Beantwoord

pickx werkt meestal niet.

  • 11 November 2021
  • 59 reacties
  • 738 Bekeken

Mijn vraag is:waarom kan ik storingsvrij naar Youtube kijken en foto’s bekijken via Chromecast en wanneer ik een tv programma wil bekijken er om de haverklap het beeld wegvalt en er of een zwartscherm of de melding aan het laden volgt.

Ik betaal voor tv en kan er niet naar kijken,Proximus stelt me zwaar teleur.

Tijd om na te denken over een andere provider.

Een kwade jarenlange abonnee.

icon

Beste antwoord door Martin 12 November 2021, 12:15

Bekijk origineel

59 reacties

@wimmer, ik denk dat je dit op u genomen hebt, ik heb het niet bepaald over die post hier, maar ik had het dan beter anders geformuleerd, gezien de vele posten met soms hevige reacties omtrent problemen met Pickx. En dat er soms hevige reacties komen dat is ook begrijpelijk zeker als je blijft met problemen zitten, ik ben trouwens of beter gezegd onze pa is ook overgestapt naar Proximus (wel al ondertussen jaren geleden, omdat bij de vorige provider de problemen ook maar niet opgelost geraakten.

Ik moet hier tenslotte niet hevig reageren want, pickx werkt bij mij, of mss moet ik ook beter zeggen werkt tot nu toe nog goed bij mij :relaxed:

Ik persoonlijk gebruik meestal pickx op mijn laptop, maar dat is persoonlijk, de meesten zullen wel hun smartphone of tablet gebruiken.

Wimmer, Daisy vraagt welke chromecast (apparaat) je gebruikt, niet of je chrome gebruikt als webserver.
Ik weet niet of een specifieke apparaatversie en firmware een vereiste is om te casten, maar als je daar geen antwoord op wil geven en enkel afgeven op Proximus kan je ook geen oplossing verwachten, hoor.

Oops, de vraag was niet aan Wimmer gericht, dat zijn hier twee (quasi identieke) klachten die door mekaar lopen :clown:

ik den dat wimmer ondertussen al meer gewoon is :slight_smile:

Zoals al meermaals geschreven zend ik vanuit 2 GSm's en een tablet allemaal Android naar de ingebouwde chrome cast van mijn Philips tv

 

Dat gaat inderdaad niet zolang Prox Picks niet compatible is voor chromecast op je TV.

zoals het ook nog niet compatible is voor de “android box” maar wel compatible voor de “apple Tv box”.

Ik werk ook met een chromecast hdmi dongle die op een HDMI ingang van mijn TV aangesloten is.

Ik heb hetzelfde probleem,tablet en smartfoon naar aparte chromecast.Blijkbaar marcheert het beter met een laptop maar dat heb ik helaas niet. 

(ook met pc kan dit uiteraard.)

Ook afhankelijk van welke versie van HDMI dongle je op je HDMI TV ingang je aangesloten hebt. 

Via de Pickx app kan ik verbinding maken maar dan krijg ik om de haverklap een zwart scherm of de melding:aan het laden.

Via de webversie kan ik geen verbinding maken met de tv en dongle.

zal wel van de versie van HDMI dongle afhangen die je hebt.

al is het wel raar dat je verbinding kunt maken met de app en niet via je browser, welke browser gebruik je 

Chrome.

Als ik inlog op Pickx met mijn smartfoon dan kan ik tv kijken op mijn smartfoon maar het casten naar een tvscherm lukt niet omdat ik nergens vind hoe en waar dit te doen.

Reputatie 2
Badge

Ik gebruik dus geen d'ongle. Kan alles gasten soms zelfs Pickx maar vroeg of laat komt dat zwarte scherm 

Chrome.

Als ik inlog op Pickx met mijn smartfoon dan kan ik tv kijken op mijn smartfoon maar het casten naar een tvscherm lukt niet omdat ik nergens vind hoe en waar dit te doen.

normaal moet je zoon cast symbool zien, zie → Pickx-app bekijken via Chromecast | Proximus

FYI: ik heb nu nog eens geprobeerd om Proximus pickx te casten vanuit de Edge browser onder windows 11 en het werkt ook.

Reputatie 2
Badge

Ik gebruik Google Chrome windows 10 en voor pick verschijnt geen cast symbool 

dat symbool verschijnt daar inderdaad niet maar als je een zender kiest en opstart met volledig scherm, dan klik je met de rechtermuisknop in je volledig scherm,  een schermpje opent dan en moet je daar kunnen kiezen om te casten.

Reputatie 2
Badge

Rechtermuis opmijn GSM? 

ja maar zo niet hé :relaxed:

Het is de bedoeling dat je op smartphone en tablet de app gebruikt en op pc en laptop de browser = webversie. 

bvb op mijn android smartphone zie ik alleen het castsymbool in verticale positie dus als ik nog geen zender gekozen heb en dus moet ik eerst dit symbool aanklikken om te casten op tv, dan als die klaar is een zender kiezen en deze starten dan pas komt die zender op TV 

NB: daarom dat ik hier altijd spreek over de webversie die ik het meest gebruik op mijn laptop, heb daarnet nog eens geprobeerd op mijn android smartphone en daar werkt het ook nog altijd bij mij.

Reputatie 2
Badge

Martin, ik gebruik geen PC om te casten ( is fysisch gewoon niet praktisch).

Wanneer ik doe wat je zegt en dus op de Android GSM naar Pickx webversie ga en mijn GSM vertikaal hou zonder zender te kiezen is er geen cast symbool. In horizontale positie evenmin.

De helpdesk stel de dat ook als oplossing voor maar helaas.

Zoals je zegt op de GSM of tablet moet je een WERKENDE app gebruiken.

En daar wringt het schoentje al heel lang. of had je dat nog niet ervaren?

Ik heb ook dat probleem niet voor, gewoon om de eenvoudige reden de webversie is bedoeld voor pc/laptop en de app versie is voorzien voor andere draagbare toestellen, en zo gebruik ik het ook, dus op de laptop de webversie en op mijn smartphone galaxy de app versie en daarbij ondervind ik nog altijd geen problemen bij casten naar mijn google HDMI dongle op mijn TV aangesloten.

Wat ik wel persoonlijk spijtig vind is inderdaad dat het castsymbool niet geïntegreerd werd bij de webversie van pickx om de cast sessie te kunnen starten, want dan zouden klanten desnoods als alternatief bij  app-versie problemen, de webversie kunnen gebruiken op hun draagbare toestellen zoals tablets en smartphone.

Reputatie 2
Badge

We sukkelen dus rustig voort en betalen voor onbestaande service.. 

 

Ja ik weet het ook niet meer, wat kun je veel meer doen dan afwachten tot een uiteindelijke oplossing komt van Proximus.

Eigenlijk als je daar goed over nadenkt zit het probleem hem daarom niet in app zelf, want zoals je hier zo dikwijls leest zijn er die contact kunnen maken over de google chromecast dus dit wil zeggen dat de streaming gestart is en via de servers het aangevraagde content naar je toe gestreamd wordt en komt de app daar niet meer tussen (heeft er niets meer mee te maken en dient je app in feite dan alleen nog als soort afstandsbediening om bvb van zender te veranderen enz...) maar toch  krijgen er zoveel het beeld niet meer door, dus moet het eerder gezocht wordt bij de servers die onderweg naar jou toe, en volgens mij is dit ook logisch want anders zou ik toch ook dit probleem moeten ondervinden, of anders gezegd iedereen dit probleem moeten ondervinden zonder uitzondering als het alleen aan de app zou liggen.

Wat ook belangrijk is dat de chromecast continu goede verbinding heeft met wifi en als het kan best via wifi-5.0 (= sneller dan wifi-2.4 maar draagt minder ver) en bij  oude chromecast  versies moet zowel je chromecast als je toestel waarmee je de chromecast wilt bedienen op het zelfde wifi kanaal zitten namelijk wifi-2.4 bij later versies kan je willekeurig zowel via 2.4 als via 5.0 werken. Eens het content gestreamd wordt naar je chromecast mag zelf de wifi verbinding naar je toestel onderbrekingen vertonen dat geeft geen probleem voor het het gestreamde content.

Dat het ineens totaal niet meer werkt zoals bvb bij de upgrade van apple toestellen zoals iOS 15 werkte het ineens niet meer, maar dat heeft dan weer niks met de servers te maken maar aan de app die moet aangepast worden.

Reputatie 2
Badge

Ik vrees dat het wel degelijk een pickx probleem is want al de rest kunnen we perfect casten. Vrt nu Auvio. YouTube geen probleem. Netflix etc

Maar wel via andere servers en als het echt enkel en alleen aan de picks-app zou liggen dan moet iedereen zonder uitzondering (dus ik ook ) die zelfde problemen ondervinden als u bvb.

Enfin wat er ook van weze, met deze uitleg weet ik ook wel dat het hiermee natuurlijk nog niet opgelost is voor iedereen.

Reputatie 7
Badge +4

Er zijn problemen met het casten gekend. Er zal hiervoor snel een nieuwe versie komen, maar wanneer hangt af van de resultaten van de testen. Je kan je ook steeds opgeven als tester voor de nieuwe versie zodat je zelf mee feedback kan geven. Meer info vind je hier

Reputatie 2
Badge

Ik gaf me op als tester maar kreeg geen antwoord zoals steeds bij Proximus :rage: .

Ondertussen nog maar eens gebeld nog maar eens een technieker over de vloer die toevallig ook een zwart scherm te zien kreeg . Zij commentaar : “ heb ik al meermaals aan de specialisten gewerkt” 

Is er aub eindelijk een oplossing in zicht dit is toch de schande voorbij !

Reageer