Vraag

opnamen pickx

  • 20 April 2020
  • 83 reacties
  • 1318 Bekeken

Reputatie 5
Badge +2

heb juist ingelogd in pickx op de computer en nu staan alle opnames als enkel te bekijken op de decoder, vanmorgen en gisteren was dit niet zo

heel raar fenomeen omdat het over alle opnamen ook die eerder wel te zien waren via de computer dus via pickx

hopelijk wordt dit opgelost want ik kijk wel niet veel via de computer maar kan toch voorkomen

 


83 reacties

Kan je even uitloggen op de pickx app en het daarna opnieuw proberen?

Reputatie 5
Badge +2

ik blijf niet ingelogd op pickx, iedere keer dat ik wil kijken moet ik terug inloggen

wat ik wel nu merk dat het opnamen van vier, vijf en zes zijn, de nederlandse zender ook maar dit gebeurd meestal zo, enkel te zien op decoder, 

één, vtm en q2 zijn ok 

Kan je dan even zowel de toestellen waar de Pickx app op draait en de decoders herstarten? Normaal zou er een workaround geïmplementeerd zijn voor dit probleem. 

heb bij mij nog eens gecheckt en het is orde

Reputatie 5
Badge +2

ik heb de decoder herstart, maar het veranderd niet, bij het vorige probleem zijn alle zendingen ok gekomen, waarschijnlijk via een ingreep van jullie, verschillende personen hadden toen ook last van het probleem en bij hun ook opgelost

pickx is via de computer dus ik denk niet met de decoder te herstarten dat dat daarmee opgelost is, 

met de tv, dus decoder geen probleem, alles werkt goed

enkel via pickx dus op de computer doet zich dat probleem voor, je ziet de opnamen maar dus enkele op decoder te bekijken

 

hierbij enkele voorbeelden

 

Hier hetzelfde probleem. Enkel via de pickx website. Als ik de website open, moet ik steeds opnieuw inloggen. Dat is normaal. De docoder kan ik momenteel niet herstarten, maar ik denk ook dat dit niets gaat helpen.

Bij mij is het begonnen, toen ik eens een opkuis gedaan heb via de pickx website. Alles gewist wat ik al bekeken had.

Op het eerste zicht zou ik ook denken dat decoder daar niks mee te makken heeft maar langs de andere kant moet alles gesynchroniseerd lopen tussen beide en in dit geval zou her eventueel wel iets kunnen in orde komen hierdoor, maar zeker ben je nooit.
De vorige keer had blijkbaar iedereen het voor en nu heb ik het probleem niet in ieder geval.

Ok. Maar toch lijkt het me vreemd. Want het zijn toch allemaal serveropnames bij Proximus?

Waarom zou je dan moeten syncen met de decoder?

Het enige probleem is dat de decoder bij mijn ouders staat en kan er voorlopig niet naartoe. En uitleggen via telefoon zal niet lukken vrees ik.

 

Reputatie 5
Badge +2

ja alles is op de server, want ik heb ook geen harde schijf meer, raar dat er dan opstaat enkel op decoder, eigenlijk zou er geen verschil mogen zijn, omdat wij zelf niets meer opslaan op onze eigen decoder

maar toch is het zo, niet te kijken op computer enkel via tv 

bij de vorige panne, was het opgelost en die te zien waren enkel op decoder, waren dan achteraf wel te zien op computer

om het nu met een simpel vb te geven (wat ik al voorgehad heb) ik wis een opname op decoder , ik kijk nu op proximuspickx.be  wat stel ik vast die staat er nog op, op de decoder kijk ik voor alla zekerheid en ik zie ze niet meer staan. Nu herstart ik mijn decoder en wat stel ik vast inderdaad nu in pickx is die nu verdwenen, omgekeerd zou dit zich dan ook kunnen voordoen dat je iets wist in pickx en het niet doorgestrood is naar de decoder, enfin ‘t is wel niet identiek het zelfde probleem en daarom doe ik bij gelijk welk probleem deze test van eens de decoder te herstarten zelf al baat het niet …..

vergelijk het een beetje met een mailprogramma op laptop en mail-app op portable toestellen die die je allemaal in IMAP gebruikt daar staat ook alles op de server en toch stel ik soms vast dat niet altijd een mail die ik bv wis op laptop dat ik ze nog zie staan op een mailapp op smartphone, dus blijkbaar moet daar ook iets niet altijd synchroon lopen.

PS: bij mij staan nochtans ook zeker alle opnames op server aangezien mijn decoder geen HDD heeft!

 

Heb de decoder toch kunnen herstarten, maar het probleem blijft nog steeds aanwezig

net ook getest ,  ik heb er nu ook één opname die alleen beschikbaar op decoder.

 

net ook getest ,  ik heb er nu ook één opname die alleen beschikbaar op decoder.

 


Kan dat, dat deze is momenteel nog bezig is?

Dan heb ik dat ook al veel zien staan. Terwijl de opname nog bezig is (enkel beschikbaar op decoder), maar eens de opname afgelopen is, zou hij normaal beschikbaar moeten zijn.

 

Reputatie 5
Badge +2

bij mij staat dit enkel erop als het volledig opgenomen is, terwijl het opgenomen is staat er nu op

Reputatie 5
Badge +2

ik zie dat ze vandaag allemaal enkel op decoder zijn, zelfs die op één 

Ik denk toch dat Proximus een serieus probleem heeft :p

 

ik zie zelf dat ik op de Pickx app (smartphone) ook geen enkele opname kan bekijken

net ook getest ,  ik heb er nu ook één opname die alleen beschikbaar op decoder.

 


Kan dat, dat deze is momenteel nog bezig is?

Dan heb ik dat ook al veel zien staan. Terwijl de opname nog bezig is (enkel beschikbaar op decoder), maar eens de opname afgelopen is, zou hij normaal beschikbaar moeten zijn.

 

zal ik seffens eens bekijken als de opname voorbij is.

staat toch maar bij één van de opnames die bezig zijn, dus hangt nog af van de zender, maar is dat mss zo dat sommige zenders niet toelaten dat dat je de opname kunt kijken via pickx, ik dacht van wel, maar als de opname voorbij is weet ik meer….

 

Reputatie 5
Badge +2

dat is wel waar, vb NPO is praktisch altijd enkel decoder

maar zijn het alle zenders zelfs één, canvas, vier , vijf, zes, vtm, q2 , vitaya

dus alle zenders

 

nee zeker niet voor alle zenders of beter gezegd zeker niet voor alle programma’s/ opnames van een bepaalde zender. 

nu is de opname gedaan op ZES en alleen deze is alleen beschikbaar op decoder bij mij.

 

Ook deze opname is nu afgelopen

 

Hier zelfde probleem. Plots bijna alles van opnames enkel via decoder en niet via Pickx app.  Ook recente (van vandaag bv). Herstarten, uitloggen,...niets helpt. Proximus ?

Raar dat er nog steeds geen moderator of dergelijke gereageerd heeft. 

volgens mij is dit gewoon doorgegeven aan de betrokken dienst en is het afwachten op de oplossing.

Heb hetzelfde probleem . Sinds korte tijd kan ik de meeste van mijn opnames niet meer bekijken via Ipad.  Er komt steeds de melding : “dit programma is enkel beschikbaar op je tv decoder wegens gelimiteerde rechten. “

 

Reageer