Beantwoord

Paars beeld en hapering



Toon eerste bericht

39 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Meestal is dit toch een probleem met de HDMI (uitgang van de decoder, kabel zelf of ingang van de TV)

Was de decoder bij deze testen steeds rechtstreeks aangesloten, of zit er vb nog een homecinemasysteem,... tussen ?
Wel raar eigenlijk, Utp kabel in en uittrekken duidt meer op een fout tussen Proximus server decoder(communicatie uitwisseling) die dan opgelost wordt.
Op den duur zou je dan al denken dat de bbox er ook zou kunnen voor iets tussen zitten, maar daarom best elimineren door toestellen om te ruilen beginnende bij de decoder.....
Langs de andere kant zal dit toch ook de eerste keer niet zijn dat dit voorvalt en zouden de Prox specialisten daar toch al een beetje moeten weten wat er best moet geburen!
Reputatie 5
Badge +3
Zit waarschijnlijk in een fout van de signaaloverdracht van decoder naar TV, zou in dat geval overwegen de decoder om te ruilen.
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_device_return_dcd/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/andere-oplossingen/een-toestel-omruilen-herstellen-of-terugsturen.html

mvg.
Reputatie 4
Badge +1
V5 met harde schijf
Gaat het bij jullie om een V5 of een v5 compact ik stel die vraag omdat ik dit met de v5 compact nog niet voorgehad heb, wel vroeger met een vorige tv maar zoals reeds aangehaald zat de fout wel in de TV zelf .
Reputatie 4
Badge +1
Is bij ons laatste tijd ook altijd zo..., TV uitzetten , decoder uit (afstandbediening), uurtje later alles terug op, en paars beeld en géén geluid. Na zender +1 of -1 is beeld OK, is dus duidelijk "iets" in de decoder. Zwijg over decoder stroomloos maken en heropstarten, dat gebeurt ontelbare keren, en als dát de oplossing is, dan zit jullie software zo mank als wat !! (als het niet zo lang duurde voor een volledige opstart vanaf spanningsloos, dan zette ik alle dagen alles uit met een hoofdschakelaar op tv (nu al) én op decoder(blijft nu op spanning)
(ook de oplossingen voorgaande gepost werken dus: hdmi kabel even uit en terug in werkt, zowel als je dat doet aan TV zijde als aan decoder zijde. De UTP kabel even uit en terug in werkt ook, maw , alles werkt zowat om terug normaal beeld te krijgen , als de decoder maar even terug moet connecteren, met wat speelt geen rol.
PS : die paarse kleur wijst op één kleur die ontbreekt bij decoderen van signaal, en géén klank wijst op ...??, alleszins de decoder, maar eens fout weg speelt die dagenlang...
Wilt Proximus de decoder dan niet omruilen.
Ik heb een projector. Daar heb ik het ook op de andere hdmi geprobeerd.
Dan heb ik ook op een 4 k lcd tv geprobeerd en ook daar bleef het probleem opduiken.
Maar bedankt voor de suggesties. Hoe meer hoe beter hé ?
Heb je dit ook als je op je TV een ander HDMI ingang neemt voor je decoderaansluiting.
Ik heb dit ook voorgehad met mijn vorige Sony, daar was de HDMI stekker zelf van de TV.
Heb je maar één decoder anders zou je op deze TV een andere decoder eens kunnen aansluiten
enfin ik geef het maar mee mss heb je die testen al zelf gedaan.
Ja dat was het eerste wat ik gedaan had.
Zoals ik,al zei. Het enige wat helpt is hdmi kabel uit en terug in.
Ben zelf ingenieur telecommunicatie. Heb al veel zaken liggen proberen en testen. Probleem is dat het niet altijd is...
Reputatie 7
Badge +4
Heb je je toestellen (inclusief modem) al eens herstart zoals hier beschreven?
Ik heb net hetzelfde probleem. Paarse waas over het normale beeld.
Ik heb niks draadloos en heb al verschillende hdmi kabels zitten testen.
De enige oplossing is om de hdmi kabel uit de decoder te trekken en opnieuw in te steken. Dat verhelpt het probleem maar het is zeer vervelend. Ik ben na telenet klant van het eerste uur nu een 3 maanden naar proximus overgeschakeld en als dit blijft ga ik weer naar Telenet.
Heb je draadloze oplossingen staan tussen je bbox en decoder, want deze kunnen wel voor problemen zorgen.
Het is altijd best als je alles heropstart van het in een bepaalde volgorde te doen:
1) decoder stroomloos zetten
2) bbox 5 seconden stroomloos en wachten tot DSL lampje continu blijft branden
3) als er draadloze oplossingen tussen bbox en decoder staan deze even stroomloos zetten en 2 minuten wachten.
4) dan de decoder terug onder stroom zetten

Indien dit niet lukt wachten op de hulp van de prox medewerkers op het forum hier of de helpdesk bellen 080022800

Kunnen zij op de lange duur geen oplossing aanbieden dan maar eens een gratis happy house technieker aanvragen die bij u langs komt om alles een uit te checken en dit kun je via deze weg
> http://proximus.be/happyhouse
Reputatie 7
Badge +4
Yves66, ik heb je lijn uitgemeten en zie geen storing. Het signaal komt dus goed tot op je modem. Heb je al eens alle toestellen volledig herstart volgens deze procedure: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/welkom-bij-support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestell... ?

Reageer