Beantwoord

Paar dagen zonder TV

  • 2 September 2020
  • 15 reacties
  • 497 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Eergisteren viel het beeld weg en verscheen het volgende…

“Geen signaal, controleer de externe ingang of selecteer een andere ingang met de knop INPUT.”

Heb ik in het verleden al een paar maal voor gehad maar door (herhaaldelijk) mijn decoder opnieuw op te starten was het probleem tijdelijk opgelost. Heb B-box3 van modem en een compacte v5 decoder.

Heb nu van alles geprobeerd en de instructiefilmpjes aandachtig bekeken en opgevolgd zonder resultaat. Andere HDMI kabel gebruikt, reset van decoder en modem, noem maar op.

Zou het dan toch de decoder kunnen zijn die defect is?

Kan er me hier iemand verder helpen a.u.b.?

Met vriendelijke groeten,

Patrick

icon

Beste antwoord door YorickP 4 September 2020, 13:42

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

15 reacties

je doet best ook een een reset van je bbox door 20 sec de resetknop achteraan ingedrukt te houden, tot je leds vooraan zit uitdoven behalve de power led en dan loslaten, om zo de bbox volledig te laten opstarten.

De proximus medewerkers kunnen ook eens je lijn testen om te zien of er daar fouten vast te stellen zijn

Is je decoder rechtstreeks verbonden met een utp netwerkkabel aan je bbox want als er een draadloze oplossing tussen staat kan deze ook voor problemen zorgen.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-je-toestellen-voor-internet-en-tv.html

 

Reputatie 4
Badge +1

Alvast bedankt voor de snelle reactie. 

Ondertussen de modem reset uitgevoerd zonder resultaat. De decoder is verbonden met het kabeltje die werd meegeleverd met mijn modem (gele fiches) Geen draadloos contact hier. 

sorry ik heb “geen signaal”  wat verkeerd geïnterpreteerd het is de TV die blijkbaar geen HDMI signaal meer ziet dat je bedoelt en als je nu eens de decoder op een andere HDMI ingang steekt van je TV heb je het dan nog voor. 

Reputatie 4
Badge +1

Geen probleem Martin:-) . 

Heb 2 HDMI ingangen op tv, allebei zelfde negatief resultaat. 

ja als je al reeds de bbox en de decoder gereset hebt en dan nog andere HDMI kabel geprobeerd hebt en ook op een andere ingang van je TV dan dan zou dit inderdaad er kunnen op wijzen dat de decoder hdmi uitgang fouten zou kunnen veroorzaken od zou het in de HDMI gedeelte van de TV kunnen zitten, nu het  HDMI gedeelte van je TV zou je mss kunne uitsluiten moest je één of andere HDMI bron bron kunnen aansluiten aan je TV.
Anders zal ik het moeten overlaten aan de proximus forum medewerkers als ze hier morgen de draad opnemen of zij eventueel beslissen om de decoder eens om te ruilen.

Reputatie 4
Badge +1

Alvast bedankt Martin, waardeer ik enorm, hopelijk word ik hier verder geholpen door een Proximus medewerker. Telefonisch heel moeilijk te bereiken maar net gelezen in een dagblad dat die mensen hun uiterste best doen ondanks de onderbezetting. 

Inderdaad zoals ook beschreven  in een artikel van “De Tijd”

→ corona-doet-afgeslankte-klantendienst-proximus-zweten

Maar ik denk wel dat zij je morgen hierbij zullen verder helpen.

Reputatie 6
Badge +3

De foutboodschap wijst erop dat de TV geen signaal meer ziet. Van wat ik lees heeft u al een andere HDMI kabel gebruikt, en andere HDMI poort op de TV. 

Ziet u op de decoder LEDjes branden?

Het lijkt me dat ofwel dat de HDMI poort van de decoder of TV het problem aan het veroorzaken is.

Reputatie 4
Badge +1

 

Alvast bedankt voor de reactie YorikP, super!

Op de decoder brandt het witte lampje (power) en daarnaast het groene lampje ( signaal)

Ik heb daarjuist mijn laptop en tv via een HDMI kabel verbonden met mijn tv en zo kan ik wel tv kijken wil ik nog eens meegeven. Dus aan de HDMI-kabel(s) . of HDMI-poort(en) van tv zal volgens mij het probleem niet veroorzaken. 

 

Reputatie 6
Badge +3

@Patrick48 Kan u ook uw klantennummer en/of lijnnummer aan uw forumprofiel toevoegen? Dan kunnen we kijken om het naar het juiste adres te sturen.

@Patrick48 bijkomende info i.v.m. met je → profielgegevens invullen/aanvullen : (inloggen - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan

Reputatie 4
Badge +1

@YorickP en Martin

Ondertussen heb ik de gevraagde gegevens aan mijn forumprofiel toegevoegd.

Alvast bedankt. 

 

Reputatie 6
Badge +3

@Patrick48 er is een nieuwe decoder onderweg, het wordt voorzien dat deze morgen door BPost bezorgd wordt, maar met huidige toestand en maatregelingen kan het ook maandag worden.

Reputatie 4
Badge +1

Bedankt, ik laat hier zeker nog iets weten. 

Reputatie 4
Badge +1

Zoals beloofd een kort berichtje om mijn dank hier uit te drukken voor de geboden hulp.

Ik heb vandaag nieuwe decoder ontvangen en alles werkt nu weer prima.

Nogmaals bedankt.