Vraag

Pickx op Google Chromecast MET Google TV

  • 20 February 2021
  • 50 reacties
  • 6888 Bekeken

Ik heb in Spanje het in de titel genoemde toestelletje gekocht.

Ik kan daar perfect een aantal apps op installeren zoals TV Vlaanderen, ZDF, 3Sat, zdf heute, arte, NOS, npo enz. TV Vlaanderen werkt perfect, de buitenlandse apps geven soms problemen door geoblocking maar ik kan wel in de archieven kijken (dus uitgesteld).

Waarom kan in Pickx niet installeren? Kunnen jullie IT mensen daar eens naar kijken.

Dit toestelletje zorgt er voor dat mijn satelliet-installatie overbodig wordt (mits WIFI uiteraard beschikbaar is). Ik denk dat dit een hit wordt voor +/- 60 euro zodra het in België beschikbaar komt. Graag bereid tot meer uitleg indien gewenst.

Vriendelijk dank.
https://androidworld.nl/smarthome/chromecast-met-google-tv-kopen-nederland


50 reacties

Reputatie 7
Badge +3

IK heb nog een oudere chromecast HDMI dongle en daar werkt het wel mee, indien je zo ene op de kop kan tikken zou je voorlopig hiermee je plan kunnen trekken

Ook hiermee moet je casten. De vraag is/was de Pickx App beschikbaar maken in google play voor TV met android besturingssysteem.( zodat je niet meer moet casten)

Blijkbaar wil Proximus dit niet toelaten , zodat je verplicht blijft een  decoder / TV box te gebruiken om TV te kijken.

Eerste decoder is inbegrepen in het abonnement een tweede / derde is betalend. Als Proximus de Pickx app vrijgeeft voor installatie op Android TV heb je geen tweede of derde decoder meer nodig. Is uit pure commerciële overweging/reden waarom Proximus de Pickx App blokkeert voor Android TV.

Telenet en Tv Vlaanderen hebben hun App reed geruime tijd beschikbaar gemaakt voor Android TV .

Hopelijk past Proximus hun beleid spoedig aan. 

Enige update qua prior enmplanning. Nu dat de dongle ok officieel naar belgie komt op t einde van de maand?

 

Zou leuk zijn dat het Niet enkel de app kan gebruiken maar dat t look integreert als een service in het overview scherm

@HadewychT ? Waar blijft de Google TV app? Een jaar lijkt me toch tijd genoeg om die app te deployen voor Android TV / Google TV. Die codebase gaat niet enorm anders zijn. Dus maak ons hier geen zever wijs.

Het casten via de smartphone is geen probleem maar ik wil het kunnen bedienen met de afstandsbediening van de Chromecast met tv zoals VTM go of VRT max

@Frans_053 Momenteel is er inderdaad nog geen Pickx app beschikbaar voor Google TV. Het staat wel op de (middellange tot lange termijn) planning, maar op korte termijn is een Google TV app nog geen prioriteit.

Gezien we ondertussen 2 jaar verder zijn en de Pickx-app nog steeds niet in de Playstore staat op Android TV - based toestellen hoor ik graag van @HadewychT wat het huis precies verstaat onder "middellange tot lange termijn". Android TV is steeds vaker de norm, maar Proximus blijft - als enige - achter. Als ondertussen zelfs een voormalig notoir digibete speler als VRT haar Max-app beschikbaar heeft gemaakt op het platform, wordt het dan eens geen tijd dat Proximus, die zich toch profileert als een cutting edge / moderne speler, uiteindelijk ook de stap zet?

Reputatie 7
Badge +4

@Frans_053 Ik heb je vraag doorgespeeld naar de verantwoordelijken voor de app. We houden je op de hoogte zodra we meer weten. 

Jammer dat het voor de ene wel kan en voor de andere niet . Kan iedereen met Apple TV dan zomaar kijken naar pickx?

Mvg Artie

Blijkbaar wel maar persoonlijk heb ik er geen ervaring mee aangezien ik geen “Apple TV” heb.

Blijkbaar zou de nieuwste Chromecast met Google Tv nu wel werken met de Pickx app?  Kunnen jullie dit bevestigen?

Ik ook niet :wink:

Reputatie 2
Badge +1

Met de Apple TV werkt het eigenlijk redelijk goed…

 

Alleen is de TV gids een beetje middeleeuws als je dit bv. vergelijkt met de TV gids van TV Vlaanderen…

Maar goed, dit is ook al zo op de V7 zo, alleen is het op de Apple TV nog een tikkeltje erger…

 

Trouwens er is voor TV Vlaanderen net het omgekeerde, geen Apple TV app...

Ook met Apple TV werkt het zeer slecht

Wat wordt er bedoeld met ‘geen prioriteit'? Het is toch ronduit beschamend dat een TV app niet op Google TV werkt 🤦🏻‍♂️

Casten met Pickx lijkt voor één of andere reden trouwens de laatste maanden ook steeds meer te falen, terwijl dat met YouTube bvb wel perfect werkt…

Er lijkt me nog wel wat werk aan de winkel…

Reputatie 7
Badge +4

@Frans_053 Momenteel is er inderdaad nog geen Pickx app beschikbaar voor Google TV. Het staat wel op de (middellange tot lange termijn) planning, maar op korte termijn is een Google TV app nog geen prioriteit.

Reputatie 2
Badge +1

Ook met Apple TV werkt het zeer slecht

Kan je hier eens dieper op ingaan ?

Een apple TV kan die ook eventueel via utp kabel verbonden worden aan de bbox?

dan zou @Kristofke zo eens kunnen proberen of er dan minder problemen optreden.

Reputatie 2
Badge +1

Een apple TV kan die ook eventueel via utp kabel verbonden worden aan de bbox?

dan zou @Kristofke zo eens kunnen proberen of er dan minder problemen optreden.

Dat kan idd zeker, de mijne is via WiFi verbonden en ik heb geen enkele problemen buiten met die achterlijke TVgids….

@Instagreg Daarom dat ik vermoed dat het een wifi probleem zou kunnen zijn maar dat is natuurlijk niet zeker zolang we niet weten welke problemen @Kristofke juist ondervindt.

Staat bij u “One SSID” smart wifi actief op je bbox?

We kunnen hier spijtig genoeg nog niet meer info over geven.

 

Wat is de status hiervan? 

Duurt wel erg lang … GoogleTV is ondertussen al gereleased in Benelux.

Ikzelf had het vorig jaar al gekocht via een site in Duitsland.

Telenet TV en Vlaanderen TV werkt super hierop.

Ben erg tevreden van GoogleTV, alleen teleurgesteld dat Proximus het niet laat werken hierop.

 

Is er nog altijd geen tijdsframe voor Pickx op GoogleTV?

@Sam Van Buggenhout 

Waar heb je dat ergens gelezen of gehoord?

Ik heb net een chromecast met google TV aangeschaft. Spijtig dat de pickx app hier niet op kan worden geinstalleerd. Ze bieden nu wel een pack aan met enkel internet+mobile en met een optie TV light voor wie enkel met pickx app wil kijken. Als je die optie aanbiedt voorzie dan ook de optie dat we niet langer meer moeten casten?

Ik kan alleen maar bevestigen dat Pickx op Apple TV een grote teleurstelling is.

Apple TV verbonden met UTP (gigabit) en gigabit fiber.  Streamen van Netflix, Prime, Disney+ en AppleTV+ werkt zonder enig probleem. Alleen Pickx is onbetrouwbaar.

Problemen die zich regelmatig voordoen zijn:

  • Pickx app blijft eindeloos laden bij starten van stream
  • klank maar geen beeld
  • stream die uitvalt

Enige oplossing Pickx app afsluiten (via dubbel klik op Home knop en swipe up) en opnieuw starten.

Dit om dan nog maar de zwijgen van de gebruikservaring wanneer het wel werkt.

Ik weet niet of pickx app al draait op de chromecast met google TV en zelfs met de versie er voor zijn er ook nog problemen of het zou moeten zijn dat dit recent opgelost  is!

PS: Maandag pas komt hier iemand terug langs die van Proximus zelf is.

Reageer