Vraag

opnames haperen bij afspelen


Hallo,

 

reeds geruime tijd haperen de opnames tijdens het afspelen. Dit vaak tot 5 seconden elke 1-2 minuten. en is echt vervelend. Het is alsof de stream telkens moet worden gebufferd, maar gewoon TV kijken lukt wel zonder haperingen? Specifiek gaat het hier over opnames VTM HD, maar ook opnames van VTM SD (403), en VT4 haperen.

Ik heb een BBOX3, het signaal wordt doorgegeven via PLC-netwerk (MAGIC2) en ik heb 2 decoders V5 (living en keuken). Het probleem doet zich voor op beide decoders en deed zich ook al voor op mijn oude PLC’s (2 nog uitgegeven onder Belgacom en 2 onder Proximus).

Modem en decoders ook al gereset en opnieuw opgestart, maar het probleem blijft.

Kunnen jullie hier verder eens naar kijken?

 

bedankt

T


14 reacties

heb je de mogelijkheid om een decoder als test met een lange utp kabel rechtstreeks aan te sluiten op de bbox, want dit is de goed manier om te uitsluiten of de PLC’s de oorzaak zijn.

Reputatie 6
Badge +3

Welke variant van Magic 2 PLC adapters heb je? De LAN variant of de draadloze variant. Ik zou aanraden om de firmware up te graden van de PLC adapters. 

Wi-Fi Mesh versie: https://www.devolo.be/fileadmin/Web-Content/DE/products/hnw/magic-2-wifi/firmware/delos_magic-2-wifi-v1_5.3.1_2019-08-15.bin

LAN editie: https://www.devolo.be/fileadmin/Web-Content/DE/products/hnw/magic-2-lan-triple/firmware/devolo-ghn_upgrade_hw000B3B02-20_7.8.3.24_2019-08-13.bin

 

Voer ook eens een reset uit van je PLC adapters, daar is er normaal gezien een kleine reset knop of via de cockpit software. Haal deze adapters ook voor een 5 tal minuten uit het stopcontact en steek weer in.

Met behulp van de Cockpit software kan je de software upgraden: https://www.devolo.be/fileadmin/Web-Content/DE/products/hnw/magic-2-lan-triple/firmware/devolo-ghn_upgrade_hw000B3B02-20_7.8.3.24_2019-08-13.bin

 

ik weet één ding dat er veel zijn die problemen ondervinden sinds ze die Magics gebruiken of dit toeval is of nog teveel in zijn kinderschoen staat …. !!!

Reputatie 6
Badge +3

PLC 's zijn uiteraard een zwak punt en test met een kabel zou kunnen uitwijzen of dit inderdaad de oorzaak is. 

 

Je kan ook inloggen op de plc en de synchronisatie snelheid bekijken.

 

Is die snelheid laag dan kan je veronderstellen dat de verbinding tussen de plc's niet zo goed is. 

 

 

 

 

​​​​​​

 

 

Toch nog als bijkomende info: je kunt niet altijd op die snelheidscheck van de de plc’s afgaan, ik heb dit in der tijd, toen ik ook problemen had met PLC’s, dikwijls gecheckt en die snelheid was meer dan groot genoeg, alleen mag niet vergeten dat het Proximux TV signaal veel gevoeliger is voor fouten dan het internetsignaal. Dus zelf al zijn al de controlelampjes in orde en met je over de plc’s voldoende snelheid dan is dit nog geen garantie, alleen als je snelheid uitermate laag is dan zou je inderdaad kunnen zeggen dat dit de oorzaak is.

Reputatie 6
Badge +3

Met de Magic’s heb ik geen ervaring. De filters voor storing op te vangen op het stroomnet zijn verbeterd ten opzichte van de eerste generaties van PLC’s adapters. Natuurlijk ga je nog altijd problemen hebben wanneer er een storingsbron in de buurt is. Bekabeld is natuurlijk altijd het allerbeste. Die controle lampjes zijn inderdaad niet accuraat enkel wanneer het heel slecht is zullen ze rood oplichten.

Daarom dat ik beslist heb om uiteindelijk heel wat inspanningen te doen om een utp kabel te kunnen trekken zonder dat die opvalt, om zo van die perikelen af te zijn en ik ben heel blij dat ik het gedaan heb, uiteraard zal dit niet altijd voor iedere situatie evident zijn.

Met de Magic gaat het probleem hem dikwijls omdat de magic die je aansluit op de bbox niet als switch werkt maar als router als ik het goed begrijp uit de verhalen van mensen die met problemen zitten!

Bedankt voor al jullie reacties.

ik heb jammer genoeg geen UTP kabel die lang genoeg is. Dat kan ik niet testen.

Dat het trouwens aan de PLC’s ligt betwijfel ik. Ik had dit voordien al met de set PLC’s van Belgacom/proximus, en nu ook met de set van Devolo. Op beide doet zich het probleem voor.

De Magics zijn de LAN versies en zijn bijgewerkt met de nieuwste firmware via de cockpit software.

 

Ik denk dat ik maar eens een technieker aan huis zal laten komen om alles na te kijken, eens we weer ons kot buiten mogen.

 

Spijtig dat je niet kunt testen met rechtstreekse netwerkkabel verbinding want dan zou je 100% zeker zijn of het aan de PLC’s ligt of niet.

gratis technieker aanvragen > http://proximus.be/happyhouse 

Reputatie 6
Badge +3

Dan kan ik nog enkel maar een storingsbron op dezelfde stroomkring verdenken. Zoals een stoomstrijkijzer,microgolfoven,… Wat je als test zou kunnen doen is tijdelijk de stroom uit trekken van dit type apparaten en dan zien of je nog storingen hebt. Heb je ooit een reset uitgevoerd van de PLC adapters? Want na een tijd onafgebroken in het stopcontact te zitten kunnen er ook haperingen op treden.

ik heb zelf in der tijd van alles geprobeerd en blijkbaar kwamen de storingen niet van mijn toestellen in huis zelf, dus heb nooit kunnen achterhalen wat het probleem was of waarom het net vervuild was.

In het verleden heb ik ook al eens storingen gehad, onstabiele verbinding, maar dan lag het aan de bekabeling in de straat. ik zal het eens laten uitmeten :-)

Reputatie 6
Badge +3

Bij mij bleek het een stoomstrijkijzer te zijn in een ruimte die voor storingen zorgde in een bepaalde ruimte waar 1 van mijn decoders staat. In een andere ruimte totaal geen problemen. Veel meer dan resetten of van stopcontact verplaatsen kan je niet doen.

het grootste probleem is als je in de toestand komt die ik meegemaakt heb en dat is dat je alle toestellen die ook maar in huis hebt uitgeschakeld en de fout blijft dan zit je wel degelijk vast.

Reageer