Vraag

Opnames flikkeren en haperen

  • 15 January 2023
  • 34 reacties
  • 500 Bekeken

Situatie:

Garage : 1 Modem ADSL/VDSL2/TV PSTN b-box 3

Living :

  • 1 x TV WiFi Bridge single
  • 1 x TV Box  V5 CISCO 116
  • 1 x TV LCD-TV XXL (43“ – 49“)  Samsung UE46B6000 van 2009

Slaapkamer 1ste verdiep :

  • 1 x TV WiFi Bridge single
  • 1 x TV Box  V5 CISCO 116
  • 1 x TV Smart tv 3D 106 cm (42) - LG 42LA6208 van 2013

Probleem sinds 10.2022

In de slaapkamer flikkeren en haperen het beeld bij afspelen van opnames,

     niet bij direct kijken.

     En ook niet, heb ik de indruk, bij het afspelen van opnames op de harde schijf.

In de living, geen problemen.

Pogingen tot herstel die geen oplossing bleken:

Herstarten van al de betrokken toestellen

Stroomonderbreking bij al de betrokken toestellen

Wisselen Wifi bridge tussen living en Slaapkamer

Wisselen TV Box tussen living en slaapkamer

Graag een oplossing aub


34 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@Rudy V. Overijse Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na.

Done en alvast bedankt om het na te kijken

Reputatie 7
Badge +5

@Rudy V. Overijse Kan je eens kijken welke lichtjes er op je wifi bridge branden als er storing is? 

sinds 16/01 om 17u was er gedurende 24 u geen storing meer maar spijtig genoeg zijn de storingen terug sinds gisterenavond 17/01. De lichtjes die branden op de wifi bridge, zowel bij storingen als anders, zijn Link Quality, Wireless die met regelmaat even flikkert en Power.

Link Quality is groen dan ?

Inderdaad, Link Quality is 4 staafjes groen

Reputatie 7
Badge +3

@Rudy V. Overijse

In de ‘living’ heb je geen problemen klopt dit?

 

Geert

inderdaad, geen problemen in de living

Reputatie 7
Badge +3

@Rudy V. Overijse 

is er al eens een technicus langsgeweest?

 

Geert

neen

Reputatie 7
Badge +3

neen

Kan er dinsdag iemand langskomen?

 

Geert

dinsdag is moeilijk want dan komen de mannen van Fluvius mijn digitale meters plaatsen en riskeren we eventjes zonder elektriciteit te vallen

Reputatie 7
Badge +3

dinsdag is moeilijk want dan komen de mannen van Fluvius mijn digitale meters plaatsen en riskeren we eventjes zonder elektriciteit te vallen

wanneer zou er iemand kunnen komen bij jou?

 

Geert

De namiddagen van 25, 26, 27, 31 januari en 1, 2, 3 februari

Reputatie 7
Badge +3

@Rudy V. Overijse 

Heb je ook al de wifi bridge eens zonder stroom geset, het knopje achteraan op ‘station’ gezet ipv auto en dan de stroom opnieuw aangesloten en vervolgens de v5 decoder opnieuw opgestart?

Kan je dit nog eens eerst proberen en nagaan of dit verbetering geeft?

 

Geert

De wifi bridge staat/stond sinds altijd op “station” en ik heb inderdaad reeds verschillende malen de wifi bridge en decoder zonder stroom gezet. Helpt soms voor even maar de volgende dag is de storing er terug.

Reputatie 7
Badge +3

@Rudy V. Overijse 

Heb je ook al eens op ‘auto’ uitgetest?

 

Geert

neen, de wifi bridge beneden en boven staan beiden op ‘station’ en beneden is er geen storing.

maar Ok, Ik test boven op ‘Auto’. 

Oeps, nu is het beeld nog instabieler als ervoor.

Terug naar ‘station’ ?

Reputatie 7
Badge +3

doe dan maar idd terug naar station.

 

In de slaapkamer flikkeren en haperen nog steeds het beeld bij afspelen van opnames,

Wat is de volgende stap ?  Een technicus ?

ik ben beschikbaar op de namiddagen van 25, 26, 27, 31 januari en 1, 2, 3 februari

mvg

Rudy

 

Reputatie 7
Badge +4

@Rudy V. Overijse Vermits de kwaliteit wel ok is op je TV in de living, ligt het probleem niet op de lijn buiten of je modem. Vermits je je toestellen ook al van plaats veranderd hebt, gaan die ook niet de oorzaak zijn. 

Wat je eventueel nog zou kunnen uittesten -als dat lukt- is

  • je decoder met een rechtstreekse kabel te verbinden met de modem. Zo kunnen we eventuele problemen met wifi uitsluiten. 
  • je TV van boven beneden aansluiten en zien of hij het probleem dan nog heeft. Op die manier kunnen we uitsluiten of het aan je toestel zelf ligt. 

Ik heb in tussentijd al wel een afspraak geboekt op 26/1 in de namiddag zodat je nog wat tijd hebt om die extra testen te kunnen doen als dat lukt. Als die het probleem zouden oplossen, en je wil de afspraak annuleren of verzetten kan je dat doen via My Proximus of bellen naar 080022800

@HadewychT 

Mijn intentie was om op 25.01.de door jou voorgestelde testen proberen uit te voeren maar om 10 u in de ochtend werd ik door het nummer 02.235.40.50 gecontacteerd met de boodschap dat het probleem intussen was opgelost en het voorstel om de afspraak te annuleren.

Gezien we in de vooravond en sindsdien vastgesteld hadden dat het probleem inderdaad opgelost was heb ik de afspraak dus ook geannuleerd.

Conclusie : Proximus heeft het probleem van op afstand opgelost

Vraag : Hoe ?

.             en waarom pas nu en niet na mijn eerste contactname terzake met een medewerker van proximus op 08.12.2022 ?

Alvast bedankt voor een verhelderend antwoord. 

@HadewychT 

Mijn vreugde was voorbarig.

We moeten spijtig genoeg vaststellen dat het probleem maar tijdelijk opgelost leek. Sinds een uur wordt het terug erger en erger.

Dit maakt mijn vraag van enkele uren geleden nog pertinenter : 

Hoe heeft Proximus het probleem +/- 36 uur geleden opgelost en waarom loopt het nu terug mis ?

Met vriendelijke groeten

Reputatie 7
Badge +4

@Rudy V. Overijse Ik zie dat je afspraak inderdaad geannuleerd is. Ik zie geen wijzigingen op je lijn of profiel en kan je dus niet zeggen wat er gebeurd zou zijn. 

Ik zie nu wel dat je nog decoders hebt met een harde schijf. Weet je of het probleem zich enkel voordoet op opnames die op het netwerk bewaard worden, of op je harde schijf ?

Als het enkel is met die op de harde schijf kan je die eens verwijderen door er links op te drukken en ze dan uit je decoder te trekken en terug in je decoder plaatsen. Als dat niet helpt kan je decoder geruild worden.

Als je het op alle opnames voorhebt, kan je toch de testen nog doen die ik je eerder al voorstelde en anders boek ik een nieuwe afspraak. 

Reageer