Wil net Pickx starten op pc maar wordt geblokkeerd door CC Cleaner wegens het bevatten van Phishing met onderstaande vermelding.
Deze website bevat misleidende inhoud
Op www.pickx.be heeft Webschild diverse phishing-items gedetecteerd waarmee kan worden geprobeerd u over te halen schadelijke software op uw computer te installeren en privacygevoelige persoonlijke gegevens te onthullen, zoals wachtwoorden en bankrekeninggegevens.
Iemand een oplossing?
Bladzijde 1 / 2
Eens goed en begrijpend lezen, zou ik zeggen.
Beste Mutli, ik zeg alleen dat als er iets gewijzigd wordt er veelal problemen optreden en dan denk ik dat er niet grondig getest wordt. Een aankondiging van een wijziging is het minste wat Proximus kan uitsturen. Dan kan iedereen al zijn veiligheidsgordel inklikken . Trouwens moest alles op wieltjes verlopen dan zou dit forum leeg zijn maar de realiteit is anders.
De niet competente chatter kan ook bevestigen dat alles inderdaad opnieuw werkt , en zonder iets te veranderen , te updaten of te herinstalleren op de PC. Zal het mirakel zijn van internet zeker?
Bij Proximus kunnen ze dergelijke mirakels meer gebruiken telkens ze iets veranderen aan goed draaiende toepassingen.
“Niet competent” dat heb jij gezegd
Ik kan alleen maar constateren dat je nog altijd schijnt te denken dat Proximus achter alles zit wat niet goed marcheert.
Zo is het inderdaad want andere anti-malware programma’s hadden het duidelijk niet, zullen iets vroeger geweest zijn om aan te passen.
Het is best mogelijk dat die fameuze aanpassing niet meer is dan een wijziging hun (AVG/Avast) database of black/white list. Daar merkt niemand iets van.
Zou kunnen dat ze al klachten binnengekregen hebben misschien?
Enfin, het voornaamste is dat het opgelost is ;-)
Martin, dat is inderdaad mogelijk maar Pickx uitzicht is plots veranderd, geeft een probleem en Avast pusht een aanpassing om het op te lossen?
Wie zegt dat Avast in de achtergrond geen aanpassing gepusht heeft zonder daarom de versienummer te veranderen, dat detecteer je dan inderdaad niet.
De niet competente chatter kan ook bevestigen dat alles inderdaad opnieuw werkt , en zonder iets te veranderen , te updaten of te herinstalleren op de PC. Zal het mirakel zijn van internet zeker?
Bij Proximus kunnen ze dergelijke mirakels meer gebruiken telkens ze iets veranderen aan goed draaiende toepassingen.
Voor wie nog problemen heeft of het opvolgt, ik heb nog even geprobeerd op een oudere laptop waar windows 10 op staat én avast. Alles lijkt weer normaal te werken , avast houdt Proximus picx niet meer tegen.
Maar wa
Dit kan voorkomen met om het even welke web site inclusief Pickx … maar hey … elke antivirus/anti-whatever heeft een “whitelist” optie, wat let er jullie om pickx(dot)be, en een reeks anderen, in de white list te zetten als men ze als betrouwbaar beschouwd? Ik moet dit met een aantal oude programmas onder windows 10 ook doen trouwens! En ik gebruik al eeuwen Avast en Superantispyware en Malwarebytes.
Het hangt er inderdaad ook veel af van wie die recensies geschreven heeft al beweren ze wel dat alles grondig uitgetest werd, maar ik moet wel toegeven dat ik dit al een tijd geleden gelezen heb en inderdaad het zou verwonderlijk zijn dat Microsoft niets tegen phishing zou doen.
Het zal niet hét van hét zijn, maar AVG/AVAST adverteren ook dat zij bescherming bieden tegen phishing.
TBI: Ik weet niet of dit ondertussen al veranderd is maar microsoft defender biedt geen bescherming tegen phishing-sites is meer een basis beveliging maar bitdefender komt er wel heel goed uit naar verluid.
Zoals ik dus zei (zal me zelf maar een duimpje geven ).
Om even terug te komen op wat je eerder schreef
#Martin : Is toch weer hetzelfde als altijd. Er worden wijzigingen aangebracht bij Proximus toepassingen en er zitten problemen in die de gebruiker maar zelf moet oplossen. Een dreiging skippen is niet het beste waty je kan doen .
Waar is de tijd dat , alvorens iets op het Live netwerk te plaatsen er uitvoerig werd getest op problemen.
Ik heb trouwens nogal wat twijfels over Norton als deze dreiging niet detecteert
Tja, al te gemakkelijke en te snelle conclusie? Wat niets afdoet aan de niet-competentie van de chat
Ik heb gisteren het phishing probleem gehad met eerst Avast.
Nadat ik dat verwijderd had, geen probleem meer (uiteraard)
Daarna AVG geinstalleerd. De installerings interface lijkt verdacht veel op Avast, allicht zelfde firma, dus ook zelfde probleem gekregen.
Daarna het ik (steeds de gratis versie) van Bitdefender geïnstalleerd en daar werkt Proximus picx zoals voorheen. Met excuses aan de ontwikkelaars, het lag aan de anti-virus software.
De respons via de helpdesk chat kon wel beter.
Het duidt inderdaad aan dat AVG/AVAST/CCLEANER nog niet geupdatet is net zoals ik werkte met Norton browser waar de update nog niet gebeurd was. Daarom dat Norton 360 geen vals positief aangaf, want die wordt natuurlijk dagelijks geüpdatet.
Het lijkt vooral te gebeuren met bepaalde beveiliging software. Bijgevolg lijkt het mij simpel op te lossen door AVG/AVAST/CCLEANER (tijdelijk) uit te schakelen en te vervangen door bijv Microsoft Defender.
TBI:
ik heb met volgende browsers geprobeerd Firefox, Opera, Vivaldi, Edge, Norton en geen valspositieven vastgesteld.
Eerst had ik een positieve melding met Norton browser maar was mijn fout updates stonden uit en na de update te laten uitvoeren was er geen melding meer!
Op laptop + Firefox + Bitdefender (betalend) geen probleem. Mogelijk/waarschijnlijk false positives ?
#Martin : Is toch weer hetzelfde als altijd. Er worden wijzigingen aangebracht bij Proximus toepassingen en er zitten problemen in die de gebruiker maar zelf moet oplossen. Een dreiging skippen is niet het beste waty je kan doen .
Waar is de tijd dat , alvorens iets op het Live netwerk te plaatsen er uitvoerig werd getest op problemen.
Ik heb trouwens nogal wat twijfels over Norton als deze dreiging niet detecteert
@Gilbert_050 De Norton Browser detecteert dit wel, maar ik bedoel dat ik verder geen problemen krijg nadat ik die melding genegeerd heb. Norton stelt na negeren geen verder problemen vast.
Zowel Avast als AVG blokkeren de proximus app bij mij.
ik heb (na problemen met Avast) de helpdesk gecontacteerd, daar “gelooft men mij wel” maar (op dat ogenblik) “slechts twee op zoveel gebruikers” die dit melden maakt het nog geen probleem. En ik wordt door gestuurd naar de Avast helpdesk.Ik citeer.
Heb Avast verwijderd, AVG geinstalleerd, met dezelfde melding.
Ik had tot dusver geen klachten over Proximus, maar dit is beneden alles.
AVG blokkeert inderdaad de toegang tot www.pickx.be met de hierboven aangehaalde phishing melding. De dreiging wordt onschadelijk gemaakt maar een toegang tot de website blijft onmogelijk. Dus TV kijken via PC of tablet kan (voorlopig) niet. Graag een oplossing aub.
#Martin : Is toch weer hetzelfde als altijd. Er worden wijzigingen aangebracht bij Proximus toepassingen en er zitten problemen in die de gebruiker maar zelf moet oplossen. Een dreiging skippen is niet het beste waty je kan doen .
Waar is de tijd dat , alvorens iets op het Live netwerk te plaatsen er uitvoerig werd getest op problemen.
Ik heb trouwens nogal wat twijfels over Norton als deze dreiging niet detecteert
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.