar ik sinds enkel weken inneens Pickx thuis op het netwerk van proximus zelf dus plots niet meer kan gebruiken en op het netwerk van mijn werk dit wel gaat.

 

 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Erik_058 

Welke internet browser gebruik je hierbij?

 

Geert

Ik heb al 3 verschillende browsers geprobeerd , lukt bij geen enkel niet meer.

 

Edge , Firefox , Chrome

 

Merk wel op dat het op mijn pc wel gaat. Enkel niet op mijn laptop. Misschien iets aan de laptop instellingen maar vraag me af waarom het op het netwerk van mijn werk wel lukt en bij mij thuis niet.

Reputatie 7
Badge +3

@Erik_058 

dat is op alle zenders dat je“Oeps, er kan geen verbinding worden gemaakt! Omwille van uitzendrechten kunnen we enkel toegang geven tot de app binnen de Europese Unie, maar het netwerk dat je gebruikt laat geen (geo)lokalisatie toe. Probeer het opnieuw via een ander netwerk. “ krijgt?

 

Geert

 

Reputatie 7
Badge +3

@Erik_058 

je hebt toevallig toch geen VPN actief staan op je laptop thuis?

In een Windows Laptop kan je dit zien in de instellingen.

Indien actief de VPN uitschakelen zowel in je browser als ook in de instellingen van je Laptop.

Als er een VPN actief staat dan krijg je deze foutmelding bij het bekijken van Pickx via de website omdat het IP adres niet kan worden geïdentificeerd als zijne ( Binnen de Europese Unie)

Ook in instellingen nakijken of willige hardware adressen is uitgeschakeld. want dit verhinderd ook  om je juiste locatie te kunnen bepalen voor de Pickx website.

 

Reageer