Beantwoord

pickx beeldformaat


Ik heb een breedbeeld tv formaat 21:9. Netflix en prime desktop passen zich aan dit beeldformaat aan. Pickx is niet schermvullend maar staat links op mijn scherm in een 16:9 formaat. Oplossing mogelijk ?

icon

Beste antwoord door tointje 10 August 2022, 14:54

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Ik heb een zeer oude tv en kan het formaat van het beeld aanpassen met de afstandsbediening van de tv : menu, image, format en kiezen.  Op uw moderne tv zal dat toch ook moeten kunnen.

Dat werkt niet.. al geprobeerd

Is het beeld dan wel vullend als je 16:9 kiest

Neen, het beeld staat links op mijn scherm met grote zwarte band rechts. Ook met widify browserinvoeging lukt het niet. Youtube, prime, netflix .. geen enkel probleem… enkel pickx werkt niet schermvullend

Dan zal een @proximus_forummedewerker dit eens moeten doorgeven/navragen bij de bevoegde dienst.

Reputatie 6
Badge +2

En als de tv gestart is in pickx, kunt u met de andere afstandsbediening via het menu naar de instellingen (rond wieltje) en na wat zoeken geraakt u bij beeld en formaat. Bij mij staat 21:9 er niet tussen. Dan zal inderdaad  Proximus iets moeten doen. Ik heb wel een v6 decoder.

Het gaat hem over het beeldformaat via de desktop versie van pickx. 

hoe stuur je deze dan naar je Breedbeeld TV 21:9 is dit via google cast HDMI dongle.

Wat krijg je als je dit zelfde doet via pickx-app op smartphone bvb.

Ik gebruik mijn tv scherm als computerscherm.. dus met de desktop versie van pickx. Zal eens proberen met chromecast en app op telefoon

Reputatie 7
Badge +4

@tointje Bedoel je dat de PC is aangesloten op je Smart TV ? Ik zie dat je ook een decoder hebt. Daar kan je in de instellingen het beeldformaat aanpassen. De overige aanpassingen moeten in je TV-toestel zelf gebeuren.  

De tv is aangesloten op de

computer en is een domme tv. Als ik via de desktop toepassing pickx laat afspelen heb ik geen schermvullend beeld… maar … via de google chromecast wel. Dus dat is de oplossing

@tointje Blij te horen dat ik je hiermee heb kunnen verder helpen.

Reageer