Beantwoord

pickx werkt meestal niet.

  • 11 November 2021
  • 59 reacties
  • 736 Bekeken

Mijn vraag is:waarom kan ik storingsvrij naar Youtube kijken en foto’s bekijken via Chromecast en wanneer ik een tv programma wil bekijken er om de haverklap het beeld wegvalt en er of een zwartscherm of de melding aan het laden volgt.

Ik betaal voor tv en kan er niet naar kijken,Proximus stelt me zwaar teleur.

Tijd om na te denken over een andere provider.

Een kwade jarenlange abonnee.

icon

Beste antwoord door Martin 12 November 2021, 12:15

Bekijk origineel

59 reacties

Er zit niks anders op dat als de nieuwe versie uit komt dit probleem uiteindelijk achter de rug is maar als daarom voor de ingebouwde cast functie voor TV’s dan weer zal ondersteund worden, dat vraag ik mij af? 

Reputatie 2
Badge

ik bedoel natuurlijk “ Zijn commentaar : “ heb ik al meermaals aan de specialisten gemeld” 

Reputatie 2
Badge

Ik gaf me op als tester maar kreeg geen antwoord zoals steeds bij Proximus :rage: .

Ondertussen nog maar eens gebeld nog maar eens een technieker over de vloer die toevallig ook een zwart scherm te zien kreeg . Zij commentaar : “ heb ik al meermaals aan de specialisten gewerkt” 

Is er aub eindelijk een oplossing in zicht dit is toch de schande voorbij !

Reputatie 7
Badge +4

Er zijn problemen met het casten gekend. Er zal hiervoor snel een nieuwe versie komen, maar wanneer hangt af van de resultaten van de testen. Je kan je ook steeds opgeven als tester voor de nieuwe versie zodat je zelf mee feedback kan geven. Meer info vind je hier

vroeger kon je dit zien of de bbox er uit gelegen had via myproximus want normaal werd dit per 24u aangeduid en als die uitgevallen was kon je dit zien omdat het dan geen 24/24 uur was dat je zag staan.

NB: ik kan uit al hetgeen ik hier al gelezen heb van al de Pickx-app problemen die gemeld werden niet echt afleiden of het van de app zelf komt.

maar als je onderbrekingen zou hebben op je internetlijn zou je dit ook moeten merken aan andere apps die je gebruikt, tenzij dat het ergens dan iets zou te maken hebben met buffering en dat bvb bij Proximus de buffering kleiner is = gevoeliger voor (korte) onderbrekingen , want als al de onderbrekingen langer duren dan zal iedere app daar last van vertonen.
Want nogmaals als de app niet deugt zoals je veronderstelt, dan zou die app bij mij ook mankementen moeten vertonen en dit is nog altijd niet het geval, dus er moeten andere zaken meespelen.

Enfin zoals ook al reeds gezegd het blijft voor ons voor een deel gissen en is het tenslotte Proximus die het in orde moet krijgen, alleen ben ik totaal verwonderd dat ik dan daar nog geen last van heb???

toch niet met android en en via laptotp.

Reputatie 2
Badge

Er kwam vorige week een technieker aan huis, vandaag werd de lijn zelf gecontroleerd . Alles zou in orde zijn toch blijf ik ergerlijke zwarte schermen krijgen bij het chromecasten via de Pickx app.

Nog steeds overtuigd dat de app deugt ???

Kan ik ergens zelf nagaan of er onderbrekingen waren op de internetlijn ?

Maar wel via andere servers en als het echt enkel en alleen aan de picks-app zou liggen dan moet iedereen zonder uitzondering (dus ik ook ) die zelfde problemen ondervinden als u bvb.

Enfin wat er ook van weze, met deze uitleg weet ik ook wel dat het hiermee natuurlijk nog niet opgelost is voor iedereen.

Reputatie 2
Badge

Ik vrees dat het wel degelijk een pickx probleem is want al de rest kunnen we perfect casten. Vrt nu Auvio. YouTube geen probleem. Netflix etc

Eigenlijk als je daar goed over nadenkt zit het probleem hem daarom niet in app zelf, want zoals je hier zo dikwijls leest zijn er die contact kunnen maken over de google chromecast dus dit wil zeggen dat de streaming gestart is en via de servers het aangevraagde content naar je toe gestreamd wordt en komt de app daar niet meer tussen (heeft er niets meer mee te maken en dient je app in feite dan alleen nog als soort afstandsbediening om bvb van zender te veranderen enz...) maar toch  krijgen er zoveel het beeld niet meer door, dus moet het eerder gezocht wordt bij de servers die onderweg naar jou toe, en volgens mij is dit ook logisch want anders zou ik toch ook dit probleem moeten ondervinden, of anders gezegd iedereen dit probleem moeten ondervinden zonder uitzondering als het alleen aan de app zou liggen.

Wat ook belangrijk is dat de chromecast continu goede verbinding heeft met wifi en als het kan best via wifi-5.0 (= sneller dan wifi-2.4 maar draagt minder ver) en bij  oude chromecast  versies moet zowel je chromecast als je toestel waarmee je de chromecast wilt bedienen op het zelfde wifi kanaal zitten namelijk wifi-2.4 bij later versies kan je willekeurig zowel via 2.4 als via 5.0 werken. Eens het content gestreamd wordt naar je chromecast mag zelf de wifi verbinding naar je toestel onderbrekingen vertonen dat geeft geen probleem voor het het gestreamde content.

Dat het ineens totaal niet meer werkt zoals bvb bij de upgrade van apple toestellen zoals iOS 15 werkte het ineens niet meer, maar dat heeft dan weer niks met de servers te maken maar aan de app die moet aangepast worden.

Ja ik weet het ook niet meer, wat kun je veel meer doen dan afwachten tot een uiteindelijke oplossing komt van Proximus.

Reputatie 2
Badge

We sukkelen dus rustig voort en betalen voor onbestaande service.. 

 

Ik heb ook dat probleem niet voor, gewoon om de eenvoudige reden de webversie is bedoeld voor pc/laptop en de app versie is voorzien voor andere draagbare toestellen, en zo gebruik ik het ook, dus op de laptop de webversie en op mijn smartphone galaxy de app versie en daarbij ondervind ik nog altijd geen problemen bij casten naar mijn google HDMI dongle op mijn TV aangesloten.

Wat ik wel persoonlijk spijtig vind is inderdaad dat het castsymbool niet geïntegreerd werd bij de webversie van pickx om de cast sessie te kunnen starten, want dan zouden klanten desnoods als alternatief bij  app-versie problemen, de webversie kunnen gebruiken op hun draagbare toestellen zoals tablets en smartphone.

Reputatie 2
Badge

Martin, ik gebruik geen PC om te casten ( is fysisch gewoon niet praktisch).

Wanneer ik doe wat je zegt en dus op de Android GSM naar Pickx webversie ga en mijn GSM vertikaal hou zonder zender te kiezen is er geen cast symbool. In horizontale positie evenmin.

De helpdesk stel de dat ook als oplossing voor maar helaas.

Zoals je zegt op de GSM of tablet moet je een WERKENDE app gebruiken.

En daar wringt het schoentje al heel lang. of had je dat nog niet ervaren?

ja maar zo niet hé :relaxed:

Het is de bedoeling dat je op smartphone en tablet de app gebruikt en op pc en laptop de browser = webversie. 

bvb op mijn android smartphone zie ik alleen het castsymbool in verticale positie dus als ik nog geen zender gekozen heb en dus moet ik eerst dit symbool aanklikken om te casten op tv, dan als die klaar is een zender kiezen en deze starten dan pas komt die zender op TV 

NB: daarom dat ik hier altijd spreek over de webversie die ik het meest gebruik op mijn laptop, heb daarnet nog eens geprobeerd op mijn android smartphone en daar werkt het ook nog altijd bij mij.

Reputatie 2
Badge

Rechtermuis opmijn GSM? 

dat symbool verschijnt daar inderdaad niet maar als je een zender kiest en opstart met volledig scherm, dan klik je met de rechtermuisknop in je volledig scherm,  een schermpje opent dan en moet je daar kunnen kiezen om te casten.

Reputatie 2
Badge

Ik gebruik Google Chrome windows 10 en voor pick verschijnt geen cast symbool 

FYI: ik heb nu nog eens geprobeerd om Proximus pickx te casten vanuit de Edge browser onder windows 11 en het werkt ook.

Chrome.

Als ik inlog op Pickx met mijn smartfoon dan kan ik tv kijken op mijn smartfoon maar het casten naar een tvscherm lukt niet omdat ik nergens vind hoe en waar dit te doen.

normaal moet je zoon cast symbool zien, zie → Pickx-app bekijken via Chromecast | Proximus

Reputatie 2
Badge

Ik gebruik dus geen d'ongle. Kan alles gasten soms zelfs Pickx maar vroeg of laat komt dat zwarte scherm 

Chrome.

Als ik inlog op Pickx met mijn smartfoon dan kan ik tv kijken op mijn smartfoon maar het casten naar een tvscherm lukt niet omdat ik nergens vind hoe en waar dit te doen.

zal wel van de versie van HDMI dongle afhangen die je hebt.

al is het wel raar dat je verbinding kunt maken met de app en niet via je browser, welke browser gebruik je 

Via de Pickx app kan ik verbinding maken maar dan krijg ik om de haverklap een zwart scherm of de melding:aan het laden.

Via de webversie kan ik geen verbinding maken met de tv en dongle.

Ik heb hetzelfde probleem,tablet en smartfoon naar aparte chromecast.Blijkbaar marcheert het beter met een laptop maar dat heb ik helaas niet. 

(ook met pc kan dit uiteraard.)

Ook afhankelijk van welke versie van HDMI dongle je op je HDMI TV ingang je aangesloten hebt. 

Zoals al meermaals geschreven zend ik vanuit 2 GSm's en een tablet allemaal Android naar de ingebouwde chrome cast van mijn Philips tv

 

Dat gaat inderdaad niet zolang Prox Picks niet compatible is voor chromecast op je TV.

zoals het ook nog niet compatible is voor de “android box” maar wel compatible voor de “apple Tv box”.

Ik werk ook met een chromecast hdmi dongle die op een HDMI ingang van mijn TV aangesloten is.

Reageer