Vraag

Opnames spelen schokkerig af op V7 decoder

  • 23 December 2020
  • 51 reacties
  • 1121 Bekeken


Toon eerste bericht

51 reacties

Reputatie 1

@Peter_0175 @WSM999 Er kunnen verschillende oorzaken zijn voor dat schokken. Ik heb jullie lijn nagekeken en zie daar niet onmiddellijk een oorzaak. Ik zie wel dat er nog een 2de decoder aangemeld staat op je lijn. Heb je deze nog ? Ondervind je daar hetzelfde probleem ? Eventueel kan je de beide decoders ook eens van plaats wisselen om te zien of het probleem mee verhuisd naar de andere TV. 

@HadewychT ja, de 2e decoder gebruiken we nog in een andere ruimte. Daar merk ik niet echt hetzelfde schokkende probleem. Van plaats wisselen gaat niet evident zijn want de Android decoder is net de meest gebruikte gezien daar onze streamz, netflix en disney+ op staat :-)

@HadewychT Heb je er soms weet van dat het gekend zou zijn bij proximus, dat ook problemen voorvallen met de V7 in geval One SSID opstaat in de modem, kan dit eventueel nagevraagd worden bij de specialisten.

Reputatie 7
Badge +4

@Peter_0175 @WSM999 Er kunnen verschillende oorzaken zijn voor dat schokken. Ik heb jullie lijn nagekeken en zie daar niet onmiddellijk een oorzaak. Ik zie wel dat er nog een 2de decoder aangemeld staat op je lijn. Heb je deze nog ? Ondervind je daar hetzelfde probleem ? Eventueel kan je de beide decoders ook eens van plaats wisselen om te zien of het probleem mee verhuisd naar de andere TV. 

Reputatie 1

Ah, dus dat schokken is door de v7. En ik die al op zoek was naar een nieuwe tv die 100Hz aankon om dit euvel op te lossen :o. Zit ik dus toch nog langer vast aan de oude tv :-)

@Martin "zolang v7 niet 100% op poten staat"? Maar ondertussen betalen we wel de volle pot...

Ik ook hoor :slight_smile:

ik blijf ondertussen bij mijn V5Compact tot de V7 wat beter presteert.

Niet alleen opnames spelen schokkerig (beeld staat elke paar seconden een fractie stil) maar ook NETFLIX en DISNEY+.  Vreemdgenoeg is dit niet het geval bij STREAMZ. 

Ik ben momenteel verboden via wifi booster.  Maar aangezien al de rest wel deftig speelt, leek me dat niet relevant, maar bij deze. 

@Martin "zolang v7 niet 100% op poten staat"? Maar ondertussen betalen we wel de volle pot...

Best altijd ook altijd erbij vermelden als de V7 decoder rechtstreeks of via welk andere draadloos systeem die verbonden is aan de bbox.

Niet alleen opnames spelen schokkerig (beeld staat elke paar seconden een fractie stil) maar ook NETFLIX en DISNEY+.  Vreemdgenoeg is dit niet het geval bij STREAMZ. 

Ja zolang de V7 niet 100% op poten staat zal dit wel nog kunnen gebeuren cfr. analoge meldingen van problemen met de V7 hier op het forum in andere topics.

DaisyS

De volledige  herstart is nog maar 2 dagen geleden gebeurt, Dus nog geen problemen tot nog toe ondervonden moest dit volgende week opnieuw gebeuren kan het toch niet de bedoeling zijn telkens opnieuw herstarten.

 

Reputatie 7
Badge +5

@Daniel14 Ondervind je nog problemen?

Martin er is een 3 tal weken geleden een reset door proximus gebeurt dit na het melden dat ik netflix niet meer kon afspelen via decoder. De fiber zal dan ook wel gereset zijn denk ik. Dank voor de reactie. 

Soms moet van prox uit ook een reset gebeuren ivm met de fiber modem van op afstand, maar of dit zal helpen weet ik natuurlijk niet op voorhand.

Mijn decoder is met kabel aangesloten ik heb een fibermodem en heb alles herstart volgens de procedure volgorde - fibermodem - b-box - decoder hopelijk duurt het nu wat langer zonder P foutenbij de opnames, netflix kan ik via smart tv bekijken bij falen, maar de opnames wil ik liever zonder schokken of vastlopen afspelen natuurlijk. Met dank voor de reactie

Reputatie 7
Badge +4

@Daniel14 Is je decoder via kabel aangesloten ? Je kan best al je toestellen eens tegelijkertijd herstarten volgens deze procedure

Ter info:

“herstarten”  is even stroom wegnemen.

“Resetten” is nog iets anders dit kun je via de menu instellingen en is nog een stap verder = terug naar fabrieksinstellingen

Dat is inderdaad bij afspelen opname. Life tv werkt naar behoren mogelijk ook door regematig reset om toch de opnamen vloeiend te kunnen afspelen met rest bedoel ik dan decoder 20 tal sec zonder stroom plaatsen, een tijdje geleden nam ik via 0800 22800 omdat netflix niet meer werkte via de decoder toen werd er een reset door proximus gedaan van op afstand, ik heb sindsdien dit nog voorgehad met netflix maar na de decoder terug zonder stroom te plaatsen wekt dit terug. Mijn tweede decoder is een gekochte V5 en word niet veel meer gebruikt en zeker niet om opnames af te spelen. Dank voor de opvolging.

Reputatie 7
Badge +4

@Daniel14 Ik zie niet onmiddellijk een oorzaak op je lijn. Heb je dit enkel voor bij opnames, of ook bij live tv, of on demand ? Heb je dit probleem op beide decoders ?

Zelfde probleem hier opnames die shokkerig afspelen en soms volledig bevriezen terwijl geluid doorloopt. Na reset terug goed voor 2 a 3 dagen.

Reputatie 6
Badge +3

Uw lijn ziet er alvast in orde uit. Mits u vermeld dat het met kabel verbonden is, lijkt dit me gerelateerd aan de V7. Ik heb de informatie verzameld, samen met andere gebruikers die het meldde en doorgestuurd om te laten onderzoeken. Zodra ik meer info ontvang, zal ik de informatie delen.

@YorickP  Info toegevoegd, dank u.

Reputatie 6
Badge +3

@Kristof82 Kan u uw lijnnummer of klantennummer toevoegen aan uw forumprofiel? Dan kunnen we het langs deze kant ook eens natesten om te kijken wat het veroorzaakt.

werd wel nog gemeld door andere v7 bezitters bvb → V7 decoder status "issues" ? | Proximus Forum

of er een bepaalde reden en oplossing is/op komst is, zullen we van de @proximus-forummedewerkers moeten te weten komen

Ja, dat heb ik toen ook gedaan op aangeven van de klantendienst

Reageer