Vraag

opstartscherm

  • 18 March 2022
  • 9 reacties
  • 315 Bekeken

Geachte,

Mijn bejaarde, slechtziende, buurvrouw - Vanneste Jacqueline, 059269938 - krijgt soms een opstartscherm met informatie. Hiermee dient ze akkoord te gaan vooraleer ze verder kan kijken.

  1. ze kan dit niet lezen
  2. ziet niet waar ze moeten aanvinken 
  3. heeft daarvoor de afstandsbediening van de tv nodig
  4. ik moet haar telkens komen depanneren

    Gelieve hiermee rekening te houden en geen ongevraagde informatie door te sturen.
    Dank, daniël bens

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@jacqueline2 Normaalgezien krijg je enkel een pop-upscherm op de moment dat er belangrijke wijzigingen in het gebruik zijn of dat er ergens toestemming voor gevraagd moet worden (zoals gepersonaliseerde reclame). Dit kunnen we niet zo maar uitschakelen omdat dit wettelijk verplicht is. 

Ter bijkomende info: Als het enkel over het opstartscherm gaat bij hert opzetten van de decoder dan verdwijnt die automatisch na een korte tijd.

1. Hadewych: gepersonaliseerde reclame wettelijk verplicht ?????

 

2.Martin: de decoder wordt nooit afgelegd.

 

Allebei toch bedankt.

Reputatie 7
Badge +4

@jacqueline2 Ik bedoelde niet dat wettelijke reclame verplicht is, wel dat we je de vraag moeten stellen of je hier gebruik van wil maken. We mogen je reclame niet zonder je toestemming personaliseren. 

Deze vraag krijg je normaalgezien wel maar 1x bij het instellen van de decoder. Daarna zou deze niet meer mogen verschijnen. 

Welke pop-ups krijgt ze dan, als dit vaker voorkomt ? 

Gisteren bij mij een stroompanne geweest, waardoor de decoder automatisch herstart werd na terugkomst van de netspanning en dan heb ik die vraag ook op het scherm gekregen.

Voor mij blijft dit gewoon 'ongevraagd' met een verplicht antwoorden.

Reputatie 7
Badge +4

Voor mij blijft dit gewoon 'ongevraagd' met een verplicht antwoorden.

Wat bedoel je hier juist mee ? Kan je de exacte boodschappen die je dan te zien krijgt eens doorsturen ? Eventueel een foto trekken op de moment dat je die melding krijgt en ze hier posten. 

@HadewychT ,

De vraag voor toestemming voor de reclame krijg je soms meer dan 1 keer Meestal na opstart decoder. Blijkbaar wordt dit niet opgeslagen in je profiel? Of wordt die voorkeur verwijdert als je app  cache leegmaakt of decoder reset? Je kan deze voorkeuren ook checken in de privacy instellingen van de decoder.

Mvg Artie 

Beste HadewychT,

Momenteel doet het zich niet meer voor. Toeval of iets anders. Ik kan je dan ook momenteel geen schermafdruk tonen. Bedankt voor je tussenkomst. Mvg, daniël voor jacqueline2

Reageer