Vraag

opnames beschikbaar

  • 19 March 2022
  • 18 reacties
  • 1895 Bekeken

Gisteren zijn ze Proximus komen installeren. Zijn er nog niet zo bekend mee maar bij deze tv box zijn de opnamens maar 60 dagen beschikbaar, ik dacht we krijgen de nieuwe box ofzo maar welke is dat? Heb al eens opgezocht maar denk niet dat het mogelijk is bij deze box. 

Kan ik eventueel omruilen en zijn dat extra kosten? 


18 reacties

@Daphke ik veronderstel dat je een V7 decoder hebt want daar zijn lange termijn opnames nog niet mogelijk.

Die kun je inderdaad omruilen door een V5-compact.

Maar pas maandag komt er iemand die van Proximus zelf is hier terug langs op het forum, die je hierbij dan kan verder helpen.

V7 decoder
v5-compact decoder

 

Reputatie 7
Badge +5

@Daphke Kan je je klantengegevens toevoegen aan je profiel? Dan kijk ik het eens na.

@DaisyS Ik heb denk ik de v7, is dat misschien de laatste nieuwe? Zien andere mijn klantgegevens als ik deze toevoeg? 

als je de klant gegevens toevoegt in je → ForumProfiel in de met "privé aangeduide tekstvelden, dan kunnen deze enkel door proximusmedewerkers gelezen worden.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"

Reputatie 7
Badge +4

@Daphke Je hebt inderdaad de V7-decoder welke ons laatste nieuwe model is. Op die decoder is het momenteel nog niet mogelijk opnames langer dan 60 dagen te bewaren. Dit zal op termijn wel mogelijk worden. Deze kan eventueel (tegen betaling) omgewisseld worden naar een vorig model, maar dan heb je oa geen mogelijkheid meer om de apps te gebruiken. 

Reputatie 4
Badge +1

Hoe durven jullie zeggen ,tegen betaling …

zoiets moet gratis gebeuren , ..

Jullie V7 is de box met de meeste misserie , dat jullie dit nog durven installeren bij de klanten ,.;

Werkt even , en de misserie begint, heb hem ooit ook gehad ,maar na een week buiten gezwierd ,

eerst zorgen dat jullie V7 werkt zoals het hoort ..

Maar nu geld vragen om een omwissiling is r echt over ;;;;!!

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb nu de V7 decoder sinds 10 maanden tot volle tevredenheid, iets opnemen doe ik bijna nooit meer omdat veel programma’s die mij interesseren terug te vinden zijn in de app’s VRTnu en VTMgo.

Ik vermoed dat 95% van de problemen te wijten zijn aan het feit dat de decoder niet rechtstreeks (via ethernet kabel) met de modem verbonden is.

Mss wel, maar ik stel nochtans vast dat er veel zijn die problemen melden waarbij de decoder ook met een utp kabel verbonden is aan de bbox, al is het natuurlijk wel zo dat een utp kabel verbinding altijd beter is dan een draadloze, daar bestaat geen twijfel over.

Maar nu geld vragen om een omwissiling is r echt over ;;;;!!

 

Ik dacht nochtans ook dat het alleen betalend was als nog met een oude decoder zat en je v7 wou dat het dan pas betalend was maar niet omgekeerd ?

Reputatie 7
Badge +4

Enkel de upgrade naar V7 is inderdaad betalend. Een omruiling vanwege een defect is altijd gratis. 

@Daphke Je hebt inderdaad de V7-decoder welke ons laatste nieuwe model is. Op die decoder is het momenteel nog niet mogelijk opnames langer dan 60 dagen te bewaren. Dit zal op termijn wel mogelijk worden. Deze kan eventueel (tegen betaling) omgewisseld worden naar een vorig model, maar dan heb je oa geen mogelijkheid meer om de apps te gebruiken. 

Ik mis het toch dat de opnamens niet langer dan 60 dagen erop blijven. Is hier al meer nieuws over of waar wordt dit aangekondigd als dit veranderd?

Er werd mij een nieuwe digicorder bezorgd:

Geen opnames langer bewaren mogelijk... dus meer betalen voor minder service. Handig met een kleuter in huis die 60 dagen verzot is op een filmpje en die je dan moet uitleggen dat het 'weg' is. Die snapt dit niet. 

Constante uitval...dus meer betalen vr minder service.

Je tv aanzetten, 7/10 keren moet je hem meteen weer uitzetten omdat alles schemer is...dus meer betalen voor minder service.

De helft vd tijd moet ik de boel resetten, want hij vindt geen connectie...dus meer betalen vr minder service 

En als je dan nr de programmatie kijkt, iets opneemt dan is het nooit wat er in de programmatie stond. (Disney junior)...dus meer betalen vr minder service!

DAT zijn de diensten v Proximus tegenwoordig.

Ik heb al die apps en gezever niet nodig. Ik wil dat de basis (en dus diensten die ik gebruik) werkt! En nee hiervoor wil ik niet meer betalen!

Ik zie bovenstaande zaken al sinds de opstart v van die nieuwe decoder, we zijn meer dan 2 jaar verder en dat is nog niet opgelost? 

Werk eens voor die prijs, zou ik zeggen!

 

 

 

 

 

@Krisje dd

Ter info: als je van alle problemen wilt af zijn kan je altijd de V7 omruilen voor een V5Compact dit is een stabiele decoder, de stabielste dat PX tot hiertoe gehad heeft. Ik gebruik deze decoder tot nu toe nog altijd want ik verkies dan nog liever een stabiele V5C HD decoder (zenders zijn trouwens toch in HD) dan een UHD decoder met problemen.

Er zou begin 2024 ook een V7C uitkomen met de mogelijkheid om deze rechtstreeks met wifi te kunnen verbinden via de BBOX of Booster bvb, maar of die stabieler en minder kuren zal verkopen dat is dan weer een andere vraag.

Ik moet er natuurlijk eerlijkheidshalve ook aan toevoegen dat niet iedereen dagelijks zijn v7 decoder moet herstarten of resetten en wel tevreden zijn met hun V7 decoder, maar als je niet tot deze groep behoort is het natuurlijk heel frustrerend….

@Martin, de stabielste en meest performante die ik ooit gehad heb was de V6, vingers in de neus, en ik heb er een paar gehad sinds de Tilgin! Maar ja de v6 is gemaakt door de Chinezen hè! :-D

Zou PX dan iets hebben tegen Chinezen, dat ze de V6 stilaan uit circulatie halen ;-)

Reputatie 7
Badge +3

 

Zou PX dan iets hebben tegen Chinezen, dat ze de V6 stilaan uit circulatie halen ;-)

  • Proximus is zowat overal Huawei aan het uit faseren. 
  • V6 is van Huawei, zal waarschijnlijk daarmee te maken hebben.
  • Problemen om die up to date te houden door de Huawei sancties van de VS?
  • België weert 'risicovolle' 5G-leveranciers. Bij Proximus werd Nokia geselecteerd om de bestaande 2G/3G/4G-netwerken van Proximus tegen 2023 geleidelijk te moderniseren. Tegelijkertijd zal Nokia een belangrijke partner zijn bij de uitrol van het radionetwerk voor 5G, zegt het bedrijf. Voor het Mobile Data Core-gedeelte (het kernnetwerk) werd Ericsson geselecteerd. 

  • Op die manier verdwijnt huisleverancier Huawei dus bij Proximus.

Inderdaad had er op internet ook al iets van gelezen o.a. hier België weert 'risicovolle' 5G-leveranciers enz...

Reputatie 7
Badge +4

Er werd mij een nieuwe digicorder bezorgd:

Geen opnames langer bewaren mogelijk... dus meer betalen voor minder service. Handig met een kleuter in huis die 60 dagen verzot is op een filmpje en die je dan moet uitleggen dat het 'weg' is. Die snapt dit niet. 

Dit is inderdaad jammer genoeg niet mogelijk op de V7

Constante uitval...dus meer betalen vr minder service.

Je tv aanzetten, 7/10 keren moet je hem meteen weer uitzetten omdat alles schemer is...dus meer betalen voor minder service.

De helft vd tijd moet ik de boel resetten, want hij vindt geen connectie...dus meer betalen vr minder service 

Ik zie dat de connectie tussen je decoder en modem niet optimaal is. Heb je de mogelijkheid om eens te testen met een rechtstreekse kabel tussen je modem en decoder ? 

En als je dan nr de programmatie kijkt, iets opneemt dan is het nooit wat er in de programmatie stond. (Disney junior)...dus meer betalen vr minder service!

Heb je dit enkel voor als je een opname doet op Disney junior ? Weet je of er dan live wel het juiste programma uitgezonden werd op dat ogenblik ? 

DAT zijn de diensten v Proximus tegenwoordig.

Ik heb al die apps en gezever niet nodig. Ik wil dat de basis (en dus diensten die ik gebruik) werkt! En nee hiervoor wil ik niet meer betalen!

Ik zie bovenstaande zaken al sinds de opstart v van die nieuwe decoder, we zijn meer dan 2 jaar verder en dat is nog niet opgelost? 

Werk eens voor die prijs, zou ik zeggen!

 

 

 

 

 

 

Reageer