Beantwoord

pickx werkt meestal niet.

  • 11 November 2021
  • 59 reacties
  • 736 Bekeken


Toon eerste bericht

59 reacties

Reputatie 2
Badge

ik bedoel natuurlijk “ Zijn commentaar : “ heb ik al meermaals aan de specialisten gemeld” 

Er zit niks anders op dat als de nieuwe versie uit komt dit probleem uiteindelijk achter de rug is maar als daarom voor de ingebouwde cast functie voor TV’s dan weer zal ondersteund worden, dat vraag ik mij af? 

Reputatie 2
Badge

Er kwam vorige week een technieker aan huis, vandaag werd de lijn zelf gecontroleerd . Alles zou in orde zijn toch blijf ik ergerlijke zwarte schermen krijgen bij het chromecasten via de Pickx app.

Nog steeds overtuigd dat de app deugt ???

Kan ik ergens zelf nagaan of er onderbrekingen waren op de internetlijn ?

vroeger kon je dit zien of de bbox er uit gelegen had via myproximus want normaal werd dit per 24u aangeduid en als die uitgevallen was kon je dit zien omdat het dan geen 24/24 uur was dat je zag staan.

NB: ik kan uit al hetgeen ik hier al gelezen heb van al de Pickx-app problemen die gemeld werden niet echt afleiden of het van de app zelf komt.

maar als je onderbrekingen zou hebben op je internetlijn zou je dit ook moeten merken aan andere apps die je gebruikt, tenzij dat het ergens dan iets zou te maken hebben met buffering en dat bvb bij Proximus de buffering kleiner is = gevoeliger voor (korte) onderbrekingen , want als al de onderbrekingen langer duren dan zal iedere app daar last van vertonen.
Want nogmaals als de app niet deugt zoals je veronderstelt, dan zou die app bij mij ook mankementen moeten vertonen en dit is nog altijd niet het geval, dus er moeten andere zaken meespelen.

Enfin zoals ook al reeds gezegd het blijft voor ons voor een deel gissen en is het tenslotte Proximus die het in orde moet krijgen, alleen ben ik totaal verwonderd dat ik dan daar nog geen last van heb???

toch niet met android en en via laptotp.

…...

Ik betaal voor tv en kan er niet naar kijken,

….

wil je daarmee zeggen dat je ook problemen hebt als je TV kijkt via de decoder?

Ik verblijf in het buitenland en mijn abbonement loopt door.

Proximus belooft met Pickx iets waar veel storing op zit.

Reputatie 2
Badge

Ik heb via Pickx nog niet veel programma's kunnen uitkijken. Dus neen die app deugd niet

Volledig akkoord,een kl...te app.Steeds weer frustratie,lukt het of lukt het niet.

Toch minder problemen blijkbaar met de webversie dan met de app versie

Hoe bedoel je?

Als ik afga wat ik hier in al de berichten lees stel ik vast dat er toch meer problemen zijn als de pickx app gebruikt wordt dan bij het gebruik van de →   Pickx webversie

Bedankt, dit probeer ik eens.

Werkt dit ook met wifi en zonder gebruik van 4G?

Klinkt misschien een domme vraag maar ik ben leek in deze materie.

inderdaad dit werkt op wifi, want het is ook via je browser dat dit gebeurt, als je op de link klikt zal je browser openen en moet je dan gewoon inloggen.

→   Pickx webversie

Ik gebruik meestal proximus pickx op mijn laptop dus de webversie via browser, maar bij mij werkt ook de app versie wat dus niet bij iedereen evengoed werkt dat merk je wel aan de soms hevige reacties hier :relaxed:

Reputatie 2
Badge

Zoals al heel vaak herhaald de Pickx APP deugd niet. Alleen doet men er niets aan. Ik kan allerlei dingen casten Vrt u, Auvio, YouTube etc maar Pickx is in handen van de specialisten. Na veel klagen krijg ik een maand replay dat ik dus niet kan gebruiken want Pickx werkt niet.

Zou jij gelukkig zijn dat je hiervoor moet betalen? En neen ze reageren dit weekend niet. Afgelopen maanden evenmin 

Reputatie 2
Badge

Waarom pickx webversie gebruiken? Op de GSM geen cast symbool.op het web van de zenders zelf daarentegen.... 

Reputatie 2
Badge

Martin : hevige reacties ??

quote “Sneller internet werkt “

dit is fictie : https://itdaily.be/blogs/infrastructuur/hoe-proximus-met-ultra-vectoring-aan-sneller-internet-werkt/ ||| https://itdaily.be/nieuws/infrastructuur/proximus-en-nokia-verdubbelen-vdsl-internetsnelheid-in-wereldprimeur/

Dit is gemeten realiteit

26.6 Mbps (downloaden ),7.41 Mbps (uploaden)

Reputatie 2
Badge

Martin, begrijp je ook waarom die hevige reacties gedurende maanden er niet voor zorgden dat Proximus de bugs eindelijk uit de Pickx App haalde ????

Kan jij trouwens casten vanuit Pickx webversie ? Zelfs vanuit de PC is er geen cast icoontje ?

Inderdaad Wimmer, ik kan casten maar niet vanuit Edge  browser die ik het meest gebruik omdat ik niet zo’n fan ben van de google browser, maar ieder zijn mening uiteraard.

En waarom die problemen niet opgelost geraken, nee daar heb ik evengoed het raden naar, ook weet ik niet of dit Prox IT’ers zelf zijn die daar mee bezig zijn of dat dit uitgeven wordt enz…..

Allemaal goed en wel om de web versie te gebruiken maar op mijn smartfoon zie ik niets om te casten.

Wat nu????

Gewoon om te weten:

En lukt het ook niet via de webversie met chrome browser?

Reputatie 7
Badge +5

@cicero Kan je mij doorgeven welke chromecast je gebruikt? Dan geef ik dit door aan de experts.

Reputatie 2
Badge

Ik gebruik Google Chrome maar kan pick webversie van daaruit niet casten wat ik  overigens al meermaals aan jullie doorgaf. Wat baten kaars en bril als Proximus niet zien en wil. 

Dat kan me gebeuren als ik  iets te hevig ben :joy:

👍😂

Reputatie 2
Badge

Chrome cast ingebouwd in Philips Oled tv. 

Maar er zijn veel mensen met cast problemen met Pickx hoor

Reageer