Vraag

Pickx op Google Chromecast MET Google TV

  • 20 February 2021
  • 50 reacties
  • 6888 Bekeken

Ik heb in Spanje het in de titel genoemde toestelletje gekocht.

Ik kan daar perfect een aantal apps op installeren zoals TV Vlaanderen, ZDF, 3Sat, zdf heute, arte, NOS, npo enz. TV Vlaanderen werkt perfect, de buitenlandse apps geven soms problemen door geoblocking maar ik kan wel in de archieven kijken (dus uitgesteld).

Waarom kan in Pickx niet installeren? Kunnen jullie IT mensen daar eens naar kijken.

Dit toestelletje zorgt er voor dat mijn satelliet-installatie overbodig wordt (mits WIFI uiteraard beschikbaar is). Ik denk dat dit een hit wordt voor +/- 60 euro zodra het in België beschikbaar komt. Graag bereid tot meer uitleg indien gewenst.

Vriendelijk dank.
https://androidworld.nl/smarthome/chromecast-met-google-tv-kopen-nederland


50 reacties

En inderdaad net zoals er een pickx app is voor Apple TV is er dan weer geen voor Android TV box!?

Enige update qua prior enmplanning. Nu dat de dongle ok officieel naar belgie komt op t einde van de maand?

 

Zou leuk zijn dat het Niet enkel de app kan gebruiken maar dat t look integreert als een service in het overview scherm

Duurt wel erg lang … GoogleTV is ondertussen al gereleased in Benelux.

Ikzelf had het vorig jaar al gekocht via een site in Duitsland.

Telenet TV en Vlaanderen TV werkt super hierop.

Ben erg tevreden van GoogleTV, alleen teleurgesteld dat Proximus het niet laat werken hierop.

 

Is er nog altijd geen tijdsframe voor Pickx op GoogleTV?

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb er op dit ogenblik geen zicht op wanneer dit het geval zijn zijn. Ik heb deze vraag opnieuw doorgestuurd naar de verantwoordelijken voor de app.

Beste, kan dit ondertussen al we zijn weer een paar maanden verder

@HadewychT ? Waar blijft de Google TV app? Een jaar lijkt me toch tijd genoeg om die app te deployen voor Android TV / Google TV. Die codebase gaat niet enorm anders zijn. Dus maak ons hier geen zever wijs.

+1 voor een update aub. :)

Reputatie 5
Badge +2

We kunnen hier spijtig genoeg nog niet meer info over geven.

Dat is jammer had mij speciaal hiervoor een Chromecast met tv voor aangekocht zodat ik niet telkens met de smartphone moest kijken. Ik hoop dat hier snel Verandering in komt. 

IK heb nog een oudere chromecast HDMI dongle en daar werkt het wel mee, indien je zo ene op de kop kan tikken zou je voorlopig hiermee je plan kunnen trekken

Het casten via de smartphone is geen probleem maar ik wil het kunnen bedienen met de afstandsbediening van de Chromecast met tv zoals VTM go of VRT max

Reputatie 7
Badge +3

IK heb nog een oudere chromecast HDMI dongle en daar werkt het wel mee, indien je zo ene op de kop kan tikken zou je voorlopig hiermee je plan kunnen trekken

Ook hiermee moet je casten. De vraag is/was de Pickx App beschikbaar maken in google play voor TV met android besturingssysteem.( zodat je niet meer moet casten)

Blijkbaar wil Proximus dit niet toelaten , zodat je verplicht blijft een  decoder / TV box te gebruiken om TV te kijken.

Eerste decoder is inbegrepen in het abonnement een tweede / derde is betalend. Als Proximus de Pickx app vrijgeeft voor installatie op Android TV heb je geen tweede of derde decoder meer nodig. Is uit pure commerciële overweging/reden waarom Proximus de Pickx App blokkeert voor Android TV.

Telenet en Tv Vlaanderen hebben hun App reed geruime tijd beschikbaar gemaakt voor Android TV .

Hopelijk past Proximus hun beleid spoedig aan. 

In feite bedoelde ik dat je ondertussen inderdaad je plan kunt trekken met google chromecast, alleen vraag Ik mij af trouwens of de HDMI dongle “google chromecast met google TV” nu al werkt voor Pickx, want daarom werk ik voor alle zekerheid nog altijd met een oude versie, anders zou ik mij zo ene aankopen zodat je die met een afstandsbediening kunt bedienen.

Spijtig dat dit niet gaat, vindt ik voor een bedrijf als Proximus een serieus gezichtsverlies.

Ik heb net een chromecast met google TV aangeschaft. Spijtig dat de pickx app hier niet op kan worden geinstalleerd. Ze bieden nu wel een pack aan met enkel internet+mobile en met een optie TV light voor wie enkel met pickx app wil kijken. Als je die optie aanbiedt voorzie dan ook de optie dat we niet langer meer moeten casten?

Helaas nog steeds niet. Wat een teleurstelling.

Blijkbaar zou de nieuwste Chromecast met Google Tv nu wel werken met de Pickx app?  Kunnen jullie dit bevestigen?

@Sam Van Buggenhout 

Waar heb je dat ergens gelezen of gehoord?

Van de technische klantenservice vandaag. Zou sinds kort opgelost moeten zijn. 
Maar wou het voor de zekerheid eens vragen aan gebruikers.

@Frans_053 Momenteel is er inderdaad nog geen Pickx app beschikbaar voor Google TV. Het staat wel op de (middellange tot lange termijn) planning, maar op korte termijn is een Google TV app nog geen prioriteit.

Gezien we ondertussen 2 jaar verder zijn en de Pickx-app nog steeds niet in de Playstore staat op Android TV - based toestellen hoor ik graag van @HadewychT wat het huis precies verstaat onder "middellange tot lange termijn". Android TV is steeds vaker de norm, maar Proximus blijft - als enige - achter. Als ondertussen zelfs een voormalig notoir digibete speler als VRT haar Max-app beschikbaar heeft gemaakt op het platform, wordt het dan eens geen tijd dat Proximus, die zich toch profileert als een cutting edge / moderne speler, uiteindelijk ook de stap zet?

Reputatie 1

We zullen de hoop maar opbergen dat Proximus deze app ooit zal aanbieden zeker?

Natuurlijk beter voor hen gezien ze dan lekker kunnen cashen bij de mensen die (uit gemakkelijkheid) dan maar een 2e decoder gebruiken.
Het zou wel netter zijn dat Proximus zou kiezen om ofwel zowel voor Apple als voor Google de optie beschikbaar te maken ofwel voor geen van beide.

Soit, enige zekerheid in het leven: Vanaf 1 januari 2024 verandert de prijs van de Flex packs: + € 3/maand

We kunnen hier spijtig genoeg nog niet meer info over geven.

 

Wat is de status hiervan? 

Reputatie 5
Badge +2

 

We kunnen hier spijtig genoeg nog niet meer info over geven.

 

Wat is de status hiervan? 

Nee hier is nog geen verdere status over.

Van de technische klantenservice vandaag. Zou sinds kort opgelost moeten zijn. 
Maar wou het voor de zekerheid eens vragen aan gebruikers.

 

 

Niet dus :-(

Vandaag nog getest maar helaas.

Sinds vorige week overweeg ik om terug naar Telenet te gaan. Hun app werkt wel op de Google tv.

 

Reageer