Vraag

Pickx-app happert op Apple tv 4k na udate 1.6.0

  • 5 January 2022
  • 8 reacties
  • 427 Bekeken

beste,

 

reeds een halfjaar terug een apple tv gekocht. (de laatste nieuwe) heb er sinds dag 1 de proximus pickx app opgezet maar sinds dag 1 al, constant haperingen.  beeld blijft 1-2seconden hangen maar geluid gaat verder.  nu heb ik al de app verwijdert  en terug installeert maar helpt niet.  nu ben ik beginnen spelen met de resoluties van de Apple TV. 

4K => constant haperen, valt niet te kijken.

1080P 60hz =>steeds happering 

1080P 50hz => steeds happering 

1080P 30hz => steeds happering 

1080P 25hz =>steeds happering 

1080P 24hz => steeds happering 

dit heeft allemaal niet geholpen. dus naar proximus gebeld en hier hebben ze een technieker gestuurd, met de technieker samen even tv gekeken en helaas bleven er hapering komen. hij kon hier niets aan doen dit is voor de appbuilders uiteraard. kan hier nu iets aangedaan worden na een halfjaar?  na 1.6.0 is dit zelfs erger geworden. wanneer komt hier een oplossing voor?


8 reacties

@ivo jennes Er zijn geen gekende problemen met stabiliteit op versie 1.6.0. Vermits je dit probleem ook al langer hebt denk ik niet dat het met die versie te maken heeft. 

Heb je met andere apps (netflix, you tube,...) ook problemen met de kwaliteit ?

Kan je eens testen met een andere HDMI-kabel  ? 

andere apps hebben dit probleem niet , enkel de proximus pickx app . de app is momenteel onbruikbaar geworden helaas, andere HDMI is ook al getest en niet geholpen technieker is ook al terplaatsen geweest en heeft dit bevestigt. wanneer komt er een volgende update?

 

 

 

Badge

Volgens mij heeft het niets met de versie te maken, maar met de opgeslagen opnames op één of andere server. In elke IOS blijft het namelijk haperen. Ik had nog 1.5 (out of the box) als ik het probleem ook al had. Zelfs na de update naar 1.6. bleef het. De beelden in Replay en opnames haperen. En telkens op dezelfde seconde als je hetzelfde herbekijkt.   Live stream werkte wel goed.

Reputatie 7
Badge +3

Gewoon klacht indienen bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie hoe meer hoe beter. Want Proximus blijft gewoon doof over de vele klachten/opmerkingen

Ombudsdienst voor telecommunicatie : Hoe klacht indienen ? - Klacht voor bemiddeling (ombudsmantelecom.be)

 

Reputatie 7
Badge +4

@ivo jennes Er zijn geen gekende problemen met stabiliteit op versie 1.6.0. Vermits je dit probleem ook al langer hebt denk ik niet dat het met die versie te maken heeft. 

Heb je met andere apps (netflix, you tube,...) ook problemen met de kwaliteit ?

Kan je eens testen met een andere HDMI-kabel  ? 

FYI: hier → Update 1.6 Apple TV | Proximus Forum blijkbaar minder problemen met 1.6 ?

FYI: hier → Update 1.6 Apple TV | Proximus Forum blijkbaar minder problemen met 1.6 ?

Juist niet,

heb het verschil nog niet opgemerkt is er al een idee wanneer de volgende update komt?  
de happering zijn echt een ramp geworden🙈

ik bedoelde dat ze daar niet spreken van die haperingen.

Maar wanneer er een volgende update komt dat zouden de prox forummedewerkers (als ze hier terug langskomen) kunnen opvragen bij de bevoegde dienst.

Zelfde probleem met Apple TV 4 k. Haperend beeld. Wat mij opvalt is dat dit alleen gebeurd bij bewegende beelden. (Mensen die wandelen, rijdende auto) niet tijdens Bv een praatprogramma waar weinig bewogen wordt. 
De audiostream loopt gewoon door. De beeldstream hapert 1 a2 sec. Kan de Pickx app de snelheid van de beeldframes niet aan?
of is er een conflict tussen audio en beeldstream?

Bij Andere App’s gebeurd dit niet. 

Heb een goede HDMI kabel. App al geherinstalleerd probleem blijft. 

En het zou ook fijn om de tv gids Apple TV dezelfde look te geven als de Proximus tv box, momenteel is de 🍎 tv gids beneden alle peil 

Reageer