Vraag

opnamen pickx

  • 20 April 2020
  • 83 reacties
  • 1326 Bekeken


Toon eerste bericht

83 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Er is inderdaad een probleem aan onze kant, de betrokken diensten kijken dit zo snel mogelijk na, voorlopig dus afwachten.

Reputatie 5
Badge +2

Juist gekeken en nu staat alle opnamen, restend en al opgenomen enkel op decoder zelfs die eerst voordien wel te zien waren op computer, geen enkele te bekijken op computer

dus weer groot probleem, dus niet opgelost vanaf 2 mei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reputatie 5
Badge +2

vandaag weer zelfde probleem bijna alles enkel op decoder

Reputatie 5
Badge +2

ik geloof dat het opgelost is , alle uitzendingen zijn weer op pickx te zien, dank voor de vlugge reactie

Kan je even uitloggen op de pickx app en het daarna opnieuw proberen?

Reputatie 5
Badge +2

ik blijf niet ingelogd op pickx, iedere keer dat ik wil kijken moet ik terug inloggen

wat ik wel nu merk dat het opnamen van vier, vijf en zes zijn, de nederlandse zender ook maar dit gebeurd meestal zo, enkel te zien op decoder, 

één, vtm en q2 zijn ok 

Kan je dan even zowel de toestellen waar de Pickx app op draait en de decoders herstarten? Normaal zou er een workaround geïmplementeerd zijn voor dit probleem. 

Inderdaad bij mij is ook alles terug OK :thumbsup_tone3:

heb bij mij nog eens gecheckt en het is orde

Reputatie 5
Badge +2

ik heb de decoder herstart, maar het veranderd niet, bij het vorige probleem zijn alle zendingen ok gekomen, waarschijnlijk via een ingreep van jullie, verschillende personen hadden toen ook last van het probleem en bij hun ook opgelost

pickx is via de computer dus ik denk niet met de decoder te herstarten dat dat daarmee opgelost is, 

met de tv, dus decoder geen probleem, alles werkt goed

enkel via pickx dus op de computer doet zich dat probleem voor, je ziet de opnamen maar dus enkele op decoder te bekijken

 

hierbij enkele voorbeelden

 

Hier hetzelfde probleem. Enkel via de pickx website. Als ik de website open, moet ik steeds opnieuw inloggen. Dat is normaal. De docoder kan ik momenteel niet herstarten, maar ik denk ook dat dit niets gaat helpen.

Bij mij is het begonnen, toen ik eens een opkuis gedaan heb via de pickx website. Alles gewist wat ik al bekeken had.

Op het eerste zicht zou ik ook denken dat decoder daar niks mee te makken heeft maar langs de andere kant moet alles gesynchroniseerd lopen tussen beide en in dit geval zou her eventueel wel iets kunnen in orde komen hierdoor, maar zeker ben je nooit.
De vorige keer had blijkbaar iedereen het voor en nu heb ik het probleem niet in ieder geval.

Ok. Maar toch lijkt het me vreemd. Want het zijn toch allemaal serveropnames bij Proximus?

Waarom zou je dan moeten syncen met de decoder?

Het enige probleem is dat de decoder bij mijn ouders staat en kan er voorlopig niet naartoe. En uitleggen via telefoon zal niet lukken vrees ik.

 

Reputatie 5
Badge +2

ja alles is op de server, want ik heb ook geen harde schijf meer, raar dat er dan opstaat enkel op decoder, eigenlijk zou er geen verschil mogen zijn, omdat wij zelf niets meer opslaan op onze eigen decoder

maar toch is het zo, niet te kijken op computer enkel via tv 

bij de vorige panne, was het opgelost en die te zien waren enkel op decoder, waren dan achteraf wel te zien op computer

om het nu met een simpel vb te geven (wat ik al voorgehad heb) ik wis een opname op decoder , ik kijk nu op proximuspickx.be  wat stel ik vast die staat er nog op, op de decoder kijk ik voor alla zekerheid en ik zie ze niet meer staan. Nu herstart ik mijn decoder en wat stel ik vast inderdaad nu in pickx is die nu verdwenen, omgekeerd zou dit zich dan ook kunnen voordoen dat je iets wist in pickx en het niet doorgestrood is naar de decoder, enfin ‘t is wel niet identiek het zelfde probleem en daarom doe ik bij gelijk welk probleem deze test van eens de decoder te herstarten zelf al baat het niet …..

vergelijk het een beetje met een mailprogramma op laptop en mail-app op portable toestellen die die je allemaal in IMAP gebruikt daar staat ook alles op de server en toch stel ik soms vast dat niet altijd een mail die ik bv wis op laptop dat ik ze nog zie staan op een mailapp op smartphone, dus blijkbaar moet daar ook iets niet altijd synchroon lopen.

PS: bij mij staan nochtans ook zeker alle opnames op server aangezien mijn decoder geen HDD heeft!

 

Inderdaad bij mij ook. 

Via pc staat alles alleen beschikbaar op decoder.

Via pickx app, staan er enkele opnames beschikbaar via decoder en andere kan ik bekijken.

Dus er is nog steeds een probleem.

ik heb van deze keer van het leer, alleen bij het nieuws op één staat er niet “alleen beschikbaar op decoder”

Hier ondertussen ook alles normaal.

Maar ik heb wel nog steeds een probleem met de eerste 3 afleveringen met the training day.

De eerste 3 afleveringen krijgen steeds een foutmelding.

 

Een 3 tal weken geleden ook zelfde probleem gemeld. De dag erna opgelost maar kennelijk keert probleem terug.  Nu kan ik wel via tablet kijken, op laptop niet (decoder)

@pieter_b @Martin Ik heb die opnames voor je gereset, kunnen jullie jouw decoder en applicaties heropstarten en nog even proberen? 

 

Ik was een opname op de laptop aan het bekijken. De opname werd onderbroken en alle opnames staan nu vermeld als ‘beschikbaar op decoder’.  Echt een rotprobleem als je weet dat ik ook problemen heb met mijn V6 decoder in de living (signaal valt elke twee à drie dagen helemaal weg) en mijn V5 decoder in de slaapkamer (geen hd)!

Het is dat ik in Wallonië geen andere keuze hebben om alle Vlaamse zenders te zien, anders was ik al lang weg bij Proximus!!!

@pieter_b @Martin Ik heb die opnames voor je gereset, kunnen jullie jouw decoder en applicaties heropstarten en nog even proberen? 

 


Ik zie nu plots 68 afleveringen staan en er zijn er maar 13. Elke aflevering staat er meerdere malen in, ook sommige enkel beschikbaar op decoder.

Maar bij de eerste 3 afleveringen nog steeds hetzelfde probleem.

@pieter_b @Martin Ik heb die opnames voor je gereset, kunnen jullie jouw decoder en applicaties heropstarten en nog even proberen? 

 

‘k zal seffens de decoder eens heropstarten want als ik het nu doe krijg ik zeker ruzie met de rest van de familie :slight_smile:

@pieter_b Ik heb de serieopname verwijderd en zou ze dan opnieuw één voor één toevoegen.

Nu zie ik soms meedere afleveringen per dag, waarschijnlijk heruitzendingen maar dit kan ik niet in detail bekijken. Weet je welk uur de door jou gewenste afleveringen normaal uitgezonden waren?

Van donderdag 2/04 tot donderdag 30/04 (3 afleveringen per dag)

eerste aflevering begon rond 20u30, de laatste begon rond 21u55  (weet natuurlijk niet of deze tijden altijd gelijk waren.)

Reageer