Vraag

opname stopt om 24 uur.


Een geprogrammeerde opname van een uitzending die voor middernacht begint en eindigt na middernacht stopt om 24 u 00. 
Ik herinner mij dat vroeger kon ingesteld worden hoeveel tijd voor en na de uitzending de opname begon. Was handiger.


20 reacties

Reputatie 1

@kieken100  de methode is al volgt:

  1. Schakel uw decoder uit door op de on/off-knop aan de achterkant van de decoder te drukken.
  2. Verwijder de harde schijf van uw decoder:
    • Druk op het naar boven gerichte pijltje aan de linkerkant van de decoder.
    • Trek de harde schijf uit de sleuf.
  3. Steek de harde schijf er weer in en druk hem er helemaal in totdat u een "klik" hoort.
  4. Start uw decoder opnieuw door op de on/off-knop aan de achterkant van de decoder te drukken.

Bedankt is gelukt

inderdaad dat de opname stopt om 24u als van je opgenomen programma in de programmagids de stoptijd  nog na 24u opgegeven staat, dan is dit niet normaal, zelfs ook als dit programma later zou gestart hebben in de realiteit, omdat start en eindtijd van de opname gekoppeld is aan wat in de programmagids staat.

Mss dat je best toch eens de decoder heropstart door zijn spanning even te onderbreken of zelfs eens de decoder reset , ook om te vermijden dat je dit later nog voor krijgt.

decoder resetten > klik hier

Reputatie 7
Badge +4

@Emvege  Als je blijft problemen ondervinden mag je mij ook gerust even per privé bericht sturen over welke opname het juist gaat (naam programma, datum en tijdstip uitzending, zender) Dan geef ik het door aan de betrokken dienst.

Reputatie 2

Bedankt allen; ik ga eerst nu nog eens volledig resetten en kom terug indien nodig.

Hou het safe !

Reputatie 2

Beste,

Heb volledige reset gedaan en het probleem heeft zich opnieuw voorgedaan met het programma Balthazar op Eén van zaterdag 16 mei 2020. Het werd wel opgenomen (gedeeltelijk) op de harddisk van mijn V5 decoder.

 

mvg

Mss kan je de harddisk er toch eens uitswappen om te zien of dit zou effect hebben, anders best het voorstel/oplossing van iemand van Proximus zelf afwachten.

Reputatie 1

Zelfde probleem hier met op vrijdag Jordskott en  Balthazar op zaterdag

beiden niet volledig

Reputatie 2

Beste Martin. Misschien domme vraag maar hoe doe ik de hard disk uitswappen ?

Reputatie 2

Beste; ik heb via proximus info gevonden hoe dat moet (uitswappen).

Ik ga dat proberen !

 

Groetjes,

Marc

Reputatie 2

Beste,

Na het uitswappen van de HD heeft het probleem zich tot op heden niet meer voorgedaan.

Hopelijk blijft het zo.

Bedankt voor de hulp en prettig weekend.

Reputatie 1

Beste,

Na het uitswappen van de HD heeft het probleem zich tot op heden niet meer voorgedaan.

Hopelijk blijft het zo.

Bedankt voor de hulp en prettig weekend.

Beste,

Wat is uitswappen aub

gewoon de harde schijf met de hendel aan de linker zijkant van de decoder er uit trekken.

Reputatie 1

gewoon de harde schijf met de hendel aan de linker zijkant van de decoder er uit trekken.

Dank u

@kieken100  de methode is al volgt:

  1. Schakel uw decoder uit door op de on/off-knop aan de achterkant van de decoder te drukken.
  2. Verwijder de harde schijf van uw decoder:
    • Druk op het naar boven gerichte pijltje aan de linkerkant van de decoder.
    • Trek de harde schijf uit de sleuf.
  3. Steek de harde schijf er weer in en druk hem er helemaal in totdat u een "klik" hoort.
  4. Start uw decoder opnieuw door op de on/off-knop aan de achterkant van de decoder te drukken.

dat kan inderdaad niet meer (kon in beperkte mate vroeger) maar wat ik doe als er opname is die ik niet wil missen is een opname ook doen van een programma dat er op volgt zodat je zeker bent dat jet niks van het einde van de opname kwijt bent je zou ook een opname er voor kunnen opnemen maar dat is natuurlijk iets dat weinig zin heeft aangezien een planning normaal alleen maar uitloopt

Reputatie 2

Een volgende opname programmeren helpt hier niet veel gezien deze 5 min te laat zijn om het vervolg van vorig programma op te nemen….  

Als je aaneensluitende programma’s , dus opname zelf en deze die volgt en mss nog een volgende als de eerst volgende te kort van duur is (of ze al dan niet later beginnen speelt geen rol ) dan ga je het einde van het programma die je wilt opnemen niet missen het is mij in ieder geval toch altijd zo gelukt .

Als je uw opgenomen programma achteraf bekijkt en het stopt te vroeg dan kijk je naar het de volgende opname(s) waar je dan het einde die je mankeert wel zult kunnen verder volgen.

Reputatie 2

Bedankt Martin; ik ga dat bij een volgende zo opnieuw proberen.

Maar is het niet zo, dat bvb. een programma start om 23u50 om te eindigen op 00u40. Het volgende programma start dan om 00u35 (start 5 minuten voor aanvang) en dan ben je het gedeelte vanaf 00u00 tot 00u35 toch kwijt ?

nee je programma dat je opneemt dat start volgens de programmagids om 23.50 en eindigt om 00.40 

dan zal je opname starten van 23.45 eindigen om 01.00 en zal er dus nog een deel van het programma dat start 00.35 bij opstaan

Al het programma dat je wilt opnemen nu bv 30 minuten later start dan zoals het in de voorzien programmagids stond, dan zal dit 10 minuten te vroeg stoppen omdat de opname opgenomen wordt zoals voorzien in de programmagids + 20 minuten dat het langer opgenomen wordt.

dus de opname start 5 min voor de starttijd opgegeven in de programmagids en eindigt 20 minuten zoals voorzien in de programmagids.

Reputatie 2

Ben volledig akkoord indien het op te nemen programma inderdaad later zou starten dan voorzien in de programmagids.

In mijn geval start het programma op tijd zoals voorzien in de gids, maar stopt de recorder met opnemen vanaf 24u00.  Voor het volgende (geprogrammeerde) programma zal de start dus normaal 5 min vroeger beginnen, maar tussen die tijd en 24u00 staat er niets op....

Reageer