Vraag

opnamens verdwijnen plots van de decoder


Beste,

Wij zijn de serie "how i met your mother" aan het opnemen en kijken. Nu is het al een paar keer voor gevallen dat de aflevering die wij willen kijken verdwijnt zonder dat wij iets doen. De 60 dagen kijk tijd was nog niet verlopen, De instellingen staan goed (aantal afleveringen "alle") en we hebben alles al een keer op en af gezet. Toch blijven ze verdwijnen.

 

Hoe kunnen wij de afleveringen terug krijgen? Het zou gaan om de afleveringen van seizoen 3.


14 reacties

je kunt altijd nog eens als volgt proberen:

decoder stroomloos te zetten en dan de bbox resetten door zijn resetknopje achteraan ingedrukt blijven houden gedurende 20 sec en pas loslaten als vooraan enkel en alleen nog de power led oplicht , als je terug kunt surfen dan pas de decoder terug onder spanning zetten

Reputatie 7
Badge +4

@lianne007 Over welke opnames (datum tijdstip) gaat het dan exact ? Ik zie deze serie wel nog bij de gelukte opnames staan. Er worden wel maar 20 opnames bewaard ipv allemaal. Als u zou zien staan dat ze allemaal bewaard moeten blijven kan je dit best even veranderen en dan terug op allemaal zetten. 

Wanneer verdwijnen ze dan ? Als u ze wil opstarten,… of zijn het er toch meer dan 20 ? 

@HadewychT het zou gaan om de laatste 4 afleveringen van seizoen 3. Ik dacht dat deze op vrijdag 14 mei uitgezonden waren. Aangezien wij niet wisten dat opnamens plots verdwijnen hebben wij nergens genoteerd wanneer en hoelaat deze uitgezonden werden. 

 

Mijn partner en ik hebben meerdere malen het aantal bewaarde opnamens bekeken en aangepast. En telkens als wij dat nakijken staat er "ALLE" opnamens bewaren. Echter blijft hij telkens wel opnamens verwijderen. 

 

Ze verdwijnen als we ze willen opstarten. Wij klikken op "kijken" en worden dan terug gestuurd naar het menu van de afleveringen en de gewenste aflevering staat er vervolgens niet meer tussen. 

Reputatie 7
Badge +4

@lianne007 Ik heb de afleveringen van 14 mei terug toegevoegd. Heb je dit enkel met deze serie voor, of ook met andere opnames ? 

Heb je al geprobeerd om je toestellen te herstarten

Graag zou ik hier eens willen reageren, waarom blijven onze opnames slechts 60 dagen geldig? Komt dat idee van Proximus zelf? De laatste jaren neem ik toch niets meer op. Wat is nu een geldigheidsduur van een opname van 60 dagen? 

Kan dit eventueel uitgebreid worden tot 1 jaar of langer of onbeperkt de toekomst. 

Of is het om de proximus cloud niet te overbelasten met opnames? 

Of ik ga eens bij de betere electrozaak kijken voor een Blurayrecorder die met de decoder van Proximus overweg kan dan is het gedaan met die beperking van 60 dagen. Dan kan ik opnames bewaren voor zolang ik het wil. 

Of stelt Proximus een hardeschijf ter beschikking dat we zelf kunnen bepalen hoelang we onze opnames bewaren.

Zeg nu zelf wie vind dat nu goed dat de opnames die je maakt via de Proximus decoder slechts 60 dagen geldig zijn?

Digitale tv het is er in ieder geval op vooruitgegaan!

Timm1983

je kunt wel bewaren op lange termijn = 3jaar, maar natuurlijk ook met een limiet 

maar je zal op een kopie beveiliging botsen om op een blue ray recoder te kunnen opnemen.

Je zal het mss nu niet graag horen wat ik nu ga zeggen, maar ik spreek ook maar voor mij persoonlijk en dat is als ik een opname in de eerste 60 dagen niet bekeken heb, dat het er later ook niet meer zou van komen, wat zeker niet wil zeggen dat ik tegen je voorstel ben :relaxed:

Ik zal het anders eens vragen in de betere elektrowinkel wat ze me aanraden al dan niet een blu ray recorder of speciale hardeschijf want een geldigheidsduur van 60 dagen voor opnames vind ik wat te min.

Tenslotte betalen we er al genoeg voor iedere maand tussen de €130 a €140.

Ik zal mijn weg wel vinden binnenkort om zelf onbeperkt te kunnen opnemen buiten de wil om van Proximus natuurlijk.

Timm1983

Reputatie 6
Badge +3

Volgens mij kan je niet opnemen vanaf de proximus decoder. 

Tot nu toe zit je inderdaad met een copier protectie, al bestaan er naar het schijnt toestelletjes die je er tussen zet om dit te te omzeilen.

Vroeger kon je in ieder geval copieren via de scart stekker al was dit natuurlijk in lagere resolutie.

@HadewychT enkel met deze serie. Waarschijnlijk omdat er van deze een hoop afleveringen in een keer opgenomen en bewaard worden.

Dankjewel voor het terug zetten van de laatste afleveringen van seizoen 3. Nu hebben wij het einde kunnen zien van dat seizoen. 

 

echter nu wij verder willen kijken zijn plots de eerste 5 afleveringen van seizoen 4 verdwenen van de recorder. Kunnen deze ook nog terug gezet worden? Afleveringen 1+2 waren opgenomen op maandag 17 mei 16u51 + 17u20. Afleveringen 3+4 op dinsdag 18 mei 16u52 + 17u17. Aflevering 5 op woensdag 19 mei 16u51

Reputatie 7
Badge +4

@lianne007 Dit gaat dan toch te maken hebben met de instellingen van je opnames. Zoals ik eerder al vermeldde staat die nu ingesteld op 20 opnames bewaren. Als jullie toch zien dat alle opnames bewaard moeten worden zou ik aanraden dit aantal eerst eens even aan te passen naar een ander aantal en dan terug op ‘alle’ zetten. Als dat niet helpt best de opname eens verwijderen en terug programmeren. 

We plaatsen de opnames enkel terug bij een fout door ons. Ik heb dit vorige keer gedaan omdat je zei dat volgens je decoder wel ‘alle’ opnames bewaard zouden moeten blijven. Test je bovenstaande tips even uit ? 

 

Kan je je gegevens op je profiel nog even aanvullen ? Ik vind je gegevens niet meer terug waardoor ik de opnames niet kan terugplaatsen. 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel  plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

@HadewychT volgens ons account staan de instellingen goed. Wij hebben dit al meerdere malen nagekeken en veranderd zoals je had aangegeven. Ook de andere tips hebben wij al geprobeerd.  De instellingen staan bij ons op "alle" afleveringen opnemen. Wij gaan hier niet mee "spelen" om vervolgens jullie te moeten lastig vallen.  Er zijn ook meer dan 20 afleveringen die bewaard blijven, 22 op het moment om exact te zijn, maar er blijven er ook verdwijnen. De afleveringen die wij hebben gezien verwijderen wij na het bekijken. Na mijn bericht van gisteravond zijn er nu weer afleveringen verdwenen. En eerlijk gezegd beginnen wij dit een beetje beu te worden. Ik heb de vorige keer foto's gemaakt van de afleveringen zodat ik alle informatie kan geven die je de eerste keer vroeger zoals datum en tijd. Maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik dat moet doen om vervolgens hier te gaan vragen om ze terug te zetten?

 

De afleveringen die wij missen zijn:

Seizoen 4

Aflevering 1 maandag 17 mei 16u51

Aflevering 2 maandag 17 mei 17u20

Aflevering 3 dinsdag 18 mei 16u52

Aflevering 4 dinsdag 18 mei 17u17

Aflevering 5 woensdag 19 mei 16u51

Aflevering 6 woensdag 19 mei 17u21

Aflevering 7 donderdag 20 mei 16u50

Aflevering 8 donderdag 20 mei 17u20

 

De gegevens in het account zijn aangepast. 

@HadewychT net even gekeken en nu zijn er weer 2 afleveringen verdwenen.

Nu missen we ook seizoen 4

aflevering 9 vrijdag 21 mei 16u52

Aflevering 10 vrijdag 21 mei 17u21

 

Gelijk weer even bij instellingen gekeken en deze staan nog altijd op "Alle"  afleveringen bewaren 

Reputatie 7
Badge +4

@lianne007 Ik heb deze afleveringen ook terug toegevoegd en heb gezien dat nu ook bij ons te zien is dat alle afleveringen bewaard moeten blijven. Als er nu toch nog afleveringen zouden verdwijnen laat ik het verder onderzoeken. 

Reageer