Beantwoord

pickx werkt meestal niet.

  • 11 November 2021
  • 59 reacties
  • 736 Bekeken

Mijn vraag is:waarom kan ik storingsvrij naar Youtube kijken en foto’s bekijken via Chromecast en wanneer ik een tv programma wil bekijken er om de haverklap het beeld wegvalt en er of een zwartscherm of de melding aan het laden volgt.

Ik betaal voor tv en kan er niet naar kijken,Proximus stelt me zwaar teleur.

Tijd om na te denken over een andere provider.

Een kwade jarenlange abonnee.

icon

Beste antwoord door Martin 12 November 2021, 12:15

Bekijk origineel

59 reacties

Dit zal zeker niet werken wordt nog niet ondersteund.

Volgens mij nog voor geen enkele TV.

Mogelijk is die niet compatibel met Pickx?
Vergis ik mij of is er ook een chromecast ingebouwd in de V7? Zo ja, heb je die al geprobeerd?

Dat is inderdaad ingebouwd in de V7

NB: Als de chromecast niet werkt, gelieve de chromecast app data te verwijderen.
Ga naar settings - device settings - apps - chromecast - clear data

Reputatie 2
Badge

Chrome cast werkt perfect alleen niet met de Pickx APP.

 

 

maar welke chrome cast? die van google? die van de tv? die van de V7?

 

op geen enkele werkt het bij wimmer

Reputatie 2
Badge

Zoals al meermaals geschreven zend ik vanuit 2 GSm's en een tablet allemaal Android naar de ingebouwde chrome cast van mijn Philips tv

op geen enkele werkt het bij wimmer

“Op geen enkele”?
Hier ben ik niet mee.  Hoe weet je dat? Noemt Wimmer al die apparaten in een ander topic dan?
Google chrome cast, Philips chrome cast en de V7 chrome cast zijn in principe 3 verschillende apparaten (misschien niet technisch) met (alweer in principe) 3 verschillende firmwares

Ik heb hetzelfde probleem,tablet en smartfoon naar aparte chromecast.Blijkbaar marcheert het beter met een laptop maar dat heb ik helaas niet.

Zoals al meermaals geschreven zend ik vanuit 2 GSm's en een tablet allemaal Android naar de ingebouwde chrome cast van mijn Philips tv

 

Dat gaat inderdaad niet zolang Prox Picks niet compatible is voor chromecast op je TV.

zoals het ook nog niet compatible is voor de “android box” maar wel compatible voor de “apple Tv box”.

Ik werk ook met een chromecast hdmi dongle die op een HDMI ingang van mijn TV aangesloten is.

Ik heb hetzelfde probleem,tablet en smartfoon naar aparte chromecast.Blijkbaar marcheert het beter met een laptop maar dat heb ik helaas niet. 

(ook met pc kan dit uiteraard.)

Ook afhankelijk van welke versie van HDMI dongle je op je HDMI TV ingang je aangesloten hebt. 

Via de Pickx app kan ik verbinding maken maar dan krijg ik om de haverklap een zwart scherm of de melding:aan het laden.

Via de webversie kan ik geen verbinding maken met de tv en dongle.

zal wel van de versie van HDMI dongle afhangen die je hebt.

al is het wel raar dat je verbinding kunt maken met de app en niet via je browser, welke browser gebruik je 

Chrome.

Als ik inlog op Pickx met mijn smartfoon dan kan ik tv kijken op mijn smartfoon maar het casten naar een tvscherm lukt niet omdat ik nergens vind hoe en waar dit te doen.

Reputatie 2
Badge

Ik gebruik dus geen d'ongle. Kan alles gasten soms zelfs Pickx maar vroeg of laat komt dat zwarte scherm 

Chrome.

Als ik inlog op Pickx met mijn smartfoon dan kan ik tv kijken op mijn smartfoon maar het casten naar een tvscherm lukt niet omdat ik nergens vind hoe en waar dit te doen.

normaal moet je zoon cast symbool zien, zie → Pickx-app bekijken via Chromecast | Proximus

FYI: ik heb nu nog eens geprobeerd om Proximus pickx te casten vanuit de Edge browser onder windows 11 en het werkt ook.

Reputatie 2
Badge

Ik gebruik Google Chrome windows 10 en voor pick verschijnt geen cast symbool 

dat symbool verschijnt daar inderdaad niet maar als je een zender kiest en opstart met volledig scherm, dan klik je met de rechtermuisknop in je volledig scherm,  een schermpje opent dan en moet je daar kunnen kiezen om te casten.

Reputatie 2
Badge

Rechtermuis opmijn GSM? 

ja maar zo niet hé :relaxed:

Het is de bedoeling dat je op smartphone en tablet de app gebruikt en op pc en laptop de browser = webversie. 

bvb op mijn android smartphone zie ik alleen het castsymbool in verticale positie dus als ik nog geen zender gekozen heb en dus moet ik eerst dit symbool aanklikken om te casten op tv, dan als die klaar is een zender kiezen en deze starten dan pas komt die zender op TV 

NB: daarom dat ik hier altijd spreek over de webversie die ik het meest gebruik op mijn laptop, heb daarnet nog eens geprobeerd op mijn android smartphone en daar werkt het ook nog altijd bij mij.

Reputatie 2
Badge

Martin, ik gebruik geen PC om te casten ( is fysisch gewoon niet praktisch).

Wanneer ik doe wat je zegt en dus op de Android GSM naar Pickx webversie ga en mijn GSM vertikaal hou zonder zender te kiezen is er geen cast symbool. In horizontale positie evenmin.

De helpdesk stel de dat ook als oplossing voor maar helaas.

Zoals je zegt op de GSM of tablet moet je een WERKENDE app gebruiken.

En daar wringt het schoentje al heel lang. of had je dat nog niet ervaren?

Ik heb ook dat probleem niet voor, gewoon om de eenvoudige reden de webversie is bedoeld voor pc/laptop en de app versie is voorzien voor andere draagbare toestellen, en zo gebruik ik het ook, dus op de laptop de webversie en op mijn smartphone galaxy de app versie en daarbij ondervind ik nog altijd geen problemen bij casten naar mijn google HDMI dongle op mijn TV aangesloten.

Wat ik wel persoonlijk spijtig vind is inderdaad dat het castsymbool niet geïntegreerd werd bij de webversie van pickx om de cast sessie te kunnen starten, want dan zouden klanten desnoods als alternatief bij  app-versie problemen, de webversie kunnen gebruiken op hun draagbare toestellen zoals tablets en smartphone.

Reputatie 2
Badge

We sukkelen dus rustig voort en betalen voor onbestaande service.. 

 

Ja ik weet het ook niet meer, wat kun je veel meer doen dan afwachten tot een uiteindelijke oplossing komt van Proximus.

Reageer