ik den dat wimmer ondertussen al meer gewoon is
@wimmer, ik denk dat je dit op u genomen hebt, ik heb het niet bepaald over die post hier, maar ik had het dan beter anders geformuleerd, gezien de vele posten met soms hevige reacties omtrent problemen met Pickx. En dat er soms hevige reacties komen dat is ook begrijpelijk zeker als je blijft met problemen zitten, ik ben trouwens of beter gezegd onze pa is ook overgestapt naar Proximus (wel al ondertussen jaren geleden, omdat bij de vorige provider de problemen ook maar niet opgelost geraakten.
Ik moet hier tenslotte niet hevig reageren want, pickx werkt bij mij, of mss moet ik ook beter zeggen werkt tot nu toe nog goed bij mij
Ik persoonlijk gebruik meestal pickx op mijn laptop, maar dat is persoonlijk, de meesten zullen wel hun smartphone of tablet gebruiken.
Oops, de vraag was niet aan Wimmer gericht, dat zijn hier twee (quasi identieke) klachten die door mekaar lopen
Wimmer, Daisy vraagt welke chromecast (apparaat) je gebruikt, niet of je chrome gebruikt als webserver.
Ik weet niet of een specifieke apparaatversie en firmware een vereiste is om te casten, maar als je daar geen antwoord op wil geven en enkel afgeven op Proximus kan je ook geen oplossing verwachten, hoor.
Ik gaf me op als tester maar kreeg geen antwoord zoals steeds bij Proximus .
Ondertussen nog maar eens gebeld nog maar eens een technieker over de vloer die toevallig ook een zwart scherm te zien kreeg . Zij commentaar : “ heb ik al meermaals aan de specialisten gewerkt”
Is er aub eindelijk een oplossing in zicht dit is toch de schande voorbij !
Ik vrees dat het wel degelijk een pickx probleem is want al de rest kunnen we perfect casten. Vrt nu Auvio. YouTube geen probleem. Netflix etc
Er zit niks anders op dat als de nieuwe versie uit komt dit probleem uiteindelijk achter de rug is maar als daarom voor de ingebouwde cast functie voor TV’s dan weer zal ondersteund worden, dat vraag ik mij af?
ik bedoel natuurlijk “ Zijn commentaar : “ heb ik al meermaals aan de specialisten gemeld”
vroeger kon je dit zien of de bbox er uit gelegen had via myproximus want normaal werd dit per 24u aangeduid en als die uitgevallen was kon je dit zien omdat het dan geen 24/24 uur was dat je zag staan.
NB: ik kan uit al hetgeen ik hier al gelezen heb van al de Pickx-app problemen die gemeld werden niet echt afleiden of het van de app zelf komt.
maar als je onderbrekingen zou hebben op je internetlijn zou je dit ook moeten merken aan andere apps die je gebruikt, tenzij dat het ergens dan iets zou te maken hebben met buffering en dat bvb bij Proximus de buffering kleiner is = gevoeliger voor (korte) onderbrekingen , want als al de onderbrekingen langer duren dan zal iedere app daar last van vertonen.
Want nogmaals als de app niet deugt zoals je veronderstelt, dan zou die app bij mij ook mankementen moeten vertonen en dit is nog altijd niet het geval, dus er moeten andere zaken meespelen.
Enfin zoals ook al reeds gezegd het blijft voor ons voor een deel gissen en is het tenslotte Proximus die het in orde moet krijgen, alleen ben ik totaal verwonderd dat ik dan daar nog geen last van heb???
toch niet met android en en via laptotp.
Er kwam vorige week een technieker aan huis, vandaag werd de lijn zelf gecontroleerd . Alles zou in orde zijn toch blijf ik ergerlijke zwarte schermen krijgen bij het chromecasten via de Pickx app.
Nog steeds overtuigd dat de app deugt ???
Kan ik ergens zelf nagaan of er onderbrekingen waren op de internetlijn ?
Maar wel via andere servers en als het echt enkel en alleen aan de picks-app zou liggen dan moet iedereen zonder uitzondering (dus ik ook ) die zelfde problemen ondervinden als u bvb.
Enfin wat er ook van weze, met deze uitleg weet ik ook wel dat het hiermee natuurlijk nog niet opgelost is voor iedereen.
Er zijn problemen met het casten gekend. Er zal hiervoor snel een nieuwe versie komen, maar wanneer hangt af van de resultaten van de testen. Je kan je ook steeds opgeven als tester voor de nieuwe versie zodat je zelf mee feedback kan geven. Meer info vind je hier
dat symbool verschijnt daar inderdaad niet maar als je een zender kiest en opstart met volledig scherm, dan klik je met de rechtermuisknop in je volledig scherm, een schermpje opent dan en moet je daar kunnen kiezen om te casten.
Ik gebruik Google Chrome windows 10 en voor pick verschijnt geen cast symbool
FYI: ik heb nu nog eens geprobeerd om Proximus pickx te casten vanuit de Edge browser onder windows 11 en het werkt ook.
Chrome.
Als ik inlog op Pickx met mijn smartfoon dan kan ik tv kijken op mijn smartfoon maar het casten naar een tvscherm lukt niet omdat ik nergens vind hoe en waar dit te doen.
normaal moet je zoon cast symbool zien, zie → Pickx-app bekijken via Chromecast | Proximus
Ik gebruik dus geen d'ongle. Kan alles gasten soms zelfs Pickx maar vroeg of laat komt dat zwarte scherm
Chrome.
Als ik inlog op Pickx met mijn smartfoon dan kan ik tv kijken op mijn smartfoon maar het casten naar een tvscherm lukt niet omdat ik nergens vind hoe en waar dit te doen.
zal wel van de versie van HDMI dongle afhangen die je hebt.
al is het wel raar dat je verbinding kunt maken met de app en niet via je browser, welke browser gebruik je
Via de Pickx app kan ik verbinding maken maar dan krijg ik om de haverklap een zwart scherm of de melding:aan het laden.
Via de webversie kan ik geen verbinding maken met de tv en dongle.
Ik heb hetzelfde probleem,tablet en smartfoon naar aparte chromecast.Blijkbaar marcheert het beter met een laptop maar dat heb ik helaas niet.
(ook met pc kan dit uiteraard.)
Ook afhankelijk van welke versie van HDMI dongle je op je HDMI TV ingang je aangesloten hebt.
Zoals al meermaals geschreven zend ik vanuit 2 GSm's en een tablet allemaal Android naar de ingebouwde chrome cast van mijn Philips tv
Dat gaat inderdaad niet zolang Prox Picks niet compatible is voor chromecast op je TV.
zoals het ook nog niet compatible is voor de “android box” maar wel compatible voor de “apple Tv box”.
Ik werk ook met een chromecast hdmi dongle die op een HDMI ingang van mijn TV aangesloten is.
Ik heb hetzelfde probleem,tablet en smartfoon naar aparte chromecast.Blijkbaar marcheert het beter met een laptop maar dat heb ik helaas niet.
op geen enkele werkt het bij wimmer
“Op geen enkele”?
Hier ben ik niet mee. Hoe weet je dat? Noemt Wimmer al die apparaten in een ander topic dan?
Google chrome cast, Philips chrome cast en de V7 chrome cast zijn in principe 3 verschillende apparaten (misschien niet technisch) met (alweer in principe) 3 verschillende firmwares